حوادث

از شکایت عنابستانی بی‌خبرم/ وضعیت تردد خودروهای پلاک شهرستانی در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت که از شکایت آنابستانی به پلیس آگاهی ندارد.

به گزارش یومیر ، سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری خود که صبح امروز در مقر پلیس راهور برگزار شد درباره وضعیت اخیر با شکایت نماینده آنابستانی نماینده مجلس مبنی بر درگیری وی با یک افسر پلیس راهور در بهمن ماه سال گذشته به دلیل دسترسی غیر مجاز به خط ویژه ، گفت: من نادان هستم از این موضوع است و هرگز چیزی شنیده ام.

در مورد این س ofال که آیا ناآگاهی پلیس به معنای پیگیری نکردن آقای نبود؟ او با شکایت آنابستانی گفت: “من در حال حاضر در مورد آن شنیده ام و همانطور که گفتم ، من چیزی در مورد آن نمی دانم و هیچ کس به من چیزی نگفته است.”

نصب نیوجرسی مفصلی در بزرگراه ها به جای راه آهن

حمیدی همچنین با بیان اینکه باید اقدامات زیادی در زمینه اصلاحات هندسی در تهران انجام شود ، گفت: باید به جایی برسیم که دیگر گدریلی در همه جاده ها نباشد ، بنابراین در سال 1400 سعی می کنیم نصب ژاکت های مفصلی جدید را در بزرگراه ها

وی در پاسخ به این سال که آیا پلیس برنامه ای برای استفاده از پهپادها در خیابان های داخلی پایتخت دارد یا خیر ، گفت: پهپادها در سطح جاده ها برای کنترل ترافیک و اجرای قانون وسایل نقلیه متخلف مورد استفاده قرار گرفته اند ، اما پهپادها برای جاده های بیشتر و در مناطق شهری در نظر گرفته شده اند. در حال حاضر برنامه ای برای این کار ندارید زیرا دوربین ها و امکانات کنترل و نظارت ما به خوبی کار می کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با تخلفاتی مانند پلاک با وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت نیز گفت: پلیس در این زمینه برنامه های مختلفی دارد ، ما با حداکثر 50 نفر که پلاک آنها را پوشش می دهند برخورد می کنیم.

وضعیت ترافیکی علائم شهری در تهران

حمیدی همچنین در مورد اینکه آیا پلاک های غیربومی که سالهاست در تهران استفاده می شود با اعمال محدودیت های ویروس کرونا جریمه می شود ، گفت: تهران نزدیک به چهار میلیون سفر و ترافیک از حومه شهر و شهرهای اطراف تهران به هسته مرکزی دارد. استان تهران هستند و آنها به مبدا خود بازمی گردند و بیشتر ترافیک این وسایل نقلیه در تهران انجام می شود ، بنابراین مطمئناً در میان این چهار میلیون ترافیک علائم شهری نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل محدودیت های ویروس کرونا در تهران را در نظر گرفتند و در هسته خارج از شهر تهران رها کرد ، یعنی گفتند که ملاک عبور از تهران استان تهران است. خانم هایی که با علائم شهری در تهران سفر می کنند و اگر در تهران زندگی می کنند طبق قانون مجبورند پلاک خود را عوض کنند اما اگر ترافیک در محدوده کار و استان تهران باشد مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر آنها تحت درمان قرار نگرفته و هیچ اقدام قانونی علیه آنها انجام نشده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ، البته ورودی و خروجی استان ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی را کنترل می کند.

40٪ از تصادفات عابر پیاده

حمیدی در بخشی دیگر از کنفرانس مطبوعاتی افزود: پلیس راهور بزرگتر تهران برای دومین سال متوالی موفق به کاهش تعداد فوتی ها در تصادفات رانندگی شده است و افزود: در سال گذشته حدود 40٪ از تصادفات عابر پیاده مربوط به به منظور کاهش نسبت عابران پیاده در تصادفات.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: حدود 44 درصد از تصادفات سال گذشته تهران مربوط به موتورسیکلت بوده که نسبت به سالهای گذشته 8 درصد افزایش داشته است. میزان تردد موتورسیکلت نیز در سال گذشته 15 درصد در تهران افزایش داشته است.

26 کشته در خاموشی های ماه فوریه در تهران

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته 26 هموطن در اثر تصادف به دلیل بسته بودن جاده های تهران جان خود را از دست دادند و پس از بالا رفتن چراغ ها شاهد افت عابر پیاده بودیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه کارتن خواب هایی که در حومه تهران در حال جابجایی هستند سال گذشته سهم زیادی در تصادفات داشتند و تلاش زیادی برای جمع آوری آنها می شود اما کافی نیست.

رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: با ادامه وضعیت تاج در تهران ، تردد موتورسیکلت در حال افزایش است و در صورت افزایش این وضعیت ، شاهد افزایش تصادفات موتورسیکلت نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه “سال گذشته سال سختی بود ، خاطرنشان کرد: همکاران من توسط ویروس کرونا آسیب دیدند و در این زمینه چند نفر را از دست دادیم ، اما شبانه روز اقدام کردیم.

وی درباره اجرای طرح موتور نیز گفت: حدود 37000 موتورسیکلت که به دلیل تخلف باید به پارکینگ منتقل می شدند ، در جریان اجرای طرح موتور از طریق جاده تهران بزرگ به پارکینگ منتقل نشده و راکبان آنها آموزش دیدند. این پروژه امسال در 200 نقطه در تهران اجرا می شود.

حمیدی افزود: سال گذشته حدود 560 تا 570 نفر در تصادفات در تهران جان خود را از دست دادند ، البته ما منتظر اعلام آمار نهایی توسط سازمان پزشکی قانونی هستیم ، اگرچه از نظر کاهش رتبه اول را داشتیم تعداد تلفات در حوادث رانندگی بین شهرها. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا