عمومی

صدای پای سرخک در استان تهران/والدین در تزریق واکسن تعلل نکنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: مدتی است که زمزمه هایی مبنی بر شیوع سرخک در استان تهران شنیده می شود و به گفته برخی پزشکان تعداد کودکان مبتلا به سرخک و درمان در استان تهران کم نیست و علاوه بر بیماران مراجعه کننده است. به بیمارستان های سایر شهرها و استان ها.

سرخک یک دوره نهفتگی حدود 10 تا 14 روز دارد

اما سرخک چیست و چه علائمی دارد، سوالی است که یکی از پزشکان فعال در این زمینه در پاسخ به این سوال به آنلاین گفت: سرخک یک عفونت دوران کودکی است که در آن زمان بسیار شایع بود، اما آیا اکنون با این بیماری از آن پیشگیری شده است. یک واکسن، اما همچنان شاهد ایجاد خطرات جدی برای کودکان و حتی مرگ هستیم میر ما در سراسر جهان گرفتار این ویروس هستیم.

علیرضا حکمت در تشریح علائم سرخک گفت: سرخک دوره نهفته ای در حدود 10 تا 14 روز دارد و پس از آن شاهد تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد، چشم ملتهب و لک است. کوپلیک ما می خواهیم باشیم.

وی گفت: سرخک معمولاً با تب خفیف تا متوسط ​​شروع می شود و با سرفه مداوم و گلودرد همراه است.

وی گفت: اکثر افراد مبتلا به سرخک زیر 10 سال سن دارند. در گروه سنی 12 تا 18 ماهگی خود را تزریق کنید و اگر این کار انجام نشده است باید سریعا واکسن تزریق شود.

صدای سرخک در استان تهران به عنوان یکی از مقاصد حضور مهاجران و غیرایرانی ها و همچنین حضور مدارس از 15 فروردین ماه بیش از پیش شنیده می شود. گزارش ها علائم کودکان مبتلا به سرخک در این استان به تحریریه خبرگزاری آنلاین استان تهران رسیده است و از آنجایی که سرخک 5 برابر بیشتر از بیماری عروق کرونا واگیردار است، توصیه می کنیم به محض مشاهده علائم مشکوک به پزشک متخصص مراجعه کنید. موارد را تشخیص دهید و در دریافت واکسن سرخک تردید نکنید.

سرخک در استان تهران/ والدین در زدن واکسن تردید نکنند

معمولاً تزریق دو دوز واکسن سرخک در 12 و 18 ماهگی کافی است.

یک فوق تخصص بیماری های عفونی که در این خصوص با خبرنگار آنلاین گفت و گو می کرد، همچنین اظهار داشت: ضعف واکسیناسیون سرخک در همسایگان به ویژه افغانستان و همچنین شیوع ویروس کرونا و سهل انگاری در واکسیناسیون سرخک در والدین ما از دلایل اصلی آن است. برای افزایش بیماران مبتلا به این بیماری. میتونه باشه.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه درمان دارویی خاصی برای سرخک وجود ندارد، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید واکسیناسیون را جدی بگیریم تا بیشتر دچار عوارض سرخک نشویم واکسن سرخک. در کشور ما به شکل سه واکسن است.» هانه «ام. ام. آراین واکسن ترکیبی علیه سرخک، سرخجه و اوریون است.

حمید عمادی در پاسخ به این سوال که واکسن سرخک به چند دوز نیاز است؟ وی خاطرنشان کرد: معمولا دو دوز در 12 و 18 ماهگی کافی است، همچنین افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری در دوران اپیدمی هستند، ممکن است نیاز به واکسیناسیون مکمل داشته باشند.

وی با اشاره به سوالات بسیاری از والدین در مورد واکسن سرخک گفت: واکسن در کارت واکسیناسیون کودکان وجود دارد.ام. ام. آربرای سرخک، اوریون و سرخجه در صورت ثبت نام نیازی به نگرانی و مراجعه والدین برای تزریق مجدد واکسن نیست.

بررسی های خبرنگار آنلاین نشان می دهد که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود دارد و می طلبد که والدین وقت خود را برای تزریق این واکسن به فرزندان خود تلف نکنند.

دکمه بازگشت به بالا