عمومی

تلاش برای حل اختلاف آستان قدس با مردم شهرستان آبیک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، دکتر لطفاله سیاهکلی در جمع مردم قشلاق با اشاره به اختلافات بین مردم زیاران و قشلاق از شهرستان آبیک به تولیت آستان قدس بیان کرد: در جلسه ای با استاندار قزوین این موضوع مطرح و مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولان آستان قدس در مشهد مقدس جهت بحث و بررسی و پیگیری برگزار شود. در مورد مشکلات جمعیتی .. سوالات و مشکلات در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با پیگیری های لازم از جمله مسائل بورسیه به نتایج مطلوب برسیم.

وی افزود: استان قزوین در مسیر شاهراه قرار دارد و تصادفات زیادی در مناطق مختلف رخ می دهد که در حوزه بهداشت و درمان به هیچ عنوان در استان مطلوب نیست و نیازمند توسعه در این مناطق هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس با بررسی بودجه و بررسی یارانه ها مبالغی را برای جبران خسارت مردم تخصیص می دهد که البته بخشی از هزینه ها جهانی و غیرقابل اجتناب است و در داخل نیز عملیاتی در حال انجام است.

سیاهکلی مرادی افزود: برای اشتغال استان قزوین از مقطع کارشناسی به پایین مشکل خاصی وجود ندارد اما برای استخدام لیسانس های تحصیلکرده با مشکل مواجه هستیم و مشاغل دانش بنیان می تواند به استخدام این افراد کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هنوز کشور اسلامی نداریم که متصف به سیاست گذاری، تنظیم و تنظیم باشد. صدور مجوز فعالیت ها، خدمات محور و خدمات محور و همچنین نقش های پشتیبانی.

این مقام مسئول اذعان داشت: نرخ سود بالای 18، 25 و 30 درصدی در بانک های کشور در هیچ کجای دنیا عادی نیست و دولت نرخ سود بانکی را جدی نگرفته است که این یک مشکل است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نظام اسلامی در ایجاد هویت ملی و ظرفیت کشور در نزد جهانیان نسبتاً خوب عمل کرده است و با تشکیل دولت اسلامی می خواهیم جان مردم به سمت علویان هدایت شود. . زندگی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی قول مساعد برای پیگیری در خصوص تامین مدارس شبانه روزی درمانگاه قشلاق و اختصاص 200 تن قیر رایگان به شهرداری داد.

تخصیص اعتبار برای بهبود شبکه آبرسانی

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک رفع مشکلات مردم قشلاق و زیاران وی با آستان قدس عزم و جفای ملی را در سطح ملی دانست و گفت: شهرستان قشلاق نقش بسزایی در کشاورزی و تولید به ویژه گندم دارد و تعدادی دامداری بزرگ در شهرستان آبیک در این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: برای اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان قشلاق بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز تخصیص داده شده است.

این مسئول ادامه داد: طی سه ماه گذشته اعتبارات ارزش افزوده خوبی به شهرداری قشلاق اختصاص داده شده است اما تامین کافی برای این شهر را ندارد و نیاز به توجه بیشتری دارد.

70 درصد مسافران زمستانی خاک هستند

حمیدرضا دهلی شهردار قشلاق تصریح کرد: طبق وعده استاندار سابق قزوین 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده بود که می توانستیم برای ساماندهی خیابان اصلی این شهر که ریالی تخصیص نیافته است استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس نظریه کارشناسان استانداری قزوین 70 درصد راه های زمستانی زمینی است و مقرر شد 200 تن قیر برای روکش و آسفالت معابر اختصاص یابد که کاهش یافته و تنها باید 115 تن قیر شود. اختصاص داده شود.»

این مسئول ادامه داد: ماشین آلات ساختمانی شهرستان قشلاق در اطراف یک روستا است و لودر و کامیون نداریم و خودروی آتش نشانی پاسخگو نیست و همچنین برای انتقال جسد به آمبولانس و سردخانه نیاز داریم.

ما نمی توانیم پروژه های عمرانی را تکمیل کنیم

سعید آرگاماندانیا یکی از اعضای شورای شهر قشلاق در ادامه با اشاره به تخریب 350 واحد مسکونی برای عقب نشینی در راستای اجرای طرح هادی در سال های اخیر که یک شهر روستایی بوده است، گفت: هنوز نتوانسته ایم تامین کنیم. خدمات خوب به مردم.»

وی افزود: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی و پارگی روزانه لوله های آب در شهرستان قشلاق، نمی توانیم پروژه های عمرانی حفاری انجام دهیم و برای رفع مشکل نیاز به کمک مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک است. مسئله.”

این عضو شورای شهر قشلاق ادامه داد: آستان قدس رضوی با مطالبه اراضی شمال قشلاق باعث شده تا مالکان این قطعه تحت الشعاع قرار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا