حوادث

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش آزادی زندانی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فردی که در پوشش آزادی زندانی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود، خبر داد.

به گزارش یومیر، سرهنگ فضل‌الله سواری پور با اشاره به جزئیات این خبر گفت: چندی پیش فردی با مرجوعه قضایی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران مراجعه و اعلام کرد که به مردی که خود را مامور دولت معرفی کرده بود، برای آزادی برادر زندانی‌اش یک میلیارد تومان پرداخت کرده اما دیگر از او خبری ندارد. 

وی با بیان اینکه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مامور عالی رتبه دولتی و فردی با نفوذ در دستگاه‌های قضائی و انتظامی اقدام به شناسایی شاکی که برادرش زندانی بود، کرده و با طرح این ادعا که امکان تغییر در روند پرونده و آزادی او را دارد، ۱۰ میلیارد ریال از شاکی دریافت کرده و در نهایت پاسخی به تماس‌های شاکی نداده است. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی فرد کلاهبردار را مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌ با تداوم تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی و اقدامات تخصصی، مخفیگاه فرد کلاهبرداز در شهر پرند رباط کریم مورد شناسائی قرار گرفت و در نهایت پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم این فرد در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

سواری‌پور با اشاره به انجام بازرسی از محل دستگیری متهم نیز گفت:‌ ماموران در بازرسی از مخفیگاه این فرد یک رشته دستبند و تعدادی آنلاین انواع شرکت‌ها را کشف و ضبط کردند. همچنین متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد و پس از آن نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا