فرهنگ و هنر

از بافت میراثی صیانت می‌کنیم اما نه به واسطه جوسازی رسانه های ببگانه

یومیر/ فارس یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ما با جان و دل از میراث حفاظت و حمایت می کنیم اما نه بر اساس جاسوسی و استکبار رسانه های بیگانه.

محمدرضا هاجری بعد از ظهر یکشنبه 8 اسفندماه در پنجاهمین جلسه علنی شورا در سخنانی پیش از دستور خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: در کنار همه تعابیر صورتی شهرستان، بیایید یک تفسیر معنوی از شخصیت زندگی مومنانه مردم داشته باشیم. اما با برنامه ریزی های شبانه و گسترش دامداری و امثال اینها قصد دارند سبک زندگی اسلامی – ایرانی ما را تحریف و تخریب کنند.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی شهر، پایتخت هویت و گذشته پر افتخار مردم می تواند چراغ راه آینده ما باشد، افزود: به نام حفظ میراث فرهنگی ابی که به بقاع متبرکه تعرض کرده است. شیراز با حمله شفاهی و کتبی حاکمان فارس و شیراز، همان سنگ آل سعود و رژیم صهیونیستی و… را معرفی می کند.

هاجری گفت: تعریض حرمین شریفین در خصوص خانه های میراث فرهنگی مطالبه مردمی است که به نمایندگی از آنها در شورا تجمع کرده ایم. وزارت راه و شهرسازی ساماندهی و اتصال حرمین حضرت شاهچراغ (ع) و علی بن حمزه (ع) را به مشاور ارائه کرده است. ارتفاع باید بالاتر از مصوبات باشد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه همه عزیزان دلسوز و فعال در حوزه میراث فرهنگی می توانند طرح ها، پیشنهادات و حتی ایرادات و ایرادات خود را به مشاوران پروژه ارائه کنند، گفت: راه به جایی نخواهند برد. بهتر است خیرخواهانه وارد شوند تا با طرح های باشکوه و رعایت کامل حفظ آثار تاریخی به توسعه شهر مقدس شیراز کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در اجرای عملی طرح باشکوه محله و مسجد مرکزی 60 کارکرد عملی توسعه یافته است که باید با تشکیل ستاد یا ستاد ویژه و استفاده از تمامی ظرفیت های پاک در محلات و محلات به این مهم دست یافت. مساجد وی افزود: تمامی مسئولیت های شورا را به سایر عزیزان محول کنید، با کمک سازمان فرهنگی، بسیج، هیئت های مذهبی، فرهنگسراها، معاونین شورا و … ظرفیت موجود را ده ها برابر در تمامی محلات افزایش دهید. بودن.

هاجری افزود: با توجه به ظرفیت شورا و شهرداری در همه حوزه هایی که به مردم سپرده شده، شورا و شهرداری می توانند رهبری یک نهاد فرهنگی را که آرزوی همگان است به دست آورند. این دیدگاه که شورا و شهرداری از دارایی های خارجی سایر ادارات و سازمان ها محسوب می شوند مردود است.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری به عنوان مدیریت شهری باید خلاق و پیشرو باشند اما در چارچوب سیاست های کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی عمومی فارس، گفت: اماکن زیارتی و گردشگری باید مدیریت شود. توسط هیئت مدیره عتبات عالیات اینگونه بوده اند، مقبره سعدی و حافظ باید اینطور باشد و شورا و شهرداری در هیئت مدیره نقش داشته باشند تا بتوانند در طرح ها و برنامه ها شرکت کنند وگرنه وارد نمی شوند. با منظره خارجی .ردن. می تواند به عنوان مثال رضایت شورا و شهرداری را جلب کند و در صورت واگذاری مدیریت سالن اصلی شهر به شهرداری، بحث و تبادل نظر در مورد تکمیل انجام شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با تلاش معاونت خدمات شهری و وزارت آرامستان ها می توان به زودی شاهد تبدیل حرم و میراث تاریخی دارالسلام به منطقه زیارتی و گردشگری مانند تخت فولاد باشیم. اصفهان.”

وی ادامه داد: بهتر است مسئولان میراث فرهنگی و میراث فرهنگی با آغوش باز و تعامل وارد شوند تا این طرح باشکوه در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسد و شامل گذر زمان و بایگانی نشود. شورای شهر و شهرداری با تمام قوا وارد میدان شده اند و نیاز به کمک دارند.

هاجری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با توجه به اظهارات رئیس کمیسیون کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیرقانونی بودن شورا در تهران و کلان شهرها، لازم است مسئولان مسئول پیگیری کنند. از طریق صورتحساب.” شورای عالی استان یا مجمع نمایندگان موضوع معاونین شورا را به عنوان بازوی محلی شورا و شهرداری کلانشهر تصویب کرده است. یک نظرسنجی واقعی و واقعی از مردم و محله ها باشید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مصوبات بدون مشورت و پشت درهای بسته و سلیقه ای به محلات تحمیل نشود. مشارکت علاقه مندان و علاقه مندان محلی می تواند جان تازه ای به شهر بدهد و خواسته های ضروری مردم در همه مصوبات لحاظ شود. اعضای فولکتینگ فارس که تعدادی از اعضای کمیسیون شورا هستند با حضور گسترده مردم در محل می توانند در این امر مهم و کاربردی کمک کنند.

وی در پایان گفت: درب شورا به روی همه عزیزان شهر باز است. بیایید شهر را به جلو ببریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا