عمومی

اعزام نخستین گروه زائران ایرانی به سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

علیرضا رشیدیان گفت: قرار بود زائران در قالب یک کاروان 25 نفره به مدت 5 روز به سوریه اعزام شوند.
به گفته رشیدیان، تاکنون 75 نفر برای اعزام به سوریه ثبت نام کرده اند و اولین گروه امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد دمشق حرکت می کند.
رشیدیان گفت: هر هفته 2 پرواز به سوریه انجام می شود و برآورد هزینه اعزام زائران 10 میلیون و 500 هزار تومان است.
گفتنی است سفرهای زیارتی سوریه در سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز مجدد سفرهای زیارتی به سوریه از امروز 13 آذرماه خبر داد و گفت: امشب اولین گروه از زائران ایرانی از فرودگاه امام خمینی (ره) برای زیارت عتبات عالیات حضرت زینب(س) به دمشق سفر کردند. و حضرت رقیه (س).
علی رضا رشیدیان در این خصوص افزود: روند اعزام زائران به سوریه طی دو سال گذشته به دلیل بحران کرونا متوقف شد و از امروز آغاز شد.
وی تصریح کرد: در سفر اخیر به سوریه و توافق با مسئولان مربوطه این کشور، مقرر شد سالانه صدها هزار زائر ایرانی به زیارت حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) اعزام شوند. . رئیس سازمان سفرهای حج و زیارت تصریح کرد: ثبت نام آزمایشی از هفته گذشته آغاز شد و سه گروه 25 نفره به صورت آزمایشی ثبت نام کردند که اولین گروه 25 نفره امروز یکشنبه 12 دی ماه عازم سفر شدند.
به گفته رشیدیان، بسته های زیارتی در سوریه و عتبات عالیات حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به صورت سه و چهار شب اقامت با قیمت های 8 میلیون و 900 هزار تومان و 9 میلیون ارائه شده است. و 900 هزار تومان. وی گفت: به دلیل تقاطع اعزام زائران به سوریه با سالروز شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، زائران نیز در مراسمی که به همین مناسبت در سوریه برگزار می شود حضور یافته و از این فرصت معنوی بهره خواهند برد.

دکمه بازگشت به بالا