اجتماعی

پخش ۶۹۷۲ تُن آسفالت برای بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو

سال گذشته برای بهبود و ترمیم مسیر خطوط یک ، چهار ، هفت و 10 اتوبوس ویژه سریع السیر ، مدیریت شهری 9 هزار و 972 تن آسفالت توزیع و اجرا کرد.

به گزارش یومیر اهمیت رضایت شهروندان هنگام استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری منجر به ایجاد پروژه هایی برای رفع موانع و حل مشکلات پیش روی زیرساخت های حمل و نقل عمومی شده است. از جمله مشکلاتی که مسافران با وسایل حمل و نقل عمومی روزانه و اغلب با آن روبرو هستند ، می توان به چین خوردگی ، شکاف در پوسته آسفالت ، وجود چندین حفره و … در مسیر با خطوط ویژه سریع السیر اتوبوس اشاره کرد. عدم موفقیت اتوبوس ها در مسیری بدون موج ، به عبارتی مسیری صاف و مستقیم ، رضایت شهروندان را کاهش می دهد ، عملکرد و عمر مفید صدها میلیون اتوبوس و ترمزهای پی در پی را کاهش می دهد و در نهایت سرعت ترافیک را کاهش می دهد و باعث افزایش زمان برای مسافران برای رسیدن به مقصد خود.

تلاش های مدیریت شهری برای حل این مشکل منجر به ایجاد طرح ها و پروژه هایی تحت عنوان “بهسازی و ترمیم آسفالت مسیرهای ویژه اتوبوس های تندرو” در سال 2009 شده است.

سال گذشته ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ، بهسازی و تعمیر چهار خط مختلف اتوبوس ویژه سریع السیر را هدف قرار داد. سرانجام ، اقدامات ترمیم و بهسازی برای این چهار خط (یک ، چهار ، هفت و 10) بر اساس بهبود اولویت ، مقدار ترافیک و میزان خرابی های موجود تا حد زیادی انجام شد.

سال گذشته (1399) برای ترمیم و بهسازی مسیر و ایستگاه ها ، 992 تن آسفالت برای خط یک ، دو هزار و 846 تن برای خط چهار ، 1،949 تن برای خط هفت و هزار و 185 تن آسفالت برای خط 10 در ویژه بالا – اتوبوس های سرعت بازی و رانندگی می کنند.

به گفته صفا صبوری دیلمی ، معاون فنی و عمرانی در شهرداری تهران ، کارهای تعمیراتی در خطوط ویژه اتوبوس های سریع السیر با استفاده از فناوری های جدید روسازی انجام شده است. به عنوان مثال ، تثبیت و بهبود یاتاقان در ایستگاه ها در خط 10 با استفاده از بتن الیافی و استفاده از قطعات بتونی پیش ساخته نیز برای بهبود ایستگاه ها انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر ، جالب است بدانید بتن الیافی نوعی کامپوزیت است که با استفاده از الیاف تقویت کننده داخل مخلوط بتن ، مقاومت در برابر کشش را افزایش می دهد و این امر باعث می شود آسفالت به دلیل بارهای شوک از جمله اتوبوس ها به راحتی خرد شود. . خودداری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا