فرهنگ و هنر

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

بلیت فروشی نمایش مژگان خالقی آغاز شد، ساخت فیلم کوتاه شهید باکری، انیمیشن «10 سالگی» آماده نمایش و… از جمله اخبار رسیده از سینما و تئاتر است.

بلیت فروشی سه روز اول نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی آغاز شد.

به گزارش یومیر، نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» هر شب در ساعت ساعت 20:30 در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر از 13 شهریور. بلیت های سه روز اول این نمایش در سامانه تیوال تیوال فروخته شده است.

از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا تهیه

سید محمد طباطبایی تهیه کننده، رضا سرور مشاور کارگردان، علی نصر مدیر پروژه، خسرو خالقی مدیر تولید و الهه افخمی دستیار کارگردان و برنامه ریز این نمایش و ریحانه سلامت، فرزانه سهیلی، غزاله جزایری هستند. ، میثم عبدی، محمدعلی کاظمی، طب سپنتا. النا میرزائیان و نوید بانی بازیگران فیلم «سگ ها و استخوان های مادرم» را تکمیل می کنند.

در «سگ ها و استخوان های مادرم» فرشاد فزونی مشاور موسیقی، علی کوزگر طراح نور، بهمن صنیعی طراح گریم، سمانه داودی پارسا طراح لباس، ایلیا تهمتانی طراح گرافیک و فهیمه طراح سازه های عروسکی و سمانه میرزا حسینی در این نمایش ایستاده اند.

مهدی کریمی و امیرحسین مسعودی نیز عکاس هستند، امیرحسین مسعودی و محمد مظفری تولید تیزر و انیمیشن، موسسه روابط عمومی و تبلیغات خط سوم حنار، تبلیغات مجازی صدرا صباحی، منشی صحنه غزاله مظفری، سپهر عمادی سلیدیانی-نویسنده-سپهریت-سپهروی – نویسنده مدير، علي عليرضايي دستيار صحنه، محدث كاوند و غزاله مظفري دستيار لباس، رقيه دلك آبادي دوخت لباس و مهرداد تيموري كفش ساز گروه اجرايي و طراحي اين نمايش را تشكيل مي دهند.

فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» آماده نمایش است

فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی محمد پایدار برای نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و نویسندگی و کارگردانی محمد پایدار ساخته شد که سال گذشته به مدت 6 روز در فیلمبرداری دفاع و یک روز در باغ گیاه شناسی ملی و فیلمبرداری غزالی فیلمبرداری شد. . او اکنون آماده حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا تهیه

«نوشیدنی سیاه» اثری در ژانر دفاع مقدس محصول مرکز تولیدات کوتاه سازمان فیلم سوره و محصول باشگاه فیلم سوره است که روایتی از آخرین روزهای زندگی یکی از همرزمان شهید مهدی است. باکری. .

در خلاصه داستان «سودای سیاه» آمده است: خدایا مرا به پاکی قبول کن!

علیرضا دیلمی، احسان شیخی، مهدی صمدی، محمود نظرعلیان، فریبرز شاه کرمی، محمدرضا بنی نصرالله، بشیر نیکزاد، علی راسخ، قدرت الله بیات و محمدرضا زاهدی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

دیگر بازیگران فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» عبارتند از؛ مدیر پروژه: حامد یامین پور، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمد رحمانیان، مدیر تولید: کیانوش عاشورزاده، مدیر فیلمبرداری: آرش خارو دوست، صدابردار: مسعود شاهوردی، طراح گریم: زهرا بابایی، طراح صحنه: علی بهری، طراح صحنه و لباس: مرجان طراحی صدا و آهنگسازی خرمی: مهرشاد ملکوتی، تدوین: علی قرانی، تصحیح رنگ و نور: یحیی محمدعلی، طراح جلوه های ویژه میدانی: امیر روزبهانی، مجید حیدری، بدلکاری: امیرحسین خنجری، طراح جلوه های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی راد. عکاس: جلال حمیدی، فیلمبردار: پونه خامن، طراحی پوستر: محمد مهرجو، مدیر خرید: علی تقوی، روابط عمومی: الهام عرشی زاده، تهیه‌کننده باشگاه فیلم سوره، محصول مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره.

انیمیشن “ده سال” تولیدات اداره کل سینما و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی فاطمه جعفری آماده نمایش شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این انیمیشن 18 دقیقه ای با تکنیک استاپ موشن ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «ده سال» درباره پسری است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می کند تا اینکه روزی پدر برای پسر اردک وحشی می گیرد تا او را از تنهایی بیرون بیاورد. حضور مرغابی در دربند در کنار پسر و زندگی روزمره آنها با یکدیگر کم کم آنها را بیشتر آشنا می کند. تا جایی که اتفاقات ناخواسته در روند زندگی دیگری و پسر منجر به دگرگونی دیدگاه پسر نسبت به دنیای اطراف می شود.

از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا تهیه

فاطمه جعفری با اشاره به استفاده از تکنیک استاپ موشن در این انیمیشن گفت: استاپ موشن تکنیکی است که به دلایل زیادی همواره جذابیت خود را برای همه گروه های سنی حفظ کرده است. مهم ترین عامل وجود عروسک هایی است که در کودکی ما نقش بسیار پررنگی دارند و همیشه در دل آرزو می کردیم که عروسک هایمان زنده بودند و راه می رفتند و حرف می زدند و گویی استاپ موشن تحقق این امر است. رویای کودکی ما

کارگردان انیمیشن «ده سال» با تاکید بر نقش کانون در تولید این اثر گفت: این اثر قطعا بدون حمایت کانون تولید نمی شد و اگر در جای دیگری تولید می شد با این کیفیت ساخته نمی شد.” کارگاه واقعا خوبی که مرکز استاپ موشن برای فیلمساز فراهم می کند، موقعیت جغرافیایی کارگاه و دسترسی آسان همه عوامل فیلم به آن، تجهیزات نورپردازی و … با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارد، از عوامل تعیین کننده است. حمایت آقای محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون و کارگردان پروژه سینمایی «ده سال» بسیار تاثیرگذار بود. تولید فیلم در مرکز مزیت دیگری نیز دارد. این فیلم در مراکز فرهنگی و هنری پخش گسترده ای دارد و طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان از مناطق و فرهنگ های مختلف فیلم را تماشا می کنند.

بازیگران این انیمیشن عبارتند از: کارگردان: فاطمه جعفری، فیلمنامه: فاطمه جعفری و مانی کاشیان، مدیر پروژه: محمدرضا کریمی صارمی، طراح هنری و فیلمبردار: مانی کاشیان، طراح عروسک و سازنده: هلیا قراقزلو، طراح صحنه و سازنده: حمیدرضا باخاری، انیمیشن: فاطمه جعفری، تدوین: محمدرضا علیمراد، آهنگساز: مازیار یونسی، طراحی و آهنگسازی: رامین ابوالصادق، ترکیب تصویر و جلوه های ویژه: سروش دیانتی، تصحیح رنگ و نور: فرهاد قدسی، مشاور فنی: محمدرحیم بختیاری، تهیه کننده: اداره کل سینما و تئاتر مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

فاطمه جعفری پیش از این انیمیشن «قصه کلاه پنهان» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تولید کرده است.

اجرای جک و لوبیاهای جادویی
نمایش «جک و لوبیاهای جادویی» به نویسندگی ماندانا آبکاری و کارگردانی علیرضا دهقانی چهارشنبه 18 شهریورماه در ساعت 18 اجرا می شود. ساعت 18:00
در این نمایش با تلفیقی از بازیگران و عروسک ها ماندانا ابگری، یاسر محمدی، مارال عبدالحسین پور، هادی شعبانی، محمدرضا لطفی و زهرا سماواتی به عنوان بازیگر و عروسک گردان، مژده زکریا پور به عنوان طراح و عروسک گردان، طراح و رکسان آبگری اجرا شد. خیاط ماندانا آبکاری طراح و دکوراتور حضور دارند.
عوامل دیگر عبارتند از: کارگردان صحنه: محمدرضا لطفی، عکاس: مینا قانع، میکس و مسترینگ: دانیال استاد عبدالحمید، روابط عمومی: ریحانه مطهری، روژین ستاری، رسانه و تبلیغات مجازی: روشنک کریمی.
در خلاصه این نمایش آمده است: جک و مادرش در مزرعه ای زندگی می کنند که محصول خوبی تولید نکرده است. تنها گاوی که دارند شیر کافی نمی دهد و مجبور می شوند گاو را بفروشند. جک گاو را به شهر می برد و آن را با دانه های جادویی عوض می کند. در طول شب، دانه های جادویی به یک درخت قدرتمند تبدیل می شوند. جک از درخت بلند بالا می رود و به خانه غول ها می رسد. او در طی ماجراجویی هایش با مرغ تخم مرغ طلایی و چنگ جادویی آشنا می شود و…

فراخوان رادیو تئاتر «صاحبدلان» منتشر شد
فراخوان دوازدهمین فراخوان سراسری و اولین فراخوان بین المللی رادیو تئاتر «صاحبدلان» منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان دوازدهمین برنامه سراسری و بین المللی رادیو تئاتر «صاحبدلان» با همکاری ستاد این رویداد هنری و نمایش رادیویی منتشر شد.
ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایش با محتوای مذهبی، تولید نمایش های مذهبی ممتاز برای اجرا و تولید تئاتر رادیویی، تقویت بنیان نمایش های رادیویی مذهبی و تداوم آن در بدنه تئاتر کشور و استفاده از روش های خلاقانه برای ترویج تئاترهای رادیویی مذهبی. و تبادل تجربیات ملی هنرمندان سراسر کشور هدف این رویداد هنری است.
مهلت ارسال آثار به همراه تکمیل فرم اداره رادیو تئاتر «صاحبدلان» در قالب سه نسخه لوح فشره در قالب mp3 و wav تا تاریخ 1301/12/07 می باشد.
اسامی آثار ضبط شده در بخش رادیو تئاتر «صاحبدلان» 9 مهرماه اعلام می شود.
دوازدهمین دوره سراسری و بین المللی تئاتر «صاحبدلان» به سرپرستی محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری و بخش رادیویی تئاتر این رویداد هنری آذرماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا