عمومی

چند نکته مهم انتخاباتی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمدرضا طالبی صبح دوشنبه در اولین جلسه ستاد انتخابات خراسان جنوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که با حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اتفاقات بسیار خوبی افتاد و پیکربندی دستگاه‌ها و استقرار صندوق‌ها در شعب بموقع انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: همچنین دستگاه‌های احراز هویت در ساعت مقرر روشن شدند که در این خصوص در کشور عملکرد بسیار خوبی داشتیم.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت مرحله اول انتخابات

وی تصریح کرد: فرمانداران باید از مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی مناسبی داشته باشند تا با رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را تقویت کنند و حداقل یک کارگاه آموزشی یکی دو ساعته دیگر برای نمایندگان فرماندار برگزار شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای رأی دادن الزامی است، متذکر شد: افراد دارای شناسنامه‌های جلد قرمز (قدیمی) باید کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

به گفته طالبی با وجود اطلاع رسانی بسیاری که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، صدا و سیما و رسانه‌های استان انجام شد، بعضی از افراد با مدارکی غیر از کارت ملی یا شناسنامه برای رأی دادن به شعب اخذ رأی مراجعه می‌کردند.

ضرورت آماده‌باش دستگاه‌های خدمات رسان

طالبی با بیان اینکه در جلسات ستاد انتخابات شهرستان‌ها از دستگاه‌های خدمات رسان دعوت شده و بر مراقبت‌های لازم در این خصوص تأکید شود، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های خدمات رسان در روز برگزاری انتخابات باید به صورت آماده‌باش باشند.

وی با بیان اینکه همه پیش بینی‌ها و تغییرات لازم در زمان قطعی برق باید انجام شود، افزود: توزیع تعرفه‌های جدید هم انجام خواهد شد و در مدیریت توزیع تعرفه‌ها باید دقت لازم انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مکان شعب اخذ رأی نباید تغییر کند، خاطرنشان کرد: در صورت وجود ضرورت باید در این خصوص با ستاد انتخابات استان مکاتبه شود و قبل از هر تغییری در این زمینه زیرساخت‌های مورد نظر بررسی گردد.

درخواست افزایش شعب نیاز به پیگیری دارد

به گفته وی درخواست‌های افزایش شعب، نیاز به پیگیری دارد.

طالبی با بیان اینکه نمایندگان نامزدها می‌توانند در جلسات هیئت‌های اجرایی و شعب اخذ رأی حضور داشته باشند، تصریح کرد: همه اقدامات مربوط به انتخابات باید بر اساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به اعمال ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید بهترین امکانات در اختیار مجریان انتخابات قرار گیرد و عدم همکاری لازم در این زمینه، پیگیری خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیندهای انتخابات باید در سامانه جامع انتخابات کشور به طور کامل و در زمان مشخص ثبت شود، افزود: صندوق‌های اخذ رأی رأس ساعت ۶ صبح مستقر و تا ساعت ۶ و نیم هم دستگاه‌های احراز هویت روشن و ساعت ۸ از هر صندوقی یک استعلام انجام شود.

همه فرآیندهای انتخابات مستندسازی شود

طالبی تأکید کرد: همه فرآیندهای انتخابات باید به خوبی مستند سازی و برای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ارسال شود.

به گفته وی؛ فرماندار بیرجند می‌بایست با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و قضائی و مسئولان ستادهای کاندیداها، آنها را نسبت به مسائل مربوط به انتخابات توجیه کند.

شایان ذکر است؛ در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان‌های استان مسائل مورد نظر و همچنین سوالات خود را در خصوص برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند و مسئولان بخش‌های مرتبط هم توضیحات لازم را ارائه کردند.

دکمه بازگشت به بالا