اجتماعی

آیا عفونت تنفسی کودک در خانه قابل درمان است؟

موارد ابتلا به ویروس تنفسی رایج موسوم به ویروس سنسیشیال تنفسی در آمریکا رو به افزایش است که این امر منجر به مراجعه قابل توجه کودکان به برخی از بیمارستان های این کشور شده و از سوی دیگر موارد ابتلا به ویروس آنفلوانزا در کنار سایر ویروس ها مانند آدنوویروس ها و راینوویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند، رو به افزایش است.

به گزارش یومیر، همچنین با بازگشایی مدارس و حضور کودکان در کلاس‌های درس و عادی شدن بسیاری از فعالیت‌هایی که اغلب افراد بدون رعایت نکات بهداشتی انجام می‌دهند، احتمال شیوع این ویروس افزایش یافته است.

در پاسخ به این سوال که چرا عفونت های تنفسی در حال افزایش است، دکتر. لیانا وان، پزشک اورژانس، متخصص بهداشت عمومی و استاد سیاست و مدیریت بهداشت در دانشگاه جورج واشنگتن: عفونت ها همیشه در بین کودکان رایج بوده است. قبل از شیوع کووید-19، آبریزش بینی و سرفه در بین دانش آموزان به ویژه در پاییز و زمستان رایج بود.

وی افزود: ممکن است با توجه به محدودیت های اعمال شده در زمان شیوع بیماری از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ که منجر به کاهش شیوع ویروس های تنفسی شده است، ایمنی کودکان در برابر این ویروس کاهش یافته باشد. که در نتیجه با رفع مجدد این محدودیت ها امکان افزایش موارد وجود دارد.

این دکتر هم به این سوال پاسخ داد کدام عفونت های تنفسی را می توان در خانه درمان کرد؟، تصریح کرد: اکثر عفونت های تنفسی در کودکان را می توان در منزل با مایعات، تب بر و استراحت کنترل کرد. آنچه باعث عفونت می شود معمولاً عامل تعیین کننده در نیاز کودک به درمان در بیمارستان نیست، بلکه نحوه عملکرد و واکنش بدن کودک است.

ویروس سنسیشیال تنفسی که با نام RSV نیز شناخته می‌شود، یک مشکل بهداشت عمومی است زیرا برخی بیمارستان‌ها در ایالات متحده با پذیرش کودکان مبتلا به آن سروکار دارند. قبل از همه‌گیری کووید-19، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند که تقریباً همه کودکان قبل از دو سالگی به ویروس سنسیشیال تنفسی مبتلا می‌شوند و سالانه حدود 58000 کودک به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند. RSV یک عفونت بسیار جدی در میان برخی از کودکان است و والدین باید بدانند که برای تشخیص نوع جدی بیماری به چه علائمی توجه کنند. البته در بیشتر موارد علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

وی تاکید کرد: در مورد سایر ویروس ها هم همین طور است. آنفولانزا می تواند مانند کووید-19 باعث شکل شدید بیماری شود. اما در بیشتر موارد، کودکان نیازی به بستری شدن ندارند و علائم را می توان در خانه مدیریت کرد. همچنین ویروس هایی مانند آدنوویروس وجود دارد که معمولاً با سرماخوردگی خفیف همراه است که می تواند باعث شود برخی از کودکان به شکل شدید این بیماری مبتلا شوند.

این پزشک اورژانس با بیان اینکه والدین باید از چه عوامل خطر دیگری آگاه باشند، توضیح داد: نوزادان بسیار آسیب پذیر هستند. نوزادان نارس نیز در معرض خطر هستند زیرا بسیاری از آنها دارای ریه های ناقص هستند.

به گزارش کانال خبری CNN، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله کودکانی که بیماری های قلبی و ریوی دارند یا به شدت دچار نقص ایمنی هستند. در تمام این مواقع خانواده ها باید مراقب علائم بیماری فرزندشان باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا