اجتماعی

برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

یومیر/ گیلان معاون توسعه روستایی دولت دومین مشکل شهرستان فومن را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و ماسه و سنگ دانست و اظهار داشت: برداشت بی رویه در آب و جاده ها مشکل ایجاد کرده و شاهد این امر هستیم. تخریب و تخریب پل ها ما هستیم.

سید امیر حسین مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات مردم را انتقال صحیح سوالات و مشکلات به مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید سازوکاری ایجاد کنند تا از بدنه ای به لایه دیگر مشکلات را اصلاح کنند. لیسانس و سپس انتقال مدیریت.

وی گفت: از ابتدای دولت تا کنون در صدد رفع مشکلات در حوزه منابع طبیعی و طرح هادی روستا بوده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم دیدار مستقیم مسئولان با مردم، تصریح کرد: حضور در بین مردم بسیار مفید است و باید این روش را ادامه دهیم.

مدنی با اشاره به مشکلات عدیده شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در روستاها، افزود: باید تعارضات مردم را با بنیاد مسکن و منابع طبیعی برطرف کنیم و تنها در یک روستا ماده 4 اعمال شده است. “

وی دومین مشکل شهرستان را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت ماسه و سنگ دانست و گفت: برداشت بی رویه مشکلاتی را در آب و جاده ها ایجاد کرده و شاهد تخریب و آسیب دیدن پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی کشور خواستار هماهنگی وزارت صمت و آب منطقه ای در برداشت رودخانه و ساخت سدها شد و خاطرنشان کرد: برداشت رودخانه باید ابتدا برای مردم این منطقه باشد و سپس به مناطق دیگر رفت.

وی همچنین به مشکل راه ها و فرسودگی شبکه آب و برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان فومن شاهد کم آبی هستیم و 25 روستا در فصل کشاورزی با کم آبی مواجه هستند.

مدنی به موضوع میراث فرهنگی شهرستان ماسوله نیز اشاره کرد و گفت: آب و هوای ماسوله سردسیر و نیازمند گاز است لذا با توجه به توریستی بودن این منطقه و نیاز مردم به بهره مندی از نعمت گاز خواستار هماهنگی بین فرهنگیان هستیم. میراث و وزارت نفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا