اقتصادی

تعطیلی بازار برای پیشگیری از قطع گاز بخش خانگی در خراسان شمالی/ توزیع نفت آغاز شود

یومیر/ خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: تعطیلی بازارهای استان باید برای جلوگیری از قطعی گاز در حوزه خانوار بررسی شود.

به گزارش یومیر، محمدرضا حسینی نژاد در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران استان در خصوص بحران انرژی که امشب جمعه 2 دی ماه در سالن جلسات استانداری پنجم برگزار شد، اظهار کرد: قطع گاز در بخش خانوار می‌توان فعالیت‌های تجاری را در بعدازظهر محدود کرد تا اصناف غیرحساس به طور کامل تعطیل شوند و اصناف توزیع کننده نیازهای ضروری مردم در ساعت مشخصی فعالیت کنند.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر مقدمات مقابله با بحران در حال انجام است و سناریوهای مختلفی پیش بینی شده است. برگزاری این نشست نیز برای بررسی این موضوعات و تصمیم گیری ها برای عبور مدیریت شده از بحران کنونی است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم سوخت جایگزین به صنایع اختصاص دهیم تا متحمل زیان های جبران ناپذیری نشوند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید عدالت در توزیع گاز و سوخت جایگزین در کشور برقرار شود و سهمیه استان افزایش یابد و با کمک نمایندگان استان در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نشت گاز در منازل نیز در تلاش هستیم تا آبروی مردم را حفظ کنیم و تنها در صورت عدم امکان توزیع سوخت یا وسایل گرمایشی جایگزین در مسیر ساماندهی حرکت خواهیم کرد. مردم در مکان های برنامه ریزی شده

حسین نژاد تصریح کرد: توزیع نفت در مناطقی که احتمال قطعی گاز وجود دارد باید آغاز شود و منتظر قطعی گاز نباشیم.

وی تاکید کرد: تصمیمات ستاد مدیریت بحران باید توسط همه مدیران اجرایی شود و هیچ وزارتخانه ای با اجرای آن از مرکز مخالفت نکند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا