ورزشی

ترایکوویچ:سوریان قهرمان بزرگی است

به گزارش شفاف و با اشاره به کمیته ملی المپیک ، زلیکو تریکوویچ رئیس فدراسیون کشتی صربستان با جمعی از اعضای هیئت فدراسیون و سفیر این کشور در تهران با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد. آنها صحبت کردند. در این جلسه صالحی امیری ، رئیس فدراسیون کشتی صربستان Zeljko Trikovi ، ، سفیر دراگان تودرووی این ، دبیرکل کیکاوس سعیدی ، پیمان فخری ، رئیس مرکز ملی نظارت بر کشتی ، علیرضا دبیر ، رئیس فدراسیون کشتی ، معاون رئیس حمید سوریان حضور داشتند. ، معاون رئیس فدراسیون ، نایب رئیس فدراسیون حمید سلامی ، مدیر تشریفات و محمود عبدالهی ، مدیر روابط عمومی نیز در آنجا حضور داشتند که دو طرف بر گسترش روابط ورزشی و توافق نامه ها تأکید کردند.

در ابتدای این نشست سیدرضا صالحی امیری ضمن خوش آمدگویی به رئیس فدراسیون کشتی صربستان گفت: فدراسیون کشتی ایران با حضور آقایان دبیر و سوریان که افسانه هستند در آستانه استحاله است. درباره این ورزش در ایران ، و هنگامی که از موزه ما بازدید کردید مجسمه ها ، مدال ها و یادبودهای قهرمانان کشتی که بیشترین بار را در بازی های المپیک برنده مدال در ایران دارند ، موزه ملی ورزش ایران را زینت می دهند.

وی افزود: افزایش تعاملات و توافق های ورزشی بین دو کشور بدون شک می تواند به رشد و ارتقا بیشتر در ورزش ، نشاط اجتماعی و روابط فرهنگی بین دو ملت منجر شود و قطعاً در فروپاشی دو کشور می تواند از حد موجود ظرفیت همکاری سازنده. ” دارند.

صالحی امیری با اشاره به بنای باستانی حک شده با تصویر دو کشتی گیر مربوط به 3000 سال قبل از میلاد ، به مهمانان صرب گفت: کشتی قدیمی ترین بنای فرهنگی ایرانیان است و بنابراین کشتی یک هویت ملی محسوب می شود ؛ اگرچه ما از 31 استان کشور در سطح قهرمانی ورزشکاران زیادی داریم ، اما مردم از همه در مورد کشتی سوال می کنند ، ممکن است در بسیاری از رشته ها در المپیک نتیجه نگیریم ، اما در کشتی مردم از ما انتظار دارند. در بعضی از ورزش ها شما از ما جلوتر هستید و در بعضی دیگر موفق تریم. ما مایل هستیم با امضای تفاهم نامه تبادل مربیان ، ورزشکاران و برگزاری دوره های آموزشی با شما همکاری کنیم.

صالحی امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه صمیمانه و خوب با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: یکی از مربیان شنا در کشور ما یک صرب است که رابطه خوبی با بازیکنان دارد و رئیس فدراسیون شنا کاملاً از او راضی است. ” به طور کلی صرب ها جایگاه خوبی در ورزش ایران دارند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن تشکر از رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به سفیر و رئیس فدراسیون کشتی صربستان گفت: از زمان حضور آقای صالحی امیری در راس کمیته شاهد بودیم برای همکاری آرام و بیشتر و تعاملات سازنده: شکستن المپیک همیشه الهام ما بوده است.

در ادامه جلسه ، زلیکو تریکوویچ ، رئیس فدراسیون کشتی صربستان ، با تشکر از دعوت و مهمان نوازی ایرانی ها ، گفت: “من افتخار می کنم که در ایران هستم ، این کشتی هویت ملی این کشور است. من از سال 2006 ، زمانی که کشتی صربستان بود. ” من قهرمانان شما از جمله حمید سوریان را به خوبی دنبال می کنم و می شناسم. من همیشه در مسابقات می دیدم که وقتی کشتی گیران ایرانی وارد تشک می شدند ، همه سالن ها از حضور کشتی گیران ایرانی بسیار خوشحال می شدند و تنش عجیبی ایجاد می شد.

وی با اشاره به مبارزات حمید سوریان افزود: سوریان قهرمان بزرگی است و به همه آنچه در کشتی و ورزش مهم است دست یافته است.

وی تاکید کرد: کشتی بزرگترین ورزش ایران است و خوشحالم که چیزهای زیادی را می توانیم از همکاری با شما یاد بگیریم.

رئیس فدراسیون کشتی صربستان گفت: یکی از دلایل پیشرفت کشتی ما در 8 سال گذشته حمایت دولت و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ما از کشتی بوده است و ما تلاش می کنیم سطح خود را در این ورزش بالا ببریم. کشتی صربستان در فرانسه موفقیت بیشتری کسب کرده است ، اما ما همچنین در تلاش هستیم که در سبک آزاد نیز رشد کنیم.

زلیکو تریکوویچ گفت: “لالوویچ ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای حفظ کشتی در المپیک بسیار تلاش کرد و تغییرات خوبی را ایجاد کرد.”

وی افزود: اگرچه شیوع بیماری بیماری کرونا قلب غیرقابل پیش بینی است ، اما تاکنون 62 کشور اعلام آمادگی کرده اند تا در مسابقات جهانی کشتی که 5 دسامبر در بلگراد برگزار می شود ، شرکت کنند. امیدوارم شرایط بهتر شود به گونه ای که این مسابقات برگزار می شود.

هدایا بین دو طرف رد و بدل شد و دراگان تودوروویچ ، سفیر صربستان در ایران ضمن تبریک برای حضور در این نشست ، گفت: “با توجه به شرایط فعلی ایجاد شده توسط کرونا ، این اولین جلسه ای است که در آن شرکت خواهیم کرد.” من قبلاً با وزیر ورزش و جوانان ملاقات کرده ام و همچنین با فدراسیون های بسکتبال ، تنیس و تنیس روی میز تفاهم نامه امضا کرده ایم.

زلیکو تراژکوویچ به همراه جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن کشتی صربستان و سفیر صربستان در تهران از موزه ملی ورزش ، المپیک و پارالمپیک بازدید کرد.

در این بازدید ، تریکوویچ ضمن توجه به قسمت ویژه مرحوم تختی و مدال ها و افتخارات کشتی گیران کشورمان و تندیس های قهرمانان تالار مشاهیر ورزش ایران گفت: من شخصاً شاهد تلاش ها و دلاوری های کشتی گیران شما بوده ام برای رسیدن به این مدال ها در صحنه بین المللی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا