اجتماعی

این غذاها را قبل از خواب نخوریم

بسیاری از ما تمایل داریم وعده های غذایی سنگین را برای شام بخوریم یا روز خود را با چای یا قهوه به پایان برسانیم ، اما اگر از نوع غذایی که در شب می خوریم آگاه نباشیم ، در عوض فرصتی برای استراحت خواهیم داشت. .از بی خوابی شدید و بی خوابی تا بیماری های مزمن.

به گزارش یومیر ، کارشناسان بهداشت می گویند اگر عادات غذایی شبانه در یک دوره زمانی اصلاح نشود ، فرد در معرض برخی بیماری های مزمن مانند دیابت ، فشار خون بالا و سایر موارد قرار می گیرد.

به ویژه خوردن یک وعده غذایی در آخرین ساعات روز ، وضعیت عمومی سلامت را به خطر می اندازد و خطر چاقی ، بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

به گزارش هندوستان تایمز ، متخصصان تغذیه در هند به برخی غذاها اشاره می کنند که برای حفظ سلامتی هنگام خواب توصیه نمی شود:

غذای سرخ شده

خوردن غذاهای پرکالری که سیستم گوارشی را تحت فشار قرار می دهند ، مانند چیپس سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر ، می تواند خواب را مختل کند. با مصرف این نوع غذا ، فرد ممکن است مشکلات معده ، یبوست و موارد مشابه دیگر را تجربه کند. همچنین ، خوردن غذاهای پرکالری در پایان شب می تواند مشکلات احتباس آب را ایجاد کند. این مشکل بیشتر در زنان به دلیل تغییرات هورمونی در بدن شایع است.

غذای تند

اگر از جمله افرادی هستید که دیر غذا می خورند ، باید از خوردن غذاهای تند خودداری کنید زیرا زمان خوردن غذا نزدیک به زمان خواب باعث مشکلات گوارشی می شود و می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

شکر و غیره

مصرف مکرر دسرها و شیرینی ها بعد از شام ایده خوبی نیست زیرا غذاهای غنی از قند می تواند منجر به مشکلات خواب شود. خوردن شیرینی در طول شب نیز می تواند بر مقاومت به انسولین تأثیر بگذارد زیرا خطر ابتلا به دیابت بعد از شام و کاهش فعالیت بدنی افزایش می یابد.

چای و قهوه

بسیاری از مردم ، به ویژه دانش آموزان ، برای بیدار ماندن تمایل دارند دیر چای و قهوه بنوشند. اگرچه این روش می تواند در کوتاه مدت م beثر باشد ، اما در طولانی مدت می تواند منجر به بی خوابی ، اضطراب ، کیفیت پایین خواب و غیره شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا