استان ها

آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در واحدهای دانشگاهی سمنان افزایش می‌یابد/ کروناویروس زیر تیغ تجهیزات آزمایشگاهی

ظرفیت آزمایشگاه ، خدمات تحقیقاتی؛ 5 / صفقا در گفتگو با آنا:

گروه استانی خبرگزاری آنا حسین بوذری؛ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه رو در رو در جهان و با سهم 38 درصدی از آموزش عالی کشور ، سال گذشته اقدامات خوبی در جهت افزایش تولید انجام داده و مصمم است با ارائه برخی از منوهای رهبر معظم انقلاب جهش تولید “امسال. آهسته

بیشتر بخوانید:

فعالیت در 500 آزمایشگاه ، کارگاه و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

ارائه 2400 خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

از تولید بزرگ گرفته تا همکاری با دانشجویان و محققان

تولید پروتئین را با امکانات آزمایشگاهی و علوم و تجربه ادویه ها افزایش دهید

“جهش تولید” نه تنها وضعیت اقتصادی جامعه را بهبود می بخشد و رفاه خانوارها را بهبود می بخشد ، بلکه می تواند با توجه به شرایط فعلی کشور ، در حل مشکلات اشتغال جوانان به ویژه تحصیلات دانشگاهی تأثیر بسزایی داشته باشد.

یکی از پارامترهای مؤثر بر جهش تولید ، ارتقاء است بهره وری تکیه بر دانش و قدرت فن آوری و رونق در فعالیت های دانشجویی ، تقویت روابط صنعت و دانشگاه و هدایت تحقیقات دانشگاهی به سمت تحقیقات کاربردی و حل مسئله از جمله الزامات “جهش تولید” است.

در همین راستا ، آموزش و تقویت نیروی انسانی متخصص ، برنامه ریزی برای آموزش های تخصصی با هدف مهارت و تقویت لازم است.

دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن قابلیت های گسترده در آزمایشگاه و شبکه تحقیقاتی شامل بیش از 11000 آزمایشگاه و کارگاه ، 30 واحد تحقیق در پزشکی و 160 واحد تحقیق در غیر پزشکی یکی از ارکان علمی قدرتمند کشور است.

دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر توان علمی و ظرفیت منابع انسانی و امکانات و تجهیزات آن ، می تواند در جهت حل مشکلات کشور گامهای اساسی برداشته و در توسعه و پیشرفت آن بویژه در لحظه های حساس و حساس نقش موثری داشته باشد.

شناسایی قابلیت های علمی و تجهیزات برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی در واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور ، تهیه برنامه های جدید و دوره های آموزشی تخصصی و مهارت های ویژه متناسب با نیاز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و همچنین واحدهای تولیدی و صنایع در کشور افزایش می یابد. اعلام شده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و نظارت مداوم بر کیفیت برگزاری دوره های آموزشی از مهمترین موارد در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.

آنا با توجه به جایگاه مهم و مؤثر آزمایشگاهها و کارگاههای دانشگاهی در امر آموزش دانشجویان و آینده نگاران ، توسعه پایدار کشور ، بخش تولید به ویژه رونق و جهش و توانایی های آن ، آنا را به خبرنگاران در پنجمین شماره از یک سری گزارش ها و سخنرانی های معرفی و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با سروش صفقا ، رئیس مرکز آزمایشگاه و مرکز خدمات شبکه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ، با دانشگاهیان ، محققان و صنعتگران گفتگو کرده است:

سروش صفاخواه

آنا: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توصیه به مسئولان و فعالان جوان در زمینه علم و فناوری و کار آزمایشگاهی متناسب با جهش تولید ، چگونه آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه خود را در این زمینه ارزیابی می کنید؟

صفاخواه: یکی از مهمترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ، نقش برجسته استان در فعالیت های علمی و پژوهشی کشور است. امکانات و تجهیزات بسیار مدرن و ارتباطات کافی توسط دانشمندان در واحدهای این استان منجر به تحقیقات قابل توجهی در شاخه های مختلف علمی تولید علمی شده است.

اکنون خط مشی واحدها در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان مطابق با سیاستهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال پژوهش محور است.

واحدها آتش سوزی را در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در نظر گرفتند

با توجه به اینکه یکی از پیش شرط های گامی در جهت پیشرفت علم و فناوری دسترسی به آزمایشگاه ها و کارشناسان پیشرفته در این زمینه است که می توانند خدمات لازم را به محققان و بخش های خارج از دانشگاه ارائه دهند ، اسلامی آزاد دانشگاه استان سمنان با سرمایه گذاری های هدفمند. در این زمینه هم اکنون 141 آزمایشگاه تخصصی مجهز به امکانات پیشرفته و 42 کارگاه آزمایشگاهی با آزمایشگاه و کارگاه تخصصی وجود دارد.

با وجود ظرفیت تحقیقاتی واحدها در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در زمینه های مختلف از جمله تجهیزات آزمایشگاهی ، نیروی انسانی ، فضای فیزیکی برای اطلاعات علمی و نتایج تحقیق ، شکی نیست که همگرایی و هماهنگی بین این قابلیت ها می تواند باشد. گامهای مؤثر در جهت تولید علم و اشتغال.

آنا: در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان چه وسایل و تجهیزات مهمی دارید که حتی می توان آن را آتش سوزی دانست؟

آزمایشگاه شعبه سمنان

صفاخواه: تجهیزات و شاخص های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان می تواند دستگاه CNC ، تستر آرماتور جهانی ، ذوب و انجماد بتن ، نفوذپذیری بتن و تجهیزات آزمایشگاهی ساختاری مربوط به واحد سمنان ، دستگاه های جذب اتمی ، GC ، FTIR ، HPLC ، دو باشد. طیف سنجی اشعه ماوراء بنفش ، اسپکتروفتومتر UV-vis ، دانشکده پزشکی ، خوشه تحقیق 10 متری شیب مربوط به شعبه شاهرود ، دستگاه دارویی تخصصی ، واحدهای مرتبط با آنالیز واحد و اندازه گیری دقیق ، و واحدها و تجهیزات تحقیقاتی مولکولی بیوتکنولوژی واحد دامغان و اتوآنالایزر نهایی برای آنالایزر خون ، رادیولوژی ، سونوگرافی متحرک و آندوسکوپی در دامپزشکی در واحد گرمسار.

آنا: گروه های تحقیقاتی و پژوهشی از این دستگاه ها استفاده می کنند؟

صفاخواه: این دستگاه ها هم به عنوان تجهیزات آموزش در دوره های آزمایشگاهی بخش های آموزش دانشگاه استفاده می شوند و هم طبق قوانین قواعد سها قابل استفاده و اشخاص و موسسات حقوقی برای اهداف تحقیقاتی هستند.

آنا: آیا آزمایشگاه های شما به آزمایشگاه استاندارد تبدیل شده است؟

صفاخواه: با توجه به تجهیزات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و استفاده از تخصص توسط اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه ، اقدامات اولیه لازم جهت اخذ مجوز از شریک استاندارد دانشگاه سمنان انجام شده است. شعبه و شاخه شاهرود.

یک دستگاه اندازه گیری مادون قرمز بسازید

ساخت واحد اندازه گیری همزمان دما و اکسیژن در واحد سمنان

در حال حاضر مجوز آزمایشگاه استاندارد وزارت بهداشت برای دو آزمایش سمیت سلولی و اندازه گیری میزان پروتئین در شاخه شاهرود اخذ شده است و مجوز آزمایشگاه شریک فلزات سنگین توسط شعبه دامغان اخذ شده است. مطالعات لازم برای تکمیل تجهیزات آزمایشگاههای دیگر و تبدیل آنها به آزمایشگاه استاندارد در حال انجام است.

آنا: تاکنون چه مراحلی برای گسترش آزمایشگاه و دانش علمی دانشگاه خود برداشته اید؟

صفاخواه: رویکرد اسلامی دانشگاه آزاد استان سمنان از این نظر تأکید بر آموزش مداوم کارشناسان برای تسلط بیشتر و بیشتر کارشناسان آزمایشگاهی در زمینه های مرتبط با فعالیت آنها است. در همین راستا از قابلیت های آموزشی و تجربی اساتید مربوطه در سایر دانشگاه ها ، شرکت ها و سازمان ها استفاده شده است.

آنا: با توجه به شعار سال (جهش تولید) در آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد وابسته شما ، امسال برای کمک به تولید چه برنامه هایی دارید؟

صفاخواه: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در راستای منوهای رئیس اجرایی برای تولید جهش ، امکانات آزمایشگاهی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری و مبارزه با آن به دلیل شیوع ویروس کرون بسیج کرده است. وی به الگوی ثابت غیر علمی ثابت در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ، ساخت واحد اکسی متر در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و تشکیل گروه تحقیقاتی مهندسی پزشکی در این دانشگاه اشاره کرد.

تولید بیش از 2000 لیتر ضد عفونی کننده دستی و محیطی در آزمایشگاه مهندسی شیمی با همکاری شرکت کیمیا تیران زکریا فارما ، واقع در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ، تقطیر و تولید تقریباً. 400 لیتر الکل ، استفاده از مایع برج تقطیر مایع در آزمایشگاه مهندسی شیمی در شعبه شاهرود و تحویل آن به مراکز پزشکی و عقیم سازی روزانه بیش از هزار ماسک ساخته شده توسط کمیته ضد کرنا در شهر شاهرود اتوکلاو در آزمایشگاه صنایع غذایی در این واحد دیگر است. نتایج و نتایج آزمایشگاه و تحقیقات.

در راستای منوهای مدیر ارشد و تأکید وی بر گامی در جهت تولید دانش آموزان ، قصد داریم برای تحقق شعار جهش تولیدی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاهی در استان سمنان ، اقدامات عملی انجام دهیم.

آنا: در سیستمهای صحرا و ساتا چه فعالیت هایی دارید؟

صفاخواه: در همین راستا ، لیست تجهیزات و تجهیزات آزمایشگاهی در استان سمنان تأسیس شده و تعرفه های مرتبط در این سیستم ها تعیین و تعریف شده است. بروشور کاتالوگ تجهیزات آزمایشگاهها و کارگاههای ارائه شده به شرکتهای صنعتی ، مراکز تحقیقاتی ، سازمانها و دانشگاههای دیگر را معرفی می کند.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا