فرهنگ و هنر

دعوت انسیه خزعلی از زنان دست‌اندرکار سینما برای طرح مشکلات خود با معاونت امور زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از هنرمندان و بازیگران زن رنج دیده سینمای ایران دعوت کرد تا با حضور در جلسه معاونت امور زنان و خانواده، مسائل و مشکلات خود را مطرح و راهکارهای عملیاتی برای حفظ حرمت این بانوان هنرمند را تبیین کنند.

به گزارش یومیر، انسیه خزعلی وی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جایگاه زنان در هنر سینما و حضور مؤثر آنان، حفظ شأن والای این هنرمندان را می‌طلبد.» بنابراین، خلأ قوانین و دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم نباید خدشه‌ای به سودمندی زنان وارد کند. و حضور ارزشمند در هنر هفتم».

وی افزود: همانطور که در چهار دهه انقلاب، زنان ما دوشادوش مردان برای پیشبرد علم، اقتصاد، سیاست و فرهنگ در این منطقه تلاش کردند و وجود قوانین، ارزش ها و قوانین توانسته است ایجاد کند. یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین محیط‌های اداری در ایجاد مشکلات اخلاقی برای آن‌ها می‌باشد. امتیازاتی در این جهت».

خزعلی ادامه داد: معاون وزیر امور زنان و خانواده بر ضرورت شنیدن مطالبات بانوان هنرمند در سینمای ایران و با دعوت از این عزیزان و با همکاری نهادهای مسئول، سازوکار لازم را برای حفظ کرامت و منزلت زنان در کشور طراحی کند. ایران.این حوزه کمک می کند.لذا از بانوان هنرمند و دست اندرکاران این عرصه دعوت به عمل می آید تا در نشستی که با معاونت برگزار شد، حضور یافته و سوالات و مسائلی را در این زمینه مطرح و در تبیین راهبردهای عملیاتی مشارکت داشته باشند.

انسیه خزعلی از سینماگران زن دعوت می کند تا مسائل خود را با معاونت امور زنان در میان بگذارند

به گزارش یومیر، اخیرا بیانیه ای به امضای حدود 300 سینماگر زن در ایران با عنوان “اعلامیه اعتراض زنان فیلمساز به خشونت علیه زنان در این زمینه” رسیده است که در آن نام چهره های مطرحی مانند ترانه علیدوستی، نیکی کریمی و هدیه تهرانی نیز درج شده است. تنظیم. در بخشی از این بیانیه به اتهامات آزار و اذیت و آزار زنان در جامعه سینما اشاره شده و آمده است که «هر گونه خشونت، آزار و اذیت و آزار جنسی در محیط کار» از سوی این فیلمسازان زن محکوم است و این زنان باید دست از کار بکشند. خواستار «عواقب قانونی جدی برای متخلفان» است.

در این بیانیه، فیلمسازان زن خواستار ایجاد «نظام بازبینی متشکل از کمیته‌های مستقل در خانه سینما متشکل از اعضایی با سلسله مراتب متفاوت قدرت (اکثریت مطلق اعضای زن) که آموزش‌های جنسی و جنسیتی دیده‌اند، شدند. خشونت و با درجاتی از مسئولیت.» وظیفه این سامانه متناسب و آشنا به قدرت و عاملیت آنها در هر کارگروهی «بررسی جرایم خشونت جنسی و جنسیتی» بوده است. این موارد عبارتند از: خشونت جنسی کلامی، اخاذی جنسی، یعنی اجبار هر گونه ارتباط با آمیزش با گروگان گرفتن و تهدید وضعیت شغلی فرد، قلدری و فشار روحی و ایجاد ناامنی جسمی یا روحی، لمس ناخواسته، اقدام به تجاوز جنسی و تجاوز جنسی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا