استان ها

۵ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در فهرست دانشمندان برتر جهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، فاطمه فراش با محرم، محمدعلی خلیل زاده، ابوالقاسم داوودنیا، جمشید خان چمنی و فریده نامور از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای سال 1390 در فهرست 2 درصدی قرار گرفتند. بهترین دانشمندان جهان قرار داده شد.

2 درصد از دانشمندان برتر جهان برای اثرات طولانی مدت و سالانه انتخاب شده اند. بر اساس آخرین به روز رسانی ارائه شده توسط الزویر در مرداد 1390، تعداد 52 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فهرست شده اند. دوره بلندمدت و 121 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مدت یکسال حضور دارند.

برای انتخاب فهرست دانشمندان برتر، اطلاعات علمی پژوهشگران جهان بر اساس پایگاه های علمی معتبر در پنج حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی و 176 موضوع فرعی یا تخصصی که حداقل پنج مورد از آن هاست. مقاله علمی بر اساس شاخص هایی مانند تعداد استناد، شاخص محقق (H-index) و میزان خوداستنادی منتشر، بررسی و انتخاب شده است.

به گزارش آنا، فهرست دانشمندان دو درصد برتر با بررسی و ارزیابی نقل قول داده ها پایه اسکوپوس که توسط محققان دانشگاه استنفورد ارائه شده است، اسامی 100000 محقق در 22 رشته و 176 رشته بر اساس معیارهای استناد استاندارد طبقه بندی شده است. نتایج این ارزیابی در آگوست 2021 در پایگاه داده الزویر تحت عنوان “به روز رسانی داده های آگوست 2021 به” پایگاه های اطلاعاتی نویسنده در سطح علمی به روز شده با شاخص های استنادی استاندارد منتشر شد.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا