عمومی

تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن در گیلان

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تعطیلی بیش از ۳۰ کارگاه ساختمانی در استان به دلیل رعایت نکردن ایمنی در کار و به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خبر داد.

تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سیاوش آقاجانی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت : از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۰ کارگاه ساختمانی به دلیل رعایت نکردن ایمنی در کار و به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز تعطیل شدند و امروز هم ۳ کارگاه ساختمانی دیگر که مقررات را رعایت نکرده بودند بسته شدند.

وی با بیان اینکه بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی به دلیل آمار بالای حوادث و به عنوان کارگاه‌های پرخطر، در اولویت بازرسی‌ها قرار دارند ، افزود: نیرو‌های این اداره کل به صورت تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن در گیلانمستمر از کارگاه‌های ساختمانی در سطح گیلان بازرسی می‌کنند. 

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بازرسان این اداره کل ، کارگاه‌هایی را که در آن‌ها خطرات جدی وجود دارد، برای اعمال قانون به مقامات قضایی معرفی می‌کنند تا با برطرف کردن نقص‌های ایمنی ، حوادث در محیط‌های کارگری در استان کاهش یابد.

سیاوش آقاجانی با اشاره به ممنوعیت بکارگیری کارگران اتباع خارجی در گیلان، افزود: حفظ اشتغال نیروی کار داخلی، مسائل امنیتی و تبعات فرهنگی و اجتماعی از جمله مواردی است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر آن‌ها نظارتتعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن در گیلان می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا