اقتصادی

به تجهیز  و جوانسازی صنعت مرغداری کمک شود

مدیرعامل اتحادیه مرغ های تخمگذار با بیان اینکه کمبود تخم مرغ نداریم، گفت: سیستم بانکی کشور باید به تجهیز، نوسازی و جوان سازی صنعت طیور کمک کند.

به گزارش یومیر، مرادی با بیان اینکه تخم مرغ نیروی غالب مردم و کالای استراتژیک است، افزود: این کالای استراتژیک به ویژه برای بخشی از جامعه باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتوانیم آن را عرضه کنیم.

وی ادامه داد: با تغییر نرخ ارز که صورت گرفته، تولیدکنندگان وارد عمل شده اند. همچنین گردش سرمایه ای که تولیدکننده پس از تغییر نرخ ارز به آن نیاز دارد با مقدار نقدینگی که قبلا استفاده کرده است بسیار متفاوت است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ های تخمگذار اضافه کرد: سیستم بانکی در کشور یا هر منبعی که دولت در نظر گرفته باید به تولیدکنندگان و مرغداران کمک کند تا بتوانند سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: انتظار داریم با شروع فصل گرما مصرف فصلی تخم مرغ کاهش یابد. از طرفی با توجه به تغییر نرخ ارز پیش بینی می شود مازاد تولید داشته باشیم.

به گفته وی مرغ های تخمگذار به گونه ای نیستند که اگر امروز گله را نگه داریم بتوانیم آن را حذف کنیم. مرغ های تخمگذار دوره 18 ماهه دارند. ما باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید خرید کند تا به واحدهای تولیدی لطمه ای وارد نشود، افزود: اگر بخواهیم بازارهای هدف را حفظ کنیم و نگذاریم این بازارها از بین برود، باید در نظر داشته باشیم که قیمت جدید صادرات سازگار نیست، بنابراین پرداخت مشوق های صادراتی در دستور کار دولت است. با اعتمادی که به وزارت جهاد کشاورزی داریم معتقدیم تولیدکننده را رها نمی کنند.

وی افزود: در حال حاضر ضریب تبدیل تخم مرغ خوراکی 2.7 است که از نظر میانگین سن صنعتی که از قرون وسطی گذشته است نیازمند نوسازی و جوان سازی تجهیزات هستیم.

وی گفت: دولت باید به ما کمک کند. افزایش پیوند بین سیستم بانکی و بدنه تولیدکننده و کمک به نظام بانکی در تجهیز، نوسازی و جوان سازی صنعت مرغداری. اگر تحویل ارز با نرخ جدید به صورت مستمر انجام شود، می تواند در صنعت ما رقابت ایجاد کند. همچنین برخی از ورودی های مورد نیاز از تولید کنندگان را مشخص کنید. چون وقتی صحبت از تولید کننده واسطه می شود با کمترین قیمت این اتفاق می افتد و قطعا با قیمت های بهتری به دست تولیدکننده می رسد.

مرادی در پایان گفت: به عنوان تولیدکنندگان تخم مرغ خوراکی در کشور می توانیم به مردم این نوید را بدهیم که کمبود تخم مرغ در کشور نخواهیم داشت. کشور در مرحله گذار است و هم تولیدکننده و هم مردم باید برای کنار آمدن با این مرحله متحد شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا