اجتماعی

افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در کشور

رئیس سازمان واکنش اضطراری کشور از افتتاح چهل و هفت پایگاه واکنش اضطراری در سیرجان خبر داد.

به گزارش یومیر ، دکتر پیرحسین کولیوند در این باره: “با آغاز طرح تحول برای نظام سلامت ، این سرویس به یکی از اولویت های اضطراری کشور تبدیل شد. از آن زمان ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم و خدا را شکر می کنم چهل و هفت پایگاه هواپیمایی در کشور هلی کوپتر بر روی امام رضا (ع) شروع به کار کرد. بیمارستان در سیرجان.

کولیوند افزود: ما برای ارائه خدمات خود ، به ویژه به روستاها و مناطق دور افتاده و دارای امتیاز کمتر ، به یک تلاش هماهنگ نیاز داریم.

وی گفت: “یكی از خدمات اورژانس در هوا موضوع مشاركت در پیوند اعضا است.” یکی از چالش های موجود در کشور ما تأمین اندام های حیاتی مانند قلب ، کبد و ریه ها است. ما نوزدهمین کشور بزرگ جهان هستیم و به خدمات هوایی نیاز داریم تا بتوانیم اعضای بدن گیرنده را تأمین کنیم. در این نوع خدمات ، ما از خدمات پرندگان بال ثابت یا هواپیماها و پرندگان متحرک یا هلی کوپترهای متحرک استفاده می کنیم و همچنین از آمبولانس های خود کمک می گیریم.

به گزارش روابط عمومی اورژانس کشور ، وی تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت ، سرعت و همچنین پاسخگویی به وظایف جاده ای و ترافیکی ، بیماران حاد قلبی و مغزی ، انتقال به موقع مادران باردار و سایر خدمات اورژانس هوایی ، تقویت و افزایش بالگردها برای ارائه خدمات ما به هموطنان ما در دستور کار هستند.

سرانجام رئیس سازمان حوادث غیرمترقبه کشور افزود: با افتتاح این پایگاه غیرمترقبه در سیرجان در حال حاضر 47 پایگاه هواپیمایی داریم و امیدواریم در آینده نزدیک تعداد این پایگاه ها افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا