اجتماعی

از نوسازی آسفالت ها تا بررسی پروژه‌های عمرانی پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه های عمرانی پایتخت توضیح داد و گفت: اولویت ما در اجرای پروژه ها افزایش رضایت مردم ، پس انداز و رعایت اصول فنی است.

به گزارش یومیر صبا صبوری دیلمی صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی مجازی خود ، در توضیح توضیحات اقدامات معاون فنی و عمرانی برای شهرداری تهران ، اظهار داشت: در سال 2009 ، یک مطالعه نشان داد که یکی از مشکلات مردم وضعیت آسفالت در تهران است و همین دلیل توزیع آن است. یک میلیون تن آسفالت در دستور کار قرار گرفته است. اما وقتی در ماه مارس شاهد شیوع ویروس کورنا بودیم ، کارخانه ها عملاً تعطیل شدند ، در حالی که قبلاً حدود 50 روز شاهد آلودگی هوا در تهران بودیم و ممنوعیت تردد کامیون در سطح شهر ، باعث حدود سه ماه این طرح شد. آسفالت جاده ها به تأخیر می افتد و ما نمی توانیم به هدف اصلی مان توزیع یک میلیون تن آسفالت در جاده های تهران برسیم ، اما این پروژه 75٪ تکمیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف ما برای سال 1399 توزیع یک میلیون تن آسفالت است: “خوشبختانه در سه ماهه اول امسال توانستیم مطابق برنامه ادامه دهیم ، در حالی که امسال ما نیز روی فناوریهای جدید متمرکز شده ایم ، بنابراین ما در یک کارخانه آسفالت هستیم. آسفالت پلیمری را برای مسیرهای اتوبوس با سرعت بالا ایجاد می کند زیرا اتوبوس های BRT سنگین هستند و تردد سنگین آنها در مسیرهای ویژه باعث می شود تا آسفالت به هم بخورد ، بنابراین ما از آسفالت پلیمری برای افزایش کیفیت مسیرهای پر سرعت استفاده می کنیم.

صبوری با بیان اینکه موضوع پیاده روها در سال جاری در دستور کار است ، صبوری گفت: اگرچه صدها سال است که پیاده روهایی را بنا می کنیم اما هنوز پیاده رو مناسبی در تهران نداریم ، بنابراین با همکاری سه معاون دیگر در شهرداری ، بخشی از پیاده روها هستیم. در تهران در حال پیشرفت ساخت 500 کیلومتر پیاده رو در سال 1399 هستیم. این مسیرها برای معلولان ، دوچرخه سواران و غیره بهبود یافته است و موضوعاتی مانند روشنایی ، مبلمان شهری و غیره در مواردی دیده شده است که به نظر ما فقط پیاده روها نیستند. بهتر است وقتی تماس می گیرید یک مسابقه نامزدی برای این پروژه انتخاب کنید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اولویت های ما اجرای طرح جامع آبهای سطحی است ، گفت: تهران همیشه در معرض سیلاب است ، بنابراین ما میزان بودجه خود را افزایش دادیم تا قادر به هدایت آبهای سطحی تا انتها است. بیایید بگوییم اعتبار ما سال گذشته 300٪ افزایش یافته است ، و امسال اعتبار ما 100٪ افزایش یافته است.

تکمیل طرح جامع شبکه جمع آوری آبهای سطحی قبل از سال 1404

وی گفت: شهردار تهران اصرار دارد که موضوع جمع آوری آبهای سطحی مورد توجه ویژه قرار گیرد و تصریح کرد: 70 درصد از برنامه جامع شبکه آبهای سطحی تهران به اتمام رسیده است و امیدواریم تا سال 1404 30 درصد باقیمانده از اجرای این طرح جامع تکمیل خواهد شد.

اسکن خیابان های تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص نظارت بر پروژه های عمرانی و برخی بزرگراه های پایتخت گفت: “ما دو سال است كه خیابان ها و معابر تهران را اسكن می كنیم و این كار توسط آژانس هایی انجام می شود كه هم وزارت راه و شهرسازی و هم دانشگاه ها دارند. ” و هنگامی که ما بزرگراه ها را تمام می کنیم ، دیگر بازدید از چشم نداریم ، اما آنها را اسکن می کنیم.

صبوری در خصوص کشتی سازی و نشست در تهران گفت: این یک موضوع ملی است زیرا به دلیل غرق شدن آب های زیرزمینی بوجود می آید ، اما سازمان هدف اعلام کرده است که جلسات در دشت های تهران و نه در شهر تهران برگزار می شود ، همانطور که ما هم اکنون نیز در حال مشاهده آن است ، زیرا اثرات آن در تهران قابل مشاهده نیست.

وی در مورد تکمیل پروژه شهید رستگاری ، گفت: این پروژه در شش کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده است: فاز اول در سال 2009 افتتاح شد و فاز دوم اتصال بین بزرگراه ها از بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه است. قرار بود آزادگان طبق پایان برنامه ها تا پایان سال 2009 تحقق یابد ، اما به دلیل عدم توافق با مخالفان ، افتتاح این پروژه به تعویق افتاد ، اما اکنون مشکل ما با مخالفان زیادی حل شده است و فقط دو مخالف وجود دارد. بازگشت. سه ماه آینده این مشکل را برطرف می کند و ارتباط بین بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام رضا (ع) را خواهیم دید ، اما مشکل اینجاست که در هنگام معرفی کار ، ساکنان محله مشیریه خواستار ایجاد یک گذرگاه محلی برای حمل و نقل عمومی شدند. با رضایت شهردار تهران ، ما این تونل را در دستور کار قرار داده ایم و شاید این پروژه به دلیل ساخت ویرانه محلی تا یک ماه دیگر به تعویق بیفتد.

در مورد اتمام پروژه بزرگراه شهید بروجردی ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ما سه اعتراض اصلی و جدی داریم که دامنه آن بزرگ است و تصمیمی در این زمینه باید اتخاذ شود اما امیدواریم که این بزرگراه در اوایل دهه 1400 عملیاتی خواهد شد. “

در مورد وضعیت زیرگذر اوستاد معین ، وی گفت: ما بلوار 875 متری به طول 45 متر در انتهای جنوبی Ustad Moin از مرکز پادگان جی را افتتاح کردیم که ممکن است تا عید در دسترس عموم باشد. -غدیر معین برای ادامه به خیابان آزادی است و از آنجا که این بلوار باز است ، شاید توجیه شود که طرف زیرگذر Moin Master را دو برابر کنید ، که البته این مورد توسط معاون وزیر امور سیاسی بررسی می شود.

نماینده فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با اتصال به گیزا از طریق ساخت زیرگذر نیز گفت: “قبلاً در طراحی زیرگذر گیشا مشکلات فنی وجود داشت ، بنابراین ورودی زیرگذر به خیابان گیسا باز بود و ترافیک را دشوار می کرد. بنابراین ما دو گزینه داریم. ” ما یا مجبور شدیم یک جاده فرعی را در بزرگراه چمران بسازیم یا در قالب یک تونل فرعی ادامه دهیم که در حال بررسی هستیم.

صبوری در مورد ادغام ادغام معاون فنی و حمل و نقل شهرداری در طرح اصلاح ساختار ، گفت: این موضوع در شورای شهر در حال بررسی است و ما پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه داده ایم و بهتر است صبر کنید و ببینید معاون فنی؟ در جای اوست ” آیا حمل و نقل همراه خواهد بود یا برعکس؟

وی در مورد تأثیر کرونا در پروژه های عمرانی گفت: از ابتدای اسفند که با پدیده کرونا روبرو شدیم ، این موضوع تأثیر عمده ای در پیشرفت پروژه های عمرانی داشته است ، زیرا اگر به یاد داشته باشید قرنطینه تهران از ابتدا شایع شد. و این سؤال باعث شد بسیاری از کارگران ما به شهرهای خود حرکت کنند و ناگهان کارگاهها غیرفعال شدند. از طرف دیگر ، آزمایش مثبت برخی از کارگران در کارگاه ها باعث شد تا کارگاه را تعطیل کنیم ، اما چون این بیماری طبق گفته مسئولان ممکن است ما را همراهی کند برای چند ماه ، ما تصمیم گرفتیم کارگاه های آموزشی را با سرعت کمتری فعال کنیم و به نظر می رسد کم کم ، کارگاه های ما نیز به ثبات لازم رسیده اند.

نماینده فنی و ملکی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعدادی پروژه امنیتی را در تهران در دستور کار قرار داده ایم اظهار داشت: یکی از آنها ایمنی 10 پل عابر پیاده در تهران است که ما قصد داریم بر اساس جدید تکیه کنیم. قوانین پل ها را تقویت کرده و مرتباً 800 پل را کنترل کنید تا خطر بروز حوادث مختلف افزایش نیابد.

صبوری در مورد افتتاح خرابه گلوبندک با بیان اینکه این پروژه چندین سال بسته شده است ، افزود: مشکل اینجاست که ایستگاه مترو 15 خرداد یکی از اولین ایستگاه های مترو است که افتتاح شده و گرچه این پله برقی یا آسانسور ندارد ، مردم در این منطقه سفر زیادی می کنند. ” به همین دلیل زیرگذر از قبل طراحی شده است تا مردم را به خیابان و ایستگاه مترو با هشت آسانسور و چند پله برقی سوق دهد اما در سالهای اخیر مشکلاتی بین پیمانکار بوجود آمده است و ما سرانجام سال گذشته این پروژه را از شهرداری منطقه دریافت کردیم و امیدواریم ورودی های غربی و شرقی خود را در اواخر سال 1399 افتتاح می کند. اگرچه ما قصد داشتیم ورودی غربی را اواخر شهریور افتتاح کنیم ، اما چند روز پیش با یک لوله آب روبرو شدیم و اکنون تمام تلاش ما برطرف کردن مشکلات است.

در پایان ، وی افزود: اولویت ما در اجرای پروژه افزایش رضایت مردم ، پس انداز و رعایت اصول فنی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا