اقتصادی

کردستان در حوزه تامین زمین برای مسکن ملی مشکل جدی دارد

یومیر/ کردستان وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان را در حوزه مسکن به دلیل وضعیت توپوگرافی عرضه زمین برشمرد و گفت: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان است و این میزان زمین انجام می دهد. پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست، برای رفع این مشکل نیازمند پیگیری جدی استاندار در چند پروژه ملی در استان است.

رستم قاسمی امروز جمعه (27 تیرماه) در شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: استان کردستان عقب ماندگی جدی دارد که باید جدی گرفته شود.

وی از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان برای پروژه راه و ریلی استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار می تواند تحول اساسی در توسعه راه های کردستان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با اختصاص 200 هزار میلیارد تومان به راه آهن همدان سنندج، این پروژه تا پایان سال اجرا می شود. این پروژه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی وجود 300 کیلومتر کریدور شمال به جنوب در استان کردستان را برای توسعه استان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این قسمت از پروژه در استان 1200 میلیارد تومان برآورد شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های کشوری استان در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و وضعیت راه های این استان از نظر وضعیت توپوگرافی با سایر نقاط کشور متفاوت است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2000 کیلومتر از راه های کشور در این استان قرار دارند. کردستان با این رقم به شاخص کشوری نزدیکتر شده است.

وی اختصاص 300 میلیارد تومان به جاده سنندج – مریوان، 350 میلیارد تومان برای تکمیل صلوات آباد، 285 میلیارد تومان به بیجار، منابع مالی به فرودگاه های سنندج و سقز را از دیگر دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان را در حوزه مسکن به دلیل وضعیت توپوگرافی عرضه زمین برشمرد و افزود: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان است و این میزان زمین انجام می شود. پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست، رفع این مشکل نیازمند پیگیری جدی استاندار در چند طرح ملی در استان است.

وی بافت فرهنگی را از دیگر موضوعات مهم در حوزه مسکن استان برشمرد و افزود: زمین های وسط این بافت ها که به دلایل فرهنگی بلااستفاده مانده است باید بازسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی توسعه مرز باشماق را از دیگر اقدامات دولت در این سفر برشمرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا