اجتماعی

تحصل ۵۴۰ هزار دانش‌آموز افغان در ایران

یومیر / فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 540 هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران مشغول به تحصیل بودند و امسال قطعاً این تعداد افزایش می یابد.

علیرضا کمره ای در مراسم کلنگ زنی مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان مرودشت در استان فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب سابقه توجه خوبی به شهروندان دارد و این کشور پناهگاه خوبی بوده است. برای کسانی که در کشور خود زندگی می کنند ، نداشته اند.

به گزارش یومیر به نقل از تربیت پدر ، کمره ای گفت: رسالت انسانی و اخلاقی برای همه ما این است که در صورت نیاز انسان به کمک با تمام توان و با همکاری سازمان ملل به آنها کمک کنیم.

کمرایی گفت: “وزارت آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای برای ساخت مدارس برای شهروندان افغان قائل است و در این زمینه رویکرد سریعی را اتخاذ کرده است.”

وی افزود: بین ما و افغان ها هویت مشترکی وجود دارد و دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی بین دو کشور ایجاد کرده است.

رئیس ستاد پروژه آنلاین در وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر عالی انقلاب اسلامی تأکید ویژه ای بر پوشش اتباع خارجی داشته و این دانش آموزان را قادر ساخته است از امکانات و خدمات آموزشی بدون فاصله از دانش آموزان ایرانی برخوردار شوند.

کمره گفت: “افغانها تحت تأثیر وضعیت کشورشان بزرگ شده اند و باید برنامه های خاصی برای آنها تدوین شود.”

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در ارائه فرصت های یادگیری به دانش آموزان افغانستانی بسیار خوب عمل کرده ایم و آنها در کنار دانش آموزان ایرانی با یک چشم انداز واحد رشد کرده اند.

مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان مرودشت در مساحت 1675 متر مربع با اعتبار 150 میلیارد ریال از مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز خطرات ساخته می شود. مدارس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا