بین الملل

اسلامی: اقتصاد هسته‌ای ارزش افزوده بالایی دارد

به گزارش یومیر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور شامگاه سه شنبه 21 آذرماه به همراه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده آذربایجان شرقی و مرکز پرتوهای شمال غرب (بناب) سازمان کاربرد پرتوها بازدید کرد. رهبر جمهوری آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با یکدیگر دیدار و به تشریح موضوع هسته ای و تلاش ها و اقدامات اخیر سازمان انرژی اتمی ایران پرداختند.

معاون رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سه شهید هسته ای که در این ماه به شهادت رسیدند و سالگرد این شهدا، آذربایجان شرقی را همواره نمادی در طول تاریخ دانستند و گفت: آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ نماد بوده است.

قدرت‌های بزرگ که عمدتاً هسته‌ای هستند، سعی می‌کنند فناوری هسته‌ای را دور از دسترس سایر کشورها و تنها در انحصار خودشان نگه دارند. به همین دلیل است که جامعه اسلامی در مواجهه با رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه عزت را انتخاب کرده اند، بر آن است تا از فناوری هسته ای در تمامی بخش های صلح آمیز بهره ببرد.

وی تاکید کرد: دشمنان دائماً مانع ما شده و اتهامات واهی به ما وارد می کنند و دائماً افکار عمومی را منحرف می کنند و زمینه را برای ترویج جنگ روانی فراهم می کنند.

بدون حمایت دیگران و با وجود تمام ناراحتی های چرخه سوخت امروز، از نقطه صفر معدن تا مرحله غنی سازی ظرفیت قابل اعتمادی داریم.

به این ترتیب باید رشته ها و موضوعات مختلفی را که بر سفره مردمی که برپا می کنیم تاثیرگذار باشد برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که با دو موضوع مهم پیش می رویم. اول، ما نیروگاه های هسته ای را در حالی که چرخه سوخت ادامه دارد، گسترش خواهیم داد. به همین دلیل مهم، حکم دادگاه برای ده هزار مگاوات انرژی هسته ای دریافت کرده ایم.

وی افزود: امروز اقتصاد هسته ای ارزش افزوده بالایی دارد، آلودگی آن صفر است، پاک ترین صنعت تولید برق در جهان است، باید در علم و فناوری هسته ای جهش کنیم، به خصوص که این صنعت میلیاردها دلار دارد. در منطق اقتصادی

اسلامی گفت: فصل دومی که پیش می رویم این است که باید به سراغ فناوری های فرعی برویم. در رادیو داروخانه ها ایزوتوپ ها درمان سرطان.

در تشعشعات بخش کشاورزی باید تا حد زیادی به آن حمله می‌کردیم، اما مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اکنون 12 قطب تشعشع تعیین و برای کار بیرون کشیده شده است که یکی از آنها در شرق است.

ما همچنین در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی تجهیزات تولید می کنیم.

اسلامی گفت: فیزیک علم آینده است. پیشتاز و حاکمیت هر کشوری مبتنی بر فیزیک و ریاضیات است.

اگر در خط مقدم باشیم، آینده در دست ایران اسلامی خواهد بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا