عمومی

باید هر سال یک میلیون مسکن ساخته شود

قربان سید ابراهیم رئیسی در مصاحبه با بخش خبری 20:30 از شبکه دو سیما تولد حضرت فاطمه معصومه (س) را تبریک گفت و در پاسخ به س questionال یکی از شهروندان در مورد برنامه های خود برای اسکان جوانان و مستاجران افزود: “مسکن بسیار نگرانی گسترده مردم عزیز ، ما در مورد این بسیار نگران هستیم ، بنابراین امروز یک خانه دار شدن برای مردم تبدیل به یک رویا شده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلاً صاحبخانه شدن مشکل بود اما اکنون اجاره بها به ویژه در شهرهای بزرگ به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

قربان رئیسی این مشکل را حل شده دانست و در مورد راه حل گفت: مسئله این است که در حال حاضر 50 درصد سبد خانوار به ویژه در شهرها برای مسکن استفاده می شود و این عزیزان نگران ما هستند.

وی افزود: اگر ساخت و ساز مسکن به طور گسترده در کشور آغاز شود ، می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و ما فرصت ساخت مسکن در کشور را داریم.

قربان رئیسی تصریح کرد: باید سالانه یک میلیون خانه در کشور ساخته می شد که این امکان وجود نداشت.
وی افزود: در حال حاضر سالانه 270 تا 300 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و در واقع در ساخت 700 هزار خانه دیگر عقب هستیم و این عقب ماندگی باید جبران شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری این سال را مطرح می کند که آیا امکان ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد؟ وی گفت: بله ، این امکان وجود دارد زیرا ما کمبود زمین نداریم و زمینهای زیادی در اطراف شهرها وجود دارد که واحدهای مختلفی در اختیار دارند و این کشورها باید رها شوند.

وی با اشاره به اینکه این کشورها باید در دسترس افرادی قرار گیرد که خواهان مسکن هستند ، اظهار داشت: برای دهک های پایین تر امکان انتقال زمین به صورت رایگان وجود دارد و برای سایر دهک ها نیز می توان با ارائه تسهیلات و نرخ مسکن در اختیار آنها قرار داد. “

قربان رئیسی افزود: مسکن به عنوان یک صنعت باعث افزایش تولید در کشور ، اشتغال در کشور را افزایش می دهد تا ساخت مسکن در سطح وسیعی آغاز شود.

وی گفت: تسهیلات باید به انبوه سازان مسکن پرداخت شود زیرا حل مشکل مسکن در کشور هم مشکل اشتغال و هم ازدواج را حل می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: از روز اول دولت موضوع مسکن را محور قرار داده و اعلام می کنیم مشکل مسکن باید به عنوان یک ضرورت در همه شهرها پیگیری شود.

قربان رئیسی همچنین گفت: اگر قرار است مسکن آنلاین یا سایر پروژه ها به اتمام برسد ، کار انجام شده باید به اتمام برسد و اگر مسکن آنلاین کمبودهایی دارد ، کمبودهای آن را برطرف می کنیم تا در اسرع وقت به مردم تحویل داده شود.

سرانجام ، وی گفت: “پروژه های مسکن قبلی باید به پایان رسیده و اگر خدا بخواهد کار جدیدی آغاز خواهد شد.”

دکمه بازگشت به بالا