اجتماعی

۲۰۸ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / وضعیت نگران کننده بیماری در مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت از آخرین موارد کشته و زخمی ناشی از کووید 19 در کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش یومیر ، دکتر سیماسادات لاری: “از دیروز تا امروز ، 30 اوت 2016 ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیص ، 2 هزار و 625 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 1.040 نفر در بیمارستان بستری هستند.”

وی گفت: تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 4،041 نفر رسیده است.

لری ادامه داد: متأسفانه 5 بیمار مبتلا به Covid 19 نفر را از دست دادند و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به 4.08 نفر رسید.

وی همچنین اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 160 هزار بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستانها مرخص شده اند.

به گفته وی ، 40 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط جدی تحت مراقبت قرار می گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: “تاکنون 2،55،040 تست تشخیصی برای Covid 19 در کشور انجام شده است.”

وی در مورد استان های مازندران و لرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند توضیح داد: استان مازندران در اسفند سال گذشته روند صعودی داشت و شاهد موارد عفونت و بستری بود و متأسفانه از تیرماه موج جدید شیوع بیماری را تجربه کرده است. هم اکنون 20 شهر استان در سرخ و دو شهر در حال نگهبانی هستند. تعداد پذیرش و موارد در این استان در شش هفته گذشته بیش از چهار برابر شده است و شیب صعودی پذیرش و پرونده در این استان نگران کننده است. از همه هموطنان می خواهیم که از سفرهای غیر ضروری به استان مازندران خودداری کنند.

لاری همچنین درباره استان لرستان گفت: “این استان در اسفندماه شاهد شیوع بیماری و افزایش نسبتاً شدید در فروردین سال گذشته بودیم و متأسفانه از ابتدای خرداد ماه شاهد افزایش موارد و بستری در این استان هستیم. “” هفت شهر در استان به رنگ قرمز است و سه شهر در حال آماده باش هستند. موارد بستری در برخی از شهرهای این استان از جمله خرم آباد ، الیگودرز و کوهدشت و غیره دارای شیب تیزتری است.

وی همچنین در مورد استان قم که از وضعیت اضطراری برخوردار است گفت: اولین موارد کروناویروس در استان قم شناسایی شد و این استان در اسفند سال گذشته شاهد افزایش شدید موارد عفونت و بستری در بیمارستان بود. متأسفانه از ماه ژوئن ، کارت اعتباری روزانه بار دیگر روند صعودی داشته و ترسیده می شود با عادی سازی شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها ، دلیلی برای تجدید بیماری در این استان تهیه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت به مردم گفت: فراموش نکنید که مهمترین عامل جلوگیری از انتشار ویروس و برش زنجیره انتقال آن ، رعایت مشکلات بهداشتی مانند مسافت جسمی و شستن دست و استفاده از ماسک است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا