عمومی

برگزیدگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر

تالار وحدت سه شنبه شب (۲۸ بهمن ماه) مصادف با میلاد امام علی (ع) میزبان مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین مسافر آستانه دبیر ستاد اربعین تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیر اجرایی انجمن هنرهای نمایشی، ایرج راد مدیرعامل خانه هنرمندان و هنرمندان در گروه های نمایشی حاضر حضور دارند.

پس از پایان مراسم، با حضور مدیران، مسئولان و داوران بخش‌های مختلف مسابقه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

جایزه سرباز وطن

در ابتدای مراسم اهدای جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کلیپی از سخنان این مدیر برتر درباره جایگاه و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی منتشر شد.

سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون امور هنری برای اهدای جایزه سرباز وطن در این جشنواره به روی صحنه آمدند.

جایزه ویژه این بخش به نمایش روزگار سرد به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقز تعلق گرفت.

قدردانی از همکاری وزارت بهداشت با تئاتر فجر

محمود سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور نصرت الله ظفری مدیرکل پشتیبانی و بهزیستی، محمد هاشمی مدیرکل. ، و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی با اهدای لوح تقدیر و تشکر کرد.

نصرت الله ظفری، مدیرکل پشتیبانی و رفاه وزارت بهداشت به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا در این مراسم شرکت نکرد.

رویگری: امیدوارم جشنواره تئاتر فجر هر سال با قدرت به حیات خود ادامه دهد

نماهنگی از انقلاب با صدای رضا رویگری، سرود معروف این هنرمند «الله الله» و رضا رویگری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون برای برگزاری مراسم نکوداشت به روی صحنه آمد.

از رضا رویگری با حضور محمود سالاری، ایرج راد و هوشنگ توکلی قدردانی شد.

رضا رویگری در سخنانی کوتاه گفت: میلاد امام علی را به همه تبریک می گویم. این جشنواره برای ما ارزش خاصی دارد. امیدوارم هر سال باشد و همه بچه های تئاتر تهران و شهرستان جمع شوند و چنین روزی را جشن بگیرند.

برگزیده بخش ایثار و شهادت

در ادامه مراسم اهدای جوایز بخش جنبی جشنواره تئاتر فجر، جایزه برگزیده بنیاد شهید با حضور سیاوش طهمورث، سید مرتضی حسینی مدیرکل حوزه هنری بنیاد شهید، مجتبی شاهمرادی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید اهدا شد. سازمان فرهنگی اجتماعی اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران.

تریلر به کارگردانی رضا بهرامی و نمایش مصری به کارگردانی اکبر عین به عنوان بخش های برگزیده بخش ایثار و شهادت چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه خود، آن را به شهدا تحویل داد و گفت: اگر شهدا نبودند بسیاری از ما و بسیاری از مسئولان اینجا نبودیم.

بودجه جشنواره تئاتر ما 9 میلیارد تومان است اما بودجه فیلم 30 میلیارد است. مایه تاسف است که تئاتر به عنوان مادر هنر رها شده است. امیدوارم جامعه هنری زنگ خطر را در مورد این موضوع فوری به صدا درآورد.

ادامه توسط بنیاد شهید توسط دو هنرمند; ابتدا از فرزند شهید سید جواد حسینی و هنرمند پیشکسوت فردوس حاجیان تجلیل شد.

حاجیان پس از دریافت جایزه گفت: اقتصاد خلاق در وزارت ارشاد جایی ندارد، در شورای انقلاب فرهنگی است که عده ای سال ها آنجا نشسته اند و باید جای خود را به جوانان بدهند. کار باید در مجلس باشد، اگر تئاتر باید به شغل تبدیل شود، به اقتصاد خلاق نیاز داریم.

جایزه ویژه شهرداری اصفهان برای «تصویر مصور مظفری»

وحید نفر برای کارگردانی نمایشی به تصویرگری مظفری جایزه جشنواره کمدی خندستان شهرداری اصفهان را دریافت کرد.

نمایشی را که برخی باید از راه دور دوست داشت به کارگردانی علی بابایی از کرج به عنوان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جایزه گرفت.

همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از کهباد تارج و لیلی عاج; دو نمایشنامه نویس سرشناس از کشور برای نوشتن نمایشنامه هایی با موضوعات اجتماعی حمایت کردند.

برگزیدگان بخش رادیو تئاتر؛ پاداش “مافه” را درو کنید

پس از پخش کلیپی، جوایز برگزیدگان بخش رادیو تئاتر با حضور هیئت داوران این بخش جواد پیشور، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی و سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی و مجلس شورای اسلامی اهدا شد. توسط وزارت ارشاد

به نرگس موسوی پور برای جلوه های برنامه های طنز رادیو کافه و ضیافت پرندگان مهاجر دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش جلوه ها اهدا شد.

مجید آینه برای ضبط برنامه طنز رادیویی کافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

بهرام سروری نژاد برای بازی در برنامه طنز رادیویی کافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن به الهه علیزاده برای بازی در برنامه رادیویی مافه و همچنین مریم معروف برای بازی در برنامه طنز رادیویی کافه اهدا شد.

زهرا اسماعیلی برای نگارش نمایشنامه رادیویی مافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی در رشته نمایشنامه نویسی شد.

زهرا اسماعیلی برای کارگردانی نمایش مافه موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی در رشته کارگردانی شد.

اثر برگزیده این بخش که برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایشنامه شده بود به برنامه رادیویی مافه به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی تقدیم شد.

بخش های منتخب از انواع دیگر اجرایی

پس از پایان مراسم پس از پخش کلیپی با حضور مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مریم معترف و اردشیر صالح پور روی صحنه جوایز سایر دستاوردها اهدا شد.

در بخش‌های دیگر از مریم خلیلی برای نمایش هفت تا نه و نیم، مهیار جوادیها برای نمایش رها و عیسی صادقی برای مسخ شاعرانه یک گیشا به عنوان کارگردان این آثار تجلیل شد.

انتخاب شده برای تئاتر خیابانی؛ قسمت پنجم از «بیماری های روده مردگان»

بخش طراحی لباس:

هادی کیانی در این بخش جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برای طراحی لباس روده مردگان نگون بخت دریافت کرد.

بخش طراحی اتاق:

در بخش طراحی اتاق تئاتر خیابانی، هیئت داوران از محمدرضا پورعلی و میلاد حسن زاده به خاطر دستاوردهای بی ارزششان تقدیر کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هادی کیانی برای نمایش روده های یک مرده بی صاحب اهدا شد.

بخش موسیقی:

از امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی برای موسیقی قطعه پایانی تجلیل شد و جایزه برگزیدگان شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آرین خسروی اهدا شد. نمایش جعبه تلفن

بازیگر:

در بخش بازیگری زن تئاتر خیابانی از سوی هیئت داوران انتخاب نشد، اما از آرزو جعفری برای بازی در داستان کفش، دلارام ترکی برای بازی در نمایش پوف، مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش 25 متری تقدیر شد. آرزو و ساغر کیخا برای بازی در فیلم آشوب.

بازیگر مرد:

در بخش بازیگران مرد از امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای بازی در آخرین نمایش تجلیل شد و هادی کیانی برای بازی در نمایش روده های یک مرده بی سرپرست انتخاب شد. .رد.

مدیر:

سرنوشت در این بخش افشین خدری برای کارگردانی نمایش باجه تلفن و هادی کیانی برای کارگردانی نمایش روده های مرده ولگرد، برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بودند.

ایده طراحی:

در این قسمت از افشین خدری برای نمایش جعبه تلفن و سمیه مهری برای نمایش آخرین مورد تجلیل شد و هادی کیانی برای نشان دادن روده مرگ بدون همراه به عنوان برنده تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

برگزیدگان بخش تئاتر صحنه

هیئت داوران در این بخش به نفرات برگزیده جوایزی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی و به برگزیدگان جایزه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به برگزیدگان 10 بخش تئاتر صحنه اهدا شد.

طراحی آرایش

در این قسمت از فرزاد رادفر و عجمان بیژنی نسب برای طراحی گریم هملر بیژنی از فسا تجلیل شد و محمد مصیبی به عنوان برگزیده تهران برای طراحی گریم نمایش فرصت معرفی شد.

طراحی حرکت

از مهرداد آبجار برای طراحی حرکت بانوی عزیزم از تهران تجلیل شد و به مجتبی رستمی فر برای طراحی موومان نمایش مرثیه ترور ژولیوس سزار از اهواز جایزه اهدا شد.

طراحی سبک

محمود کریمی برای طراحی نور نمایش سوئینی تاد از مشهد تجلیل شد و ایمان نخلستانی برای طراحی نور نمایشی درباره ترور ژولیوس سزار از اهواز جایزه گرفت.

طراحی لباس

سارا حسین پور برای طراحی لباس نمایش «ژولیوس سزار» با موضوع قتل ژولیوس سزار از اهواز تجلیل شد و این جایزه به عجمان بیژنی، نسب و نجمه زارعی جلیانی برای طراحی لباس هملر بیژنی از فسا اهدا شد.

موسیقی

برنده این قسمت به ویلیام نیری برای موسیقی قطعه بانوی محبوب من از تهران و آرمین سپیدار برای موسیقی قطعه سوئینی تاد از مشهد اهدا شد.

طراحی صحنه

سیدمهدی موسوی، تبار و علی شمس برای طراحی صحنه بازی احتمالات از تهران تجلیل شدند و مجتبی رستمی فر برای طراحی صحنه مرثیه ترور ژولیوس سزار از اهواز جایزه بهترین نفر را دریافت کرد.

بازیگر

نسرین درخشان زاده برای بازی در نمایش احتمال از تهران و الهام شعبانی برای بازی در نمایش بابا آدم از تهران تجلیل شدند و نورا هاشمی برای بازی در نمایش بانوی محبوب من از تهران این جایزه را دریافت کرد.

بازیگری مرد

پیام نوروزی برای بازی در نمایش «زندگی سگ مرده» قزوین در رشته بازیگری مرد تقدیر شد و تینو صالحی برای بازی در نمایش «باک» از تهران جایزه گرفت.

درام نویسی

در بخش بازیگری، هیئت داوران از کهبد تارج برای نگارش نمایش سگک از تهران تقدیر کرد و جایزه خود را به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه پیری از بیجار اهدا کرد.

مدیر

علی شمس برای کارگردانی نمایش احتمال از تهران تجلیل شد و مجتبی رستمی فر برای کارگردانی نوحه ترور ژولیوس سزار اهواز جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

دکمه بازگشت به بالا