اقتصادی

از لغو پروازها تا مسدود شدن محورهای شریانی/ در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید

در پی فعالیت سامانه بارشی در استان های کشور، برخی پروازها با تأخیر یا لغو و برخی از محورهای شریانی و بزرگراه ها نیز مسدود شد.

به گزارش یومیر، بارش برف در شهرهای ایران از ابتدای بامداد امروز سه شنبه 30 دی ماه نتایجی از جمله لغو یا تاخیر پروازها، توقف قطار تهران-شیراز به دلیل بارش برف روی ریل و… مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی

فرودگاه مهرآباد همچنین در اطلاعیه پرواز خود اعلام کرد در حالی که در بیشتر نقاط کشور بارش باران و برف می بارد، برخی پروازها با تاخیر انجام می شود و مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه برای اطلاع از وضعیت پرواز خود با شماره تلفن های 199 و 02161021 تماس بگیرند و اطلاعات پرواز خود را دریافت کنند. همچنین با مراجعه به mehrabadairport.ir آخرین وضعیت پرواز را بررسی کنید.

همزمان با برودت هوا و بارش برف تمامی پروازهای فرودگاه مشهد لغو شد و حسن جعفری – مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد – از تاخیر در پروازها پس از بازگشایی باند خبر داد.

کدام محورها مسدود شد؟

آخرین اخبار مرکز مدیریت راه های کشور حاکی از آن است که در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و محورهای تهران – شمال و قزوین – رشت (رفت و برگشت) ترافیک روان است. محور قدیم خرم آباد – پلدختر فعلا مسدود است و تردد در مسیر متناوب بزرگراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می شود.

همچنین محورهای شریانی ریگان – ایرانشهر، تایباد – باخرز، محور قدیم مشهد – باغچه، فریمان – مشهد و کنارگذر شمالی (کمربند سبز) مسدود است. از جمله محورهای غیرشریانی، محور پونل – خلخال، جاسک – بشاگرد، گناباد – کاخک، منوجان – هشتبندی و مشهد – کلات مسدود است.

در عین حال به مسافران توصیه می شود در صورت نیاز از طریق سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت جاده ها مطلع شوند. همچنین یک چرخ دنده بپوشید و سیستم گرمایش خودرو را بررسی کنید.

صرفه جویی در مصرف گاز

با تداوم بارندگی مسئولان همچنین عنوان کردند با توجه به اینکه اکثر استان های کشور تحت تاثیر آخرین سامانه بارشی با افت دما مواجه خواهند شد و افزایش میزان مصرف گاز را می توان پیش بینی کرد. مشکلاتی در بحث گازرسانی به بخش خانگی ما نباید با افت فشار گاز مواجه شویم، بنابراین باید مراقب صرفه جویی در مصرف گاز باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا