عمومی

از بانیان وضع موجود نباید در مدیریت‌ها استفاده کرد

سید ابراهیم رئیسی در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان افزود: بی عدالتی کام مردم را تلخ می کند، در لرستان حل معضل فقر و بیکاری در دستور کار دولت و دولت به معنای وسیع کلمه است. یعنی همه دولتمردان و همه مردمی که در نظام خدمت می کنند.»

وی در خصوص وضعیت دژ بهشتی گفت: بحث ثبت جهانی این اثر تاریخی مقدماتی است و باید اطراف آن آزاد شود، بخشی از بودجه آن تخصیص یافته و بخشی دیگر تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: به طور ویژه از استاندار لرستان حمایت می کنم تا بتوانند کار را به سرانجام برسانند.

منابع آب کشور باید مدیریت شود

رئیس جمهور بر اهمیت منابع آبی تاکید کرد و افزود: آب باید به صنایع، کشاورزی و آشامیدنی ها نیز برسد، بنابراین مدیریت آب بسیار مهم است و با توجه به اینکه به سدهای لرستان به ویژه معشوره اشاره شد، باید فورا و سریع کار آن آغاز شود. “

وی تاکید کرد: بررسی های این سد انجام شده، ضرورت آن تشخیص داده شده و کارهای اولیه انجام شده تا لرستان دچار خشکسالی و خشکسالی نشود و نعمت آب این استان به محصول تبدیل شود.

رئیس جمهور همچنین افزود: حضور در راهپیمایی های مردم لرستان از نزدیک باعث خوشحالی من بود، اما شرایط کرونا ایجاب می کرد در مجلسی محدود به مردم خدمت کنیم.
رئیسی گفت: مردم لرستان مردمی متدین، ولایتمدار مخلص و مقاومی هستند که در هشت سال دفاع مقدس پشتوانه بزرگی برای جبهه بودند و رزمندگان، آزادگان، جانبازان، ایثارگران و 6 هزار و 300 شهید حجت هستند. از حقیقت آنها. .

وی با بیان اینکه صداقت، صفا، صفا و امانت در مردم لر برای لر بودن مترادف با صداقت و پاکی کافی است، ادامه داد: بروجردی، مرحوم بحرالعلوم، آیت الله کمالوند، حاج سید حسن طاهری خرم آبادی، دکتر. سید جعفر شهیدی، دکتر. عبدالحسین زرین کوب.

رئیس جمهور تصریح کرد: لرستان نیز خانواده های شهدا را قهرمانی دارد که در راه انقلاب، نظام و ارزش ها ایستاده اند.
رئیسی افزود: 12 میلیارد مترمکعب رواناب در لرستان رقم بسیار بالایی است که با توجه به زمین های حاصلخیز، معادن ارزشمند، کشاورزی و فضای خوب کشت اگر نتوانستیم از این منابع به درستی استفاده کنیم به این دلیل بود که این مواهب را ندیدیم. و امکانات

وی بیان کرد: لرستان دارای آب بسیار خوب، هوای خوب، خاک حاصلخیز و نیروی کارآمد جوان انقلابی است که به دلیل حضور و تلاش نیروهای بزرگ انقلابی می تواند برای استان و کشور مفید باشد.

لزوم ممیزی بهره برداری از تاسیسات لرستان

رئیس جمهور ادامه داد: دولت در استفاده از امکانات لرستان تجدید نظر کند و فارغ التحصیلان و ناشران کمک کنند، عمیق نگاه کنند که چگونه از این امکانات استفاده کرده ایم.

رئیسی گفت: برای این امر باید در دانش، نوع فرآیندها، نهادها و شکل کار نهادی تغییری ایجاد شود، وضعیت موجود را می‌توان دید و می‌توان به وضعیت دیگری رسید که با توجه به زیرساخت‌ها در استان امکان‌پذیر است. “

وی تحول در این استان را منجر به رفع آسیب های اجتماعی دامنگیر جمعیت دانست و گفت: برای تحول و ایجاد شرایط از همه کمک می خواهم. با کمک دولت، همه نهادها و حوزه‌های مختلف، می‌توانیم کارهای مختلفی انجام دهیم، زیرا همه دلسوزان، یک هدف مشترک داریم و می‌خواهیم شرایط را تغییر دهیم.

رئیسی افزود: در این مهم نیازمند اراده جدی هستیم و پس از آن زیرساخت هایی که وجود دارد مهم است و همه به ویژه دولتمردان باید در مقابل این تغییر بایستند.

لزوم ایجاد صنایع نیمه تعطیل

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث صنعت سنگ لرستان اشاره کرد و گفت: باید در پژوهشکده ها مطالعات جدی درباره این معادن و ذخایر ارزشمند داشته باشیم زیرا این ظرفیت گزینه بسیار خوبی است.
وی افزود: برخی از کشورها به صنعت سنگ و صادرات معروف هستند، چرا در کشور ما خام فروشی می شود؟ در این رابطه باید یک پژوهشکده ویژه برای افزایش نرخ سود در آن ارتباط داشته باشیم.

وی همچنین صنایع نیمه تعطیل لرستان را یکی دیگر از موضوعات مهم در این استان دانست و تصریح کرد: نمی توانیم از یک سو بیکاری و از سوی دیگر صنایع نیمه تعطیل داشته باشیم، اولویت ما در لرستان راه اندازی صنایع نیمه تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: لرستان پیشینه بسیار خوبی در گردشگری دارد که باید به مرور زمان در این حوزه سرمایه گذاری شود و این استان به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع کشاورزی لرستان در گلخانه های آن یکی از مصوبات سفر است، ادامه داد: این طرح ها علاوه بر مدیریت مصرف آب برای توسعه کشاورزی به ویژه در لرستان موثر است که در اکثر استان ها اجرا می شود.

بیکاری در لرستان خیلی آزارم می دهد

رئیس‌جمهور اشتغال را یکی دیگر از مسائل لرستان دانست و افزود: بیکاری در لرستان باعث می‌شود که من به عنوان یک دانش‌آموز و مسئولیت‌پذیر رنج زیادی بکشم. وضعیت بیکاری در استان ها از جمله لرستان که از امکانات خوبی برخوردار است و بیکاری آنها بالاست، خیلی به ما آسیب می زند.
رئیسی با تاکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را تغییر دهیم، افزود: مسئولان استانی باید با سرمایه گذاران و کارآفرینان جلساتی داشته باشند، کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام دهند، همچنین به استاندار توصیه کردم که سریع عمل کند چرا که امروز ایستاده است. صحنه های متضاد.” و متوجه شدم که باید به سرعت پیگیر موضوع بیکاری در لرستان باشیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان و خانواده ها باید کارهایی را که در کوتاه مدت انجام می شود انجام داد.

ساخت راه آهن جزو مصوبات سفر دولت است

رئیس جمهور همچنین افزود: راه آهن و راه آهن لرستان در مصوبات این سفر لحاظ شده است، اگرچه بحث سد معوقه است، اما مشکل راه آهن باید سال ها قبل حل می شد نه امروز و باعث نگرانی مردم می شد. “

رئیسی خاطرنشان کرد: باید به عقب ماندگی گذشته پایان داد و سپس مشاغل جدیدی را برای استان آغاز کرد، با این وجود راه آهن خرم آباد در دستور کار و از اولویت های استان است.

وی بر توسعه کشور در حوزه عدالت تاکید کرد و گفت: عدالت برای ما در بودجه ریزی و اقداماتی که دنبال می کنیم بسیار مهم است و باید در سایه عدالت پیگیری شود تا مردم هم از عدالت و هم از توسعه بهره مند شوند.

دکمه بازگشت به بالا