اجتماعی

تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

با توجه به تداوم وضعیت پایدار هوای تهران در روزهای آینده، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط تشکیل و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح مصوبات پرداخت.

به گزارش یومیر، سعید محمودی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: اقداماتی از جمله تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد تردد شبانه خودروهای دیزلی و جلوگیری از آلودگی های عمرانی یکی از این مصوبات است.

وی تصویب جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را برای جلوگیری از زباله سوزی، جلوگیری از ماندن اتوبوس ها در پایانه ها، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی برای پرهیز از فعالیت های ورزشی عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران در روزهای آینده خاطرنشان کرد: امروز (5 آذرماه) هوا بهتر از حد انتظارمان بود اما فردا با پایداری جو و افزایش مجدد آلاینده ها شر سلطنت خواهد کرد. از فردا تا چهارشنبه (16 تا 19 آذر) وضعیت باثبات پیش بینی می شود.

وی با اشاره به نحوه عملکرد نیروی انتظامی در اجرای مصوبات قبلی کارگروه، ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی وجود داشت و نیروی انتظامی برای کنترل تردد کامیون ها در شب با ما همکاری مطلوبی نداشت. پلیس یا نمی خواست یا نمی توانست به پرونده رسیدگی کند و کامیون ها آزادانه ایستادند و شبانه در شهر می چرخیدند.

محمودی افزود: واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه که وظیفه تعطیلی آنها با محیط زیست را بر عهده داشتند تا حد امکان تعطیل شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وی با اشاره به ممنوعیت مصرف نفت کوره گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر سوختن مجدد مازوت در پایتخت و سایر کلانشهرها شنیده می شود. محیط زیست تا جایی که ممکن است وسایل تهاجمی را در لیست سیاه قرار می دهد و این دستگاه ها باید عوارض سنگینی بپردازند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که این دستگاه ها را به لیست صنایع متخلف اضافه کنیم.

در ادامه این جلسه مجتبی جلالی – مدیرکل هواشناسی استان تهران – با اشاره به وضعیت بارندگی در سال جاری گفت: امسال از مهرماه 12 میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم به طوری که تنها 9 درصد از بارندگی سالانه ما تحویل می شود. مهرماه امسال تا امروز ثبت شده است. در مجموع بارندگی ما کمتر از حد نرمال بوده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت در روزهای آینده گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 آذر) وزش باد و بهتر شدن هوا پیش بینی می شود و پس از این مدت دو روزه، جو مجدداً پایدار می شود. شنبه و یکشنبه. (13 و 14 دسامبر). آلودگی هوا برمی گردد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا