اجتماعی

استفاده«شاد» از پهنای باند ۳۲۸ گیگابیت بر ثانیه درکشور/ برقراری۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش از استفاده از شبکه شاد با پهنای باند 328 گیگابیت بر ثانیه خبر داد و گفت: 600 هزار اتصال زنده در شبکه شاد برقرار است.

به گزارش یومیر ، محسن حاجی میرزایی وی در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جمع خبرنگاران ، گزارشی از فعالیت های شبکه مبارک شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کرد و گفت: (مبارک) دیدار کرد.

وی افزود: ما با پدیده ای روبرو بودیم كه نظام آموزشی را تهدید می كرد. از آنجا که امکان رفتن به مدرسه برای دانش آموزان وجود نداشت ، ما مجبور شدیم به یک راه حل برسیم. بنابراین ، “شاد” یک کودک شش ماهه است که به بزرگترین نرم افزار و بستر ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

حاجی میرزایی گفت: بیش از 12 میلیون دانش آموز و 700 هزار معلم و 100 هزار مدیر در شبکه شاد فعال هستند و ما از رکورد استفاده همزمان با بیش از 328 گیگابیت بر ثانیه پیشی گرفتیم و 600 هزار اتصال زنده داشتیم.

وی ادامه داد: ما همزمان بیش از دو میلیون نفر در شبکه شاد حضور داشتیم و بطور متوسط ​​9 میلیون و 800 هزار نفر حداقل روزی یک ساعت و 5 دقیقه در شاد فعال هستند و این تعداد بسیار زیاد است “

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته برخی مناطق یا مدارس با مشکل روبرو هستند اما همه کسانی که از شاد استفاده می کنند می دانند که Happ هر هفته نسبت به هفته قبل کوچکتر است و تیم های باتجربه ، متعهد و مصمم سعی در حل این مشکلات دارند. . امیدوارم این شبکه بستر مناسبی برای ارائه خدمات آموزشی باشد.

وی افزود: برخی از افراد به دلیل کمبود امکانات از جمله نداشتن تبلت یا تلفن هوشمند به شبکه شاد دسترسی ندارند و یا در مناطقی زندگی می کنند که ممکن است اینترنت نداشته باشند. جای نگرانی در این مورد وجود ندارد زیرا آموزش ما از طریق تلویزیون ارائه می شود و آموزش تلویزیونی دقیقاً مطابق با برنامه مدرسه و به طور کامل انجام می شود. مدیران همچنین شرایط را کنترل می کنند و با دانشجویان ارتباط برقرار می کنند و مشکلات را حل می کنند.

این عضو هیئت دولت تدبیر و امید در ادامه گفت: امیدوارم این سال تحصیلی متنوع را با کیفیت خوب و با کمترین آسیب ممکن پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که آموزش حضوری نباید تعطیل شود. ما می توانیم دانش آموزان را گروه بندی کنیم و با فاصله اجتماعی به مدرسه برویم و ارتباطات رو در رو داشته باشیم و این برای همه ما بهتر است. ما از ستاد ملی کرونا خواستیم تا در این زمینه کمک کند. مناطقی داریم که تعداد دانش آموزان در آنها بسیار کم است ، مانند مناطق روستایی و عشایری و تقریباً. 35٪ مدارس ما کمتر از 50 دانش آموز دارند تا چنین مدارسی بتوانند بدون هیچ مشکلی تحصیلات خود را ادامه دهند.

حاجی میرزایی افزود: ما از دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پیروی می کنیم ، اما پیشنهاد ، وزن و درخواست ما این است که فرصت آموزش شخصی در مناطقی را که ممکن است داشته باشیم. این برای دانش آموزان کلاس اول و دوم بسیار مهم است و آنها باید حداقل یک تا دو روز در هفته ، حتی در کنار خانواده ، به مدرسه بروند تا اطمینان حاصل شود که آموزش به خوبی انجام می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی گفت: “این موضوع یکی از برنامه ها و برنامه های ما است و پیش بینی می شود دانش آموزان کلاس اولی به محض مراجعه حضوری و مطابق با دستورالعمل ها به مدرسه بروند. ستاد فساد اداری این اجازه را به ما می دهد. ” بله ، ما قطعاً این کار را خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا