عمومی

تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت یک ضرورت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین فاطمه محمد بیگی، چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان قزوین به همت سازمان صنعت معدن و تجارت استان در سالن جلسات دانشکده آینده پژوهی امام خمینی (ره) برگزار شد. دانشگاه بین المللی (ره) استان قزوین گفت: صنعتگران در سخت ترین شرایط به سر می برند. از نظر اقتصادی با وجود تورم و کمبود، همانطور که همه می دانیم، ایستاده اند و از صنعت کشور دفاع کرده اند.

نماینده مردم البرز و آبیک قزوین در شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید ما و فعالان بر تولید، بی ثباتی اقتصادی، کمبود نقدینگی و تحریم های خارجی، عدم حمایت سیستم بانکی و مشکلات بیمه ای و مالیاتی است. یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان است

این مقام مسئول با اشاره به تلاش شورای اسلامی برای کاهش مشکلات تولید گفت: قانون کنار گذاشتن تولید دانش بنیان قبل از نامگذاری سال جاری و تسهیل در صدور پروانه کسب که پیش از این زمان زیادی به طول می انجامید نیز از جمله اقدامات مجلس بود تا کاهش آسیب وارد نقدینگی سازنده شود و بار استرس را از دوش او بردارید.

محمدبیگی به لزوم توجه به فعالیت های اقتصاد خرد اشاره کرد و یادآور شد: باید اقتصاد خرد کشور را فعال کنیم در حالی که سهم این فعالیت ها در اقتصاد جهانی 30 درصد است، در کشور ما تنها 3 درصد را شامل می شود. تولید

وی به موضوع جدایی صنعت و تجارت که اخیرا در مجلس مطرح شد اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد نظرسنجی ها موافق این موضوع هستند و در این زمینه ها نیازمند کارشناسی ویژه هستیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان سیستم بانکی معیوب ما است و اعلام می کنیم اگر این عدم همراهی تولید بانک ها ادامه پیدا کند و آنها فقط نقش یک شرکت را ایفا کنند، اقتصاد کشور متضرر می شود. ، امروز در حال حرکت رو به جلو هستیم و باید اجازه دهیم صنایع با مشوق ها و تخفیف های بانکی رشد کنند.

کارخانه هایی که سود زیادی دارند به نفع تولید نیستند

رجب رحمانی نماینده تاکستان در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه رشد واحدهای خصوصی و به طور کلی بخش خصوصی آنطور که انتظار می رفت اتفاق نیفتاد، گفت: بخش خصوصی باید فضای بیشتری داشته باشد زیرا تجربه به ما می گوید که همه داشته اند. موفقیت بیشتر، زمانی که مردم وارد میدان شده باشند.

نماینده مردم تخستان در شورای اسلامی تصریح کرد: قانون برنامه پنج ساله هفتم به زودی در شورای اسلامی تصویب می شود لذا از نظرات صنعتگران برای بازنگری این طرح به نفع صنعتگران و تولیدکنندگان استقبال می کنیم.

وی به وام های بانکی و سودهای بی دلیل آن اشاره کرد و گفت: تسهیلات با سود کلان به نفع تولید نیست و باید قوانین پایدار بلندمدت در این حوزه تولید وضع شود.

رحمانی در پایان با اشاره به جذب اعتبارات به استان قزوین گفت: ما در کنار صنعتگران هستیم و در حوزه رشد اقتصادی ایستاده ایم و در این زمینه و همچنین در بحث خلاصی از دست واسطه ها تلاش می کنیم. مسیر تولید است.

دکمه بازگشت به بالا