اجتماعی

ارائه تسهیلات به املاک واقع در طرح پهنه رودکی

رئیس کمیسیون برنامه ریزی شهری در شورای شهر تهران گفت: 84 بسته املاک واقع در منطقه رودکی با ارزش شناخته شده است.

به گزارش یومیر ، محمد سالاری وی گفت: با توجه به ارتفاع ایجاد شده برای املاک در پروژه محدوده رودکی ، از مشاور خواستیم بسته های تشویقی را در نوع عملیات برای صاحبان املاک در نظر بگیرد بنابراین آنها را برای صاحبان این املاک به صورت ریالی در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی و معماری شهری در مورد دیدار خود با مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و مشاور برنامه ریزی شهری برای پنه روداکی در منطقه 11 گفت: توسعه شهری محدود به توسعه فیزیکی نیست ، از جمله جنبه های فنی و غیرنظامی و زیرساخت های شهری. جریان زندگی و زندگی بورژوازی و در نتیجه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی قابل بحث است. امروز شهرهای بزرگ جهان جذاب ترین ویترین های خود را با توسعه کالاهای فرهنگی به نمایش می گذارند.

وی ادامه داد: منطقه 11 تهران به دلیل سابقه و اهمیت تاریخی و فرهنگی یکی از مهمترین مراکز توسعه امکانات فرهنگی و هنری در تهران در شهرها و حومه است. در همین راستا ، طرح ساماندهی منطقه رودکی با هدف ارتقا values ​​ارزش ها و توانایی های آن به عنوان یک پروژه پیشرو پیشنهاد شده و پیگیری و اخذ می شود.

سالاری افزود: یکی از پیوست های برنامه جامع تهران در سال 1986 ایجاد منطقه فرهنگی – هنری رودکی است که در دوره های مدیریت شهری قبلی مورد غفلت قرار گرفته بود. در این دوره ، مدیریت شهری تهیه یک برنامه محلی برای این منطقه را در دستور کار خود قرار داده و اکنون در آستانه تصمیم گیری در کمیسیون ماده 5 است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و ارتقا توانمندی های منطقه رودکی از طریق طرح شناسایی منطقه ، نیازهای فرهنگی و هنری همه شهروندان را در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی در مقیاس شهری ، ملی و بین المللی برآورده می کند. از آنجا که منطقه رودکی از نظر زندگی اجتماعی یکی از مناطق و محله های نسبتاً خوب برای زندگی ساکنان است ، یکی از اهداف اساسی طرح شناسایی این منطقه “حفظ طبیعت و ساختار مسکن” است.

وی ادامه داد: منطقه رودکی دارای مساحت تقریبی است. 32 هکتار و تقریباً 400 بسته که تقریباً 84 بسته به عنوان ارزش تاریخی شناخته شده است و این ساختمانهای ارزشمند نیاز به تهیه پروانه ساخت دارند. همچنین مشخص می شود که تقریباً 75٪ از ساختمانهای این منطقه در طرح نهایی ارائه شده به کمیسیون ماده 5 ، با متوسط ​​سطح اشغال 65٪ با اندازه کف 6.3 طبقه و تقریباً. 100 پلاک شماره را می توان با قوانین جدید تخریب و بازسازی کرد. دارند.

سالاری با اشاره به محدودیت ارتفاعی در این منطقه نسبت به سایر محله ها اظهار داشت: با توجه به محدودیت ایجاد شده برای املاک واقع در این پروژه ، از مشاور خواسته ایم بسته های تشویقی را از نظر بهره برداری برای صاحبان املاک به این ترتیب در نظر بگیرد. ، که ما باید صاحبان این املاک را ریال کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر ، وی سرانجام گفت: “ما متقاعد شدیم که با تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5 با در نظر گرفتن مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه ، شاهد ایجاد یکی از فعال ترین مناطق به عنوان یکی از مارک های تجاری. ” ما می خواهیم با نگاهی هنری و موسیقی پایتخت باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا