اجتماعی

شورای شهر پنجم جلوی تخریب باغات را گرفت و املاک واگذار شده را به مردم برگرداند

رئیس کارگروه شورای شهر تهران جلوگیری از تخریب باغ و استرداد اموال تحویل داده شده به مردم را دو نتیجه مهم شورای شهر پنجم اعلام کرد.

“همانطور که نمایندگان شورای شهر پنجم قول دادند که رویکرد را تغییر دهند. در تحقیقات ما ، قبل از ورود به شورا ، متوجه شدیم که مشکلات مربوط به املاک ، باغ ها ، قراردادها ، پروانه ها و غیره در شهر وجود دارد و بنابراین ما به محض رسیدن آنها برای حل این مسئله. ما برای مشکلات آماده شدیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولین پروژه های ارائه شده مربوط به باغ ها بود ، گفت: حدود چهار پنجم باغ های تهران در سال های اخیر به ویژه در 14 سال گذشته تخریب شده بود و فقط یک پنجم باغ بود ترک کرد. اولین کاری که کردیم توقف صدور پروانه ساخت در باغ بود. البته مقاومت وجود داشت و اصرار زیادی وجود داشت که پروانه به همان روش قبلی ادامه یابد ، اما ما اجازه تخریب باغ را ندادیم و مقاومت کردیم.

حبیب زاده ادامه داد: پیش از این 30 درصد سطح اشغال برای پروانه های ساختمانی در باغات به 45 درصد افزایش یافته بود و در طبقه منفی اول که درخت ریشه داشت 80 درصد مساحت را اشغال کرده بود. مشخص نبود که درخت از کجا ریشه می گیرد و همین امر منجر به تخریب باغ های تهران شده است. ما مخالف این روند بودیم و از شهرداری خواستیم لایحه جدیدی ارائه دهد که به مرحله اجرا درآمد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به موضوع املاک منتقل شده در دوره قبل توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ما در مورد ملک قول دادیم و به محض ورود هزینه آن را پرداخت کردیم. در بررسی ها متوجه شدیم که قسمت قابل توجهی از املاک شهرداری به دیگران منتقل شده است. ما آماری را جمع آوری کردیم و دریافتیم که بیش از 3000 املاک منتقل شده اند که تقریباً از این تعداد. 2000 املاک به مناطق مختلف شهرداری و بیش از 1000 املاک به افراد غیرمقیم منتقل شده است. از بیش از 1000 ملک منتقل شده به دیگران ، تقریباً 900 به جز در مورد اختصاص داده شده به آنها ، که یک تخلف آشکار است.

وی با بیان اینکه املاک منتقل شده عمدتاً املاک بزرگی بودند ، افزود: از این 900 ملک ، 600 ملک را پس گرفتیم و به شهرداری برگرداندیم و همچنین برای 300 ملک حکم دادگاه دریافت کردیم و قبل از پایان دوره پنجم ، 300 املاک. “ما برمی گردیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تخلف دیگر در این پرونده این بود که همه این املاک باید مجوز شورا را قبل از واگذاری دریافت می کردند ، در حالی که همه اینها بدون اجازه و موافقت شورای شهر وقت منتقل می شدند. هیئت مدیره سازمان املاک و مستغلات در نقش شورا عمل کرده و این املاک را منتقل کردند. به عنوان مثال ، در یک مورد ، اموالی که در اختیار حسینا قرار گرفت ، در تحقیقات مشاهده کردیم که به یک فروشگاه مبلمان تبدیل شده است.

حبیب زاده تشکیل فراکسیون کارگری را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت در شورای شهر اعلام کرد و گفت: ما فراکسیونی مشابه آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی ایجاد کردیم و 11 نفر به عضویت این فراکسیون درآمدند. در این گروه ، همه موارد مربوط به حقوق کارگران را در نظر گرفتیم. یکی از مهمترین موضوعات ما این بود که اکثر پیمانکاران از قانون کار پیروی نمی کردند. ما خواستار آن شدیم که شهرداری بخشنامه ای برای انطباق با قانون صادر کند و هر سازمان و شرکتی مسئول اجرا شود و ما “برابر سازی” حقوق کارگران ، پلیس و محافظه کار را اعمال کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا