عمومی

۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسعود محمدیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات اجرای طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان تهران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از انجام بیش از شش هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طی این بازدیدها که توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران صورت گرفت، ۱۰ واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با اشاره به کشف ۱۲۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد تشریح کرد: در طرح مذکور که از ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و جهت نمونه برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان از شهروندان استان تهران درخواست کرد: ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع رسانی کنند.

دکمه بازگشت به بالا