عمومی

کارآمدی تجهیزات و توسعه رادارهای هواشناسی استان تهران ضروری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حامد یزدی آنلاین، عصر شنبه در حاشیه بازدید از سایت پیش بینی و مجموعه تجهیزات هواشناسی استان تهران در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت روز جهانی هواشناسی، اظهار کرد: طی این بازدید، ضمن عرض خداقوت به مجموعه اداره کل هواشناسی، در جریان اقدامات سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۳ توسط این اداره کل قرار گرفتیم.

یزدی آنلاین در ادامه بر ضرورت توسعه رادارها و کارآمدی تجهیزات و پایگاه‌های اقلیم شناسی و هواشناسی به منظور تحقق اقدامات پیشگیرانه در سطح استان تهران تاکید کرد.

کارآمدی تجهیزات و توسعه رادارهای هواشناسی استان تهران ضروری است

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هواشناسی در خصوص اعلام هشدارهای جوی، نقش مهمی در پیشگیری از مخاطرات دارد، گفت: اداره کل هواشناسی با توجه به مسؤولیت قانونی رصد و پایش مخاطرات جوی، با اعلام پیش هشدار می‌تواند از تحمیل خسارات جانی و مالی در بخش‌های مسکونی، صنعتی و کشاورزی در هنگام وقوع مخاطرات طبیعی، مثل سیل که امروزه از پرچالش ترین حوادث محسوب می‌شود جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک اداره کل مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی بر ضرورت تداوم این هم افزایی تاکید کرد و افزود: سازمان هواشناسی با پیش بینی‌های دقیق یاور مدیریت بحران برای صدور هشدارهای لازم خواهد بود که خوشبختانه طی سنوات اخیر با این همکاری مؤثر از حجم بروز خسارات تا حدود زیادی کاسته شده است.

دکمه بازگشت به بالا