اجتماعی

هشدار درباره یک بیماری حاد تنفسی در سرما

پنومونی یک بیماری جدی است که می تواند توسط باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها ایجاد شود.

به گزارش یومیر، ذات الریه نیز می تواند افراد را در هر گروه سنی مبتلا کند، اما این بیماری در فصول سرد سال در تمام سنین بیشتر دیده می شود.

در این عفونت تنفسی، کیسه های هوا متورم می شوند و به دلیل پر شدن از مایعات، اکسیژن رسانی و تبادل گاز در رگ های خونی کاهش می یابد.

پزشکان همیشه تاکید می کنند که اگر علائم ذات الریه مانند سرفه، تب، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه را تجربه کردید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

نکات مهم در پیشگیری از ذات الریه

همچنین در ادامه به نقل از «هندوستان تایمز» چند توصیه مهم برای پیشگیری از این بیماری در زمستان می پردازیم:

*واکسیناسیون

بهترین راه برای پیشگیری از ذات الریه، واکسینه شدن است. واکسن پنوموکوک و واکسن آنفلوانزا واکسن های موثری هستند.

* دست ها را اغلب بشویید

شستن مکرر دست ها یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از گسترش عفونت های تنفسی از جمله ذات الریه است. قبل از غذا خوردن حتما دست های خود را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

* از تماس نزدیک با بیمار خودداری کنید

اگر در نزدیکی فردی هستید که بیمار است، سعی کنید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی از او فاصله بگیرید. از تماس نزدیک با افراد بیمار از جمله دست دادن خودداری کنید.

* پوشیدن لباس گرم

هوای سرد می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و شما را مستعد عفونت های تنفسی کند. چند لایه بپوشید، سر و گوش خود را بپوشانید و پاهای خود را خشک نگه دارید.

* مایعات کافی بنوشید

نوشیدن مایعات زیاد می تواند به رقیق شدن مخاط در مجاری تنفسی کمک کرده و تنفس را آسان تر کند. حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید و به نوشیدن مایعات گرم مانند چای فکر کنید.

* از کشیدن سیگار خودداری کنید

سیگار کشیدن به مجاری تنفسی آسیب جدی وارد می کند و خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش می دهد. برای کاهش خطر ابتلا به ذات الریه و سایر بیماری های تنفسی، سیگار را ترک کنید.

* برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم می تواند به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی کمک کند. از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی استفاده کنید تا بدن خود را قوی نگه دارید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا