عمومی

وزارت صمت ۱۷۰۰ تن مرغ برای خوزستان تأمین می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین قاسم سلیمانی دشتکی طبق وعده وزارت ، دوشنبه شب در ستاد تنظیم بازار خوزستان صمت وی از تحویل هزار و 700 تن مرغ به این استان خبر داد و گفت: از این مقدار 700 تن مرغ منجمد و هزار تن مرغ وارداتی.

وی گفت: علاوه بر توزیع مرغ های ذبح شده ، باید روزانه 50 تن مرغ منجمد در خوزستان توزیع شود تا قیمت این محصول در بازار تنظیم شود و از افزایش قیمت جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم تأمین مرغ توسط شرکت های خصوصی افزود: شرکت های خصوصی باید مرغ را از استان های همجوار مانند ایلام ، لرستان و کردستان که مازاد تولید مرغ دارند خریداری کنند.

سلیمانی دشتکی وی ادامه داد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قرار بود با برنامه ای با مدیران جهاد کشاورزی برای استان های خاص و استان های همجوار به طرحی برسد تا امکان تهیه مرغ از این استان ها به خوزستان فراهم شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: سران استان باید مشکلات استان را پیگیری کنند و از استاندار حمایت بخواهند و راه حلی پیدا کنند ؛ من همچنین از سرویس های امنیتی می خواهم با کسانی که قوانین را اجرا نمی کنند و بی اثر هستند برخورد قانونی کنند.

وی به روند کمبود مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: روزانه 300 تن مرغ در استان توزیع می شود اما در نحوه توزیع مرغ مشکلی وجود دارد و در این راستا تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات نیاز به اجرا شود. “

سلیمانی دشتکی وی گفت: خوزستان 200 تا 240 تن مرغ در روز کمبود دارد که در این زمینه باید به خارج از استان به خوزستان ارسال شود اما به میران نیاز حمل نشده و بسته به هزینه حمل و نقل قیمت متفاوت بود.

دکمه بازگشت به بالا