ورزشی

کامبوج؛ دیدار تشریفاتی تیم ملی پیش از جدال سرنوشت ساز با عراق

طبق گزارش ها شفاف، تیم ملی فوتبال کشورمان جمعه شب از kl. ساعت 19:00 در هفتمین مسابقه خود در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا در استادیوم ملی منامه تیم ملی کامبوج راه می رود مسابقه ای که هیچ حساسیتی برای هر دو تیم ندارد و تشریفاتی محسوب می شود.

تیم ملی ایران در حال حاضر با 12 امتیاز در رده دوم جدول گروه قرار دارد و کامبوجی ها با یک امتیاز در قعر گروه قرار دارند. طبق قانون AFC که تیم پایین هر گروه از جدول حذف خواهد شد و با توجه به اینکه این آخرین بازی در کامبوج خواهد بود و قطعاً در رده پنجم گروه قرار خواهد گرفت ، امتیاز تیم مقابل کامبوج در . پایان این مرحله بنابراین ، اگر ایران روز جمعه برابر کامبوج پیروز شود یا باخت ، هیچ تفاوتی در امتیاز آن ایجاد نمی کند. اگر همین الان امتیاز بازی های کامبوج را از تیم ها کم کنیم ، ایران با 9 امتیاز رهبر گروه خواهد بود و عراق با هشت امتیاز شماره دو است. البته عراق در بازی جمعه شب مقابل هنگ کنگ به پیروزی می رسد و عراق با اختلاف 2 امتیاز اختلاف نسبت به ایران به رده نخست گروه برمی گردد.

با توجه به کم اهمیت بودن دیدار مقابل کامبوج برای ایران ، اسکوچیچ (سرمربی تیم ملی ایران) قطعاً از تیم دوم خود در این مسابقه استفاده خواهد کرد تا تیم اصلی ما بتواند برای دیدار قاطع مقابل تیم ملی عراق در روز شانزدهم استراحت کند. ژوئن. در اصل ، بازی با کامبوج یک مسابقه تدارکاتی برای اسکوچیچ برای آزمایش و بازی بازیکنان کمتر استفاده شده خواهد بود. بازیکنانی مانند میلاد سرلک و عارف غلامی که پس از مصدومیت به وحید امیری و کمال کامیابی نیا به تیم ملی دعوت شدند ، احتمالاً در بازی ایران و بحرین به بازیکنان اصلی فراخوانده می شوند تا مقابل کامبوج بازی کنند و استراحت کنند.

ایران - کامبوج / مسابقه تشریفاتی ملی قبل از بازی تعیین کننده با عراق برگزار می شود

اسکوچیچ همچنین چهار بازیکن مجرد در لیست خود دارد که احتمالاً لحظه ای در بازی بی اهمیت کامبوج به آنها نمی دهد. سردار آزمون ، کنعانی زادگان ، حاج صفی و مهدی ترابی بازیکنان یک کارته ما هستند که اگر در بازی با کامبوج به آنها اخطار داده شود ، دیدار با عراق را از دست می دهند. البته در بین این بازیکنان با توجه به اینکه مهدی ترابی در مسابقات قبلی کمتر بازی کرده است ، می تواند در این بازی دقایقی در تیم ملی قرار بگیرد.

کامبوج کشوری در شرق آسیا است و از نظر جغرافیایی بخشی از شبه قاره هند است و با تایلند ، لائوس و ویتنام همسایه است. کامبوج نیز از جنوب به خلیج تایلند متصل است. کامبوج در سال 1953 پس از 100 سال استعمار فرانسه مستقل شد. سیستم سیاسی کامبوج یک سلطنت مشروطه است و در حال حاضر توسط هون سن اداره می شود که بیش از 34 سال با عمر طولانی ترین حاکم جنوب شرقی آسیا بوده است.

تیم ملی فوتبال کامبوج در سال 1933 تشکیل شد و در سال 1953 به عضویت رسمی فیفا درآمد. اولین بازی رسمی این تیم در 17 مارس 1956 برابر تیم ملی فوتبال مالزی بود. این تیم در رده بندی FIFA در رتبه 169 قرار دارد و برای گاو نر کامبوج جنگجوی “آنگکور” نامیده می شود.

نکته جالب این است که بدترین شکست تاریخ تیم در 10 اکتبر 2019 مقابل ایران و با نتیجه 14 بر صفر بوده است. در حقیقت ، دیدار دو تیم که در تاریخ 9 اکتبر 2009 در ورزشگاه آزادی برگزار شد ، بدترین شکست شاگردان ویلموت در تاریخ کامبوج بود. احمد نوراللهی ، سردار آزمون (3 گل) محمد حسین کنعانی-زادگان ، سوئی (گل به خودی) کریم انصاری و فرد (4 گل) محمد محبی (2 گل) مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گلزنی کردند.

پیش از این مسابقه ، دو تیم دو بار با یکدیگر دیدار کرده بودند. اولین دیدار دو تیم در تاریخ 6 مه 1973 در جام ملتهای آسیا برگزار شد که تیم ملی با صفر گل ایرانپاک و حسین کلانی حریف خود را شکست داد. مسابقه دوم تیم ملی ایران مقابل کامبوج در همین مسابقه و یک هفته بعد برگزار شد و این بار تیم ملی فوتبال تیم ملی کشورمان با گلهای ایرانپاک و قلیچ خانی مقابل تک گل حریف خود را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد. برای “دور سوخوم”.

دیدار دو تیم روز جمعه در شرایطی برگزار می شود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس بود اما این مربی جای اسکوچیچ را گرفته است. در کامبوج ، وقتی هوندا بازیکن ژاپنی به او کمک کرد ، فیلیکس دالماس نیمکت نشین بود اما اکنون مربیان تیم ملی کامبوج را ترک کرده و جایگزین ریو هیروز شده اند.

در مسابقه جمعه شب باید منتظر یک پیروزی گلزن مقابل کامبوج باشیم ، اگرچه با توجه به اینکه تیم ملی با بازیکنان ذخیره خود و گرسنگی هوا در بحرین بازی می کند ، بعید است که شاهد تعداد 14 گل در این بازی باشیم. این بازی.

ایران - کامبوج / مسابقه تشریفاتی ملی قبل از درگیری قاطع با عراق برگزار می شود

به دنبال بازی با کامبوج ، ایران سه شنبه آینده یک دیدار مهم با عراق دارد. جلسه ای که سرنوشت صعود یا حذف یوزپلنگهای ایرانی را رقم خواهد زد. ایران در صورت پیروزی مقابل عراق و صعود مستقیم به مقدماتی جام جهانی ، گروه را هدایت خواهد کرد. در غیر این صورت ، در رده دوم گروه قرار دارد و باید منتظر بماند تا در مرحله دوم یکی از 5 تیم برتر باشد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کامبوج: امیر عابدزاده ، مرتضی پورعلی گنجی ، مجید حسینی ، جعفر سلمانی ، دانیل اسماعیلی فر ، سعید عزت اللهی ، سامان قدوس ، علیرضا جهانبخش ، مهدی قائدی ، کریم انصاری فرد ، کاوه رضایی

دکمه بازگشت به بالا