استان ها

تعلیم و تربیت پیرو سرشت و طبیعت است

یومیر / لرستان یک روانشناس که می گوید آموزش و پرورش باید یک کارکرد و پیامد ماهیت ، طبیعت و طبیعت شیء باشد ، گفت: اگر یک شیء شکوفا شود باید سعی کرد همان استعدادهایی را که دارد بیان کند.

روح الله عباسی در مصاحبه با یومیر اظهار داشت: آموزش و پرورش در مورد دادن دلایل و عوامل واقعی سازی یا شکوفایی فرد به منظور رشد و پیشرفت داوطلبانه به سمت اهداف مطلوب است و طبق یک برنامه سنجیده شده است. .

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تئوری های مختلفی برای تعریف آموزش ارائه شده است ، اظهار داشت: کارشناسانی مانند افلاطون ، ارسطو ، فارابی ، بو علی سینا و غزالی و غیره نظرات خود را در این زمینه بیان کردند. و

عباسی اظهار داشت: با توجه به شهید مرتضی مطهری ، آموزش ، مراقبت و استقلال قدرت فکری فراهم کردن و احیای توانایی دانش آموز در ابتکار عمل و آموزش ، پرورش و تحقق استعدادهای درونی است که به طور بالقوه در یک شی وجود دارد. بنابراین ، استفاده از کلمه آموزش فقط برای موجودات زنده صحیح است؛ از آنجا که چیزهای غیر زنده را نمی توان هنگام کشت گیاه ، حیوان یا انسان به معنای واقعی کلمه پرورش داد.

این روانشناس با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید یک کارکرد و پیامد ماهیت ، طبیعت و طبیعت شیء باشد ، عنوان کرد: اگر یک شیء شکوفا شود باید سعی کرد همان استعدادهایی را که دارد بیان کند.
وی ادامه داد: آموزش در انسان به معنای پرورش استعدادهای اوست و این استعدادها در انسان شامل عقل از جمله علم و حقیقت طلبی ، استعداد اخلاقی از جمله وجدان ، بعد دینی از جمله احساس تقدس و عبادت ، بعد هنری و سلیقه یا بعد زیبایی و استعداد ، خلاقیت است. “” ، آیا نوآوری و نوآوری است.

عباسی افزود: آموزش و پرورش ، به هر شکلی که تعریف شده باشد و هدف آن چه باشد ، نیاز به خلق صفات و خصوصیاتی دارد که در یک معلم به عنوان یک انسان اتفاق می افتد ، به گونه ای که موضوع تعلیم و تربیت همان انسان است.
این روانشناس با اشاره به لزوم به رسمیت شناختن روح انسان ، روان ، قدرت و استعدادهای لازم برای آموزش گفت: به گفته برخی از متخصصان ، آموزش به روشی متناسب با جایگاه و زمان انسان ، آگاهی از مردم و وضعیت و زمان نیاز دارد. او در مراحل رشد معمولی و فردی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه معارف با روح و روان انسان سروکار دارد ، از آنجا که بدن و مکانیسم آن در محدوده کار پزشکان است ، تصریح کرد: انسان از روح و بدن و سر و سر و عموم تشکیل شده است ، اصالت آن روح او یک انسان است و روح است. ساده و مرتبط با جهان مقدس. بین بدن و روح انسان رابطه قوی وجود دارد.

عباسی تأکید کرد: بر اهمیت آموزش کافی است که شکوفایی استعدادها و بالفعل کردن نیروهای انسانی و تحقق ذات وجود او به آن بستگی دارد.

این روانشناس با بیان اینکه آموزش مناسب شرط لازم برای کمال انسان است ، اظهار داشت: اگر شخصی تحت هدایت مربیان الهی تربیت شود ، به فرشتگان عادت می کند و گاهی اوقات فراتر از فرشتگان می رود ، در غیر این صورت به عقب می رود. سطح حیوانات و زیر آن تخریب می شود.

وی افزود: رشد و پیشرفت مناسب شخصی و اجتماعی و پرورش استعدادهای انسانی به آموزش صحیح بستگی دارد به دلیل اهمیت آموزش ، بزرگان اخلاق ، آموزش را به عنوان “اشرف صنعت” دانسته اند و بهترین علمی هستند که حاصل آن هستند. آموزش و پرورش. ” آموزش مناسب محدود به اصلاح فرد نیست بلکه جامعه را دگرگون می کند.

عباسی با اشاره به اینکه با نگاهی دقیق به ساختار ذهنی و روانی انسان ، ضرورت و اهمیت آموزش صحیح را نشان می دهد ، گفت: اگرچه تمایل به خیر و شر در روح انسان وجود دارد و مطابق قرآن کریم اما غیراخلاقی و تقوا به او الهام می شود ، اما تمایل ذاتی یا آگاهی از خیر و شر ، خوشبختی و کمال کافی نیست ، زیرا کمال و خوشبختی در سایه تلاش ، حرکت ، تعلیم و تعلیم حاصل می شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با رشد و توسعه ارتباط نزدیکی دارد ، گفت: یعنی رشد و توسعه باعث ظهور استعدادهایی می شود که آموزش متوجه و منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از نظر اجتماعی زندگی کنند و زندگی سالم اجتماعی بدون آموزش مناسب غیرممکن است ، افزود: فرهنگ انسانی محصول و نتیجه آموزش یا آموزش است و ارتباط مستقیمی بین کیفیت فرهنگ در هر جامعه ای و کیفیت وجود دارد. آموزش آن است. ” فهمیدم.

رابطه بین تحصیلات و یکدیگر

عباسی خاطرنشان کرد: در درک این تفاوت که آیا این دو کلمه معنای یکسانی دارند ، یا اینکه آیا هر کدام از آنها به یک عمل خاص اشاره دارند یا از یکدیگر جدا هستند ، تفاوت دارد. معمولاً این دو کلمه در افکار عمومی است. آنها جدا هستند و هر یک به یک عمل خاص اشاره دارد.

این روانشناس ادامه داد: تدریس یا تدریس به دانش آموزان می آموزد که موضوعات و مهارت های خاصی از جمله تدریس ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، عربی و تعلیم و تربیت یا تربیت را به آموزه های دینی و اخلاقی و دانش انسانی آموزش دهند. به دانش آموزان و دانش آموزان ارجاع داده می شود.

وی گفت: اما در روانشناسی فرض بر این است که هر عملی که برای یک انسان اتفاق می افتد مربوط به کل هستی او است و هر جدایی در رفتار انسان یک ماده ذهنی یا تصویری است که با وجود واقعی انسان مطابقت ندارد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: هیچکدام از اعمال ، رفتارها و حرکات انسان را نمی توان یافت که با کلی بودن او بی ارتباط باشد: در قرآن کریم همیشه به وجود انسان توجه شده است و خداوند او را به عنوان یک کل یا یکتایی خوانده است. مسئولیت پذیر است ، اگرچه برای تعبیر این وحدت ، مانند مردم ، مردم ، روح ، قلب و غیره از واژگان مختلفی استفاده کرده است.

این روانشناس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شرط لازم آموزش است ، اظهار داشت: قرآن کریم هر جا که به رسالت پیامبر اکرم (ص) اشاره کند ، تلاوت می کند ، تزکیه و تدریس می کند و جز در یک مورد یعنی دعای ابراهیم. (ع) در موارد دیگر ، فرهنگ برتر از آموزش بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اولویت تزکیه بیش از آموزش اولویت سلسله مراتبی است و نه اولویت زمانی: آموزش ، پالایش و خود پرورش از اهمیت بیشتری برخوردار است تا آموزش فکری و ذهنی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا