اجتماعی

تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند

وزیر بهداشت گفت: تحریم های یکجانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دستیابی و دسترسی به ابزارهای لازم برای کنترل و شکست کووید-۱۹ است.

به گزارش یومیر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر. بهرام عین اللهی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص تسریع روند جامع واکسیناسیون اظهار داشت: جهان طی دو سال گذشته با وضعیت بی سابقه ای دست و پنجه نرم کرده است. وی گفت: با وجود پیشرفت های محسوس در غلبه بر این ویروس چندگانه. اما دولت ها و مردم در سراسر جهان هنوز از پیامدهای چندوجهی آن رنج می برند.

وی ادامه داد: تلاش های علمی در تولید واکسن رمز نجات جان انسان هاست اما توزیع ناعادلانه، احتکار واکسن و عدم شفافیت بین تولیدکنندگان همچنان یکی از دلایل اصلی ناقص بودن نتایج است.

وزیر بهداشت تحریم های یکجانبه را مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دستیابی و دسترسی به ابزارهای لازم برای کنترل و شکست کووید-۱۹ دانست. سازمان جهانی بهداشت فرآیند ثبت نام EUL را تسهیل و تسریع می کند.

دکتر. دکتر عین‌اللهی تأکید کرد که تردیدها در مورد واکسن‌ها و مشارکت ضعیف جامعه همچنان در سراسر جهان وجود دارد و برای افزایش آگاهی نیاز به کار بیشتری است. عین اللهی: چون هیچکس در امان نیست مگر اینکه همه در امان باشند.

به گزارش وب دا، وی در پایان بر اهمیت اتخاذ رویکردی جامع از طریق تقویت همکاری های بین المللی با هدف توسعه سیستم سلامت قوی تر، کارآمدتر و منعطف تر برای اپیدمی های فعلی و آینده تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا