حوادث

تاکید پلیس فتا بر تقویت شبکه ملی اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به حضور رئیس پلیس فتا در جلسه کمیسیون اشاره کرد و گفت: رئیس پلیس فتا تأکید کرد که شبکه های اجتماعی که سرورهای آنها در خارج از کشور هستند ، توانایی ایجاد زمینه مناسب برای جنایات ” سایبر شوید

ایوالفضل عمویی در گفت وگو با یومیر ، درباره جلسه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توضیح داد: جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی با حضور سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا برگزار شد که گزارشی از تهدیدات سایبری به دو بعد محتوایی و فنی ارائه داد. .رد

وی افزود: سردا مجید تأکید کرد: شبکه های اجتماعی که سرورهای آنها در خارج از کشور هستند توانایی تبدیل شدن به بستر جرایم اینترنتی را دارند ، بنابراین با تأکید بر لزوم تقویت شبکه ملی اطلاعات ، به این نکته اشاره شد که در شبکه ملی اطلاعات این دو اهداف برای محافظت از داده های ایرانی و همچنین حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مبارزه با جرایم اینترنتی دنبال می شود.

عمو ادامه داد: رئیس پلیس فتا گزارشی از تنوع جرایم اینترنتی و روند برخورد با این جرایم را در پلیس فتا ارائه داد که در موارد مختلف کشف جرم و رسیدگی به جرایم موفقیت نشان داد. براساس این گزارش ، با استفاده از کد پویا در معاملات مالی ، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حساب های بانکی در فضای مجازی بوده ایم.

سرانجام ، وی تأکید کرد که کمیسیونرها همچنین بر لزوم تقویت حاکمیت ملی در فضای مجازی و ارتقا litera سواد رسانه ای در جامعه تأکید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا