عمومی

بیرانوند در تیم لژیونرهای بازگشته پرسپولیس؟

علیرضا بیرانوند برای دومین بار در ماه های اخیر به طور تلویحی علاقه خود را برای بازگشت به پرسپولیس اعلام کرد.

به گزارش یومیر و به نقل از تمرین سهروز گذشته علیرضا بیرانوند که حالا به جمع کاربران فعال توییتر پیوسته است، تصویری از خود در کنار یحیی گل محمدی منتشر کرده و حاضر به مخالفت با او نیست. این توییت پس از آن منتشر شد که یکی از سایت های خبری اعلام کرد بیرانوند شرط حضورش در پرسپولیس را جدایی یحیی گل محمدی عنوان کرده است.

البته این اولین بار نیست که بیرانوند به خبر انتقالش به پرسپولیس واکنش نشان می دهد. چند ماه پیش که “ورزش سه” در تحلیلی نوشت با توجه به رقابت این دروازه بان با نیازمند و عابدزاده برای حضور در تیم ملی، شاید به دلیل لژیونر بودن این دو، بیرانوند هم سال منتهی به جام جهانی را ترجیح می دهد. جام خرج در خارج از ایران; تحلیلی که با واکنش تند و منفی بیرانوند مواجه شد.

اما دروازه بان شماره یک سابق پرسپولیس پس از حضور در آنتورپ و بوآویستا به اهداف مورد نظر خود در فوتبال اروپا نرسید و زمزمه هایی مبنی بر بازگشت او به پرسپولیس شنیده می شود. به خصوص که سرخپوشان در این فصل در خط پایان مشکل داشتند و بیرانوند همیشه خود را به عنوان یک جایگزین حفظ کرده است.

او بدیهی است اولین کسی نیست که می خواهد پس از مدت کوتاهی یا طولانی مدت در خارج از کشور به پرسپولیس برگردد. سرخ‌ها در سال‌های گذشته دو تیم کامل و حتی لژیونرهای بیشتری داشتند که پس از حضور موفق یا ناموفق از پیشنهاد برگشت استقبال کردند و شاید بیرانوند نفر بعدی باشد. دروازه بانی که می تواند دروازه بان شماره یک را در تیم منتخب لژیونرهای سرخ بازگشته بگیرد.

آب بیران در تیم لژیونرهای برگشته پرسپولیس؟

آب بیران در تیم یاران دایی و کریمی؟

تیمی که بازیکنانش در سال های اخیر به پرسپولیس بازگشته اند و چهار ستاره هم دارد که بعد از چند سال حضور در بوندس لیگا به سرخپوشان آمدند. این تیم با سیستم 3-5-2 وارد زمین می شود و همه بازیکنانش سابقه قهرمانی در لیگ با پرسپولیس را دارند. نکته مشترک دیگر این است که هشت بازیکن این تیم سابقه حضور در لیگ قطر را دارند.

خط بندر

دروازه بان تیم اول البته هنوز به پرسپولیس برنگشته است اما بهانه ای شده است تا لژیونرهای بازگشته از پرسپولیس در دو تیم متحد شوند. بیرانوند از لیگ شانزدهم تا پایان لیگ نوزدهم در ترکیب پرسپولیس حضور داشت. لیگ برتر و با چهار قهرمانی لیگ برتر، یک فینال آسیایی و یک جام پرافتخارترین دروازه بان تاریخ پرسپولیس شد.

خط دفاعی

نکته جالب اینکه هر سه بازیکن این تیم در حال حاضر اعضای تیم پرسپولیس هستند و برای ششمین قهرمانی متوالی تلاش می کنند. وحید امیری و سیدجلال حسینی پس از یک سال خارج از کشور به این تیم بازگشتند اما رامین رضاییان پس از کنار گذاشتن برانکو به مدت 5 سال از ترکیب پرسپولیس دور بود و در لیگ های بلژیک و قطر نیز حضور داشت. با تجربه. در این بین وحید امیری پیراهن ترابزون اسپور را بر تن کرد و در حالی که یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود به پرسپولیس بازگشت.

خط مرکزی

این را می توان یکی از بهترین هافبک های تاریخ پرسپولیس نامید که البته تا به حال با هم بازی نکرده است. کریم باقری که پس از پنج سال بازی در تیم های آرمینیا بیله فلد، النصر و چارلتون به پرسپولیس بازگشت، هافبک این تیم خواهد بود و مهدی مهدوی کیا را در سمت راست می بیند. مهدوی کیا نزدیک به دو دهه در بوندسلیگا بازی کرد اما پس از بازگشت به ایران داماش و استیل آذین را تجربه کرد و سپس به پرسپولیس رفت.

علی کریمی دو بار به عنوان لژیونر به پرسپولیس بازگشت. یک بار زمانی که بایرن مونیخ را به مقصد لیگ قطر و سپس پرسپولیس ترک کرد و یک بار هم که در پایان قراردادش در شالکه به جمع سرخپوشان پیوست. در این بین مهدی ترابی و سروش رفیعی مقصد مشترکی داشتند و از پرسپولیس به لیگ ستارگان قطر پیوستند و سپس در پرسپولیس بازی کردند.

خط حمله

زوج علی دایی و مهدی طارمی تخیلی ترین زوج ممکن پرسپولیس هستند و نکته جالب اینجاست که علی دایی کاشف طارمی و بازیکنی است که او را به پرسپولیس آورده است. دایی از پرسپولیس به السد آمد و 5 سال در بوندسلیگا بازی کرد و در پایان یک فصل حضورش را در الشباب امارات ثبت کرد و از آنجا به پرسپولیس آمد و اتفاقا قله لیگ برتر شد. گلزن

اما مهدی طارمی داستان دیگری داشت. آنها پس از پایان لیگ پانزدهم با رامین رضاییان با ریزه اسپور ترکیه قرارداد بستند اما پس از مدتی با حسرت به پرسپولیس بازگشتند. طارمی هم آقا شد. گلزنی در لیگ شانزدهم اما فسخ غیرقانونی قرارداد او با ریزه آسپور منجر به محرومیت 4 ماهه و بسته شدن پنجره پرسپولیس به مدت یک سال شد.

آب بیران در تیم لژیونرهای برگشته پرسپولیس؟

دهه شصت و چند ستاره دیگر

برخلاف تصور رایج در میان بسیاری از هواداران پرسپولیس، بسیاری از بازیکنانی که در دهه 80 کار می کردند نیز برای شرایط بهتر اقتصادی و شاید فوتبالی پرسپولیس را ترک کردند و به تیم های اروپایی یا خلیج فارس پیوستند و اندکی بعد به پرسپولیس بازگشتند. آنها به همراه چند بازیکن دیگر تیم دوم لژیونرهای بازگشته از پرسپولیس را تشکیل می دهند.

خط بندر

نیما نکیسا اگرچه مدتی در خارج از کشور بازی می کرد اما پس از لژیونر شدن به پرسپولیس برنگشت تا علیرضا حقیقی اولین کاندیدای حضور در این تیم باشد. حقیقی بعد از 5 سال حضور در پرسپولیس به روبین کازان آمد و به صورت قرضی برای سرخپوشان بازی کرد و دو بازی انجام داد. او سپس در پنج تیم اروپایی دیگر بازی کرد و بنابراین در حالی که شایعات زیادی مبنی بر حضور او در پرسپولیس شنیده می شد، به نساجی و سپس به گل گهر پیوست.

خط دفاعی

حسین کعبی چهره خاص این تیم است. کعبی در لیگ ششم به پرسپولیس آمد و سپس در حالی که انتظار می رفت در فصل 86-87 در این تیم حضور داشته باشد، خبر انتقال او به فوتبال انگلیس و لسترسیتی منتشر شد. او در چمپیونشیپ انگلیس برای لستر بازی کرد اما پس از نیم فصل به پرسپولیس بازگشت و برای افشین قطبی بازی کرد. کعبی نقش بسزایی در قهرمانی لیگ هفتم پرسپولیس داشت.

مدافعان اصلی این تیم محمد پنجعلی و افشین پیروانی هستند. یک پیرو تنها 6 ماه در قطر حضور داشت و در آنلاین 1354 به این کشور سفر کرد و در فروردین 76 بازگشت. محمد پنجعلی نیز دو فصل در الاتحاد بازی کرد که اکنون به الغرافه تغییر نام داده است. رضا شاهرودی از پرسپولیس به آلتای اسپور آمد و سپس در دالیان چین بازی کرد و در نهایت دو سال برای سرخپوشان بازی کرد.

خط مرکزی

هافبک سه نفره این تیم شامل حمید درخشان، علیرضا امامی فر و مهرداد میناوند است. میناوند چهار سال بیشتر از بقیه در اروپا بازی کرد و در لیگ قهرمانان اتریش در استورموگراتز اتریش بازی کرد، جایی که میناوند بازی مقابل منچستریونایتد و رئال مادرید را تجربه کرد.

حمید درخشان هم یک مورد جالب دارد. او پس از جدایی از پرسپولیس، پنج سال در قطر بازی کرد و سپس به این تیم بازگشت. سپس دوباره تصمیم به طلاق گرفت و این بار راهی السد شد و پس از یک سال حضور دوباره راه پرسپولیس را در پیش گرفت. امامی بابا مثل میناوند در شارلوا بود. گفتنی است درخشان و امامی فر به عنوان سرمربی و سرمربی پرسپولیس در لیگ چهاردهم حضور داشتند.

خط حمله

فرشاد پیوس در نوک پیکان خط حمله این تیم; این بازیکن که 173 کفش طلا در کل تاریخ پرسپولیس و 11 سال بازی در پرسپولیس دارد، برای مدت کوتاهی به الاهلی قطر پیوست تا به جمع لژیونرهای سرخپوشان پایتخت بپیوندد.

ناصر محمدخانی ستاره خوب پرسپولیس در دهه شصت وینگر راست خط حمله خواهد بود. او بین 10 سالی که پیراهن قرمز بر تن داشت، سه سال برای قطر بازی کرد. جواد کاظمیان نیز وینگر چپ این تیم است. بازیکنی که پس از درخشش در پرسپولیس به الشعب پیوست و سپس بازی در الشباب، عجمان و امارات را تجربه کرد. او پس از جدایی از لیگ امارات یک فصل در سپاهان بازی کرد و سپس به پرسپولیس پیوست.

در یک مسابقه فرضی به نظر شما کدام تیم برنده بازی است و می تواند حریف را شکست دهد؟ ستاره مورد علاقه شما بین این دو تیم کدام بازیکن است؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا