ورزشی

واکنش باشگاه استقلال به مشکل نکونام و تاج

آفتاب‌‌نیوز :

فرشید سمیعی با اشاره به شرایط استقلال در ۲ هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: اگر در فصول گذشته اشتباهات داوری بررسی می‌شد که چه تیم‌هایی همیشه سود برده و ضرر کرده‌اند، فشار از روی تیم کم می‌شد. امسال فدراسیون فوتبال یک مصوبه‌ای در هیات رئیسه داشت که اگر افرادی بیانیه داده یا مصاحبه‌ای هدفمند داشتند، جریمه و یا محروم شوند، اما این فقط برای تیم‌های شهرستانی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: وقتی برخی تیم‌ها معاون ورزشی، مدیرعامل، مدیر رسانه‌ای و هر فرد دیگرشان مصاحبه می‌کنند و هر چه می‌خواهند می‌گویند، اما رایی صادر نمی‌شود، یعنی چه؟ وقتی ما معترض شدیم گفتند متوجه این موارد نشدیم. این نگاه متفاوت خوب نیست.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال یادآور شد: برخی از افراد شاغل در کمیته داوران با باشگاه استقلال زاویه دارند و قبل از شروع بازی و شب بازی نه تنها استوری علیه هواداران استقلال منتشر می‌کنند بلکه داوران را هم علیه تیم ما تحریک می‌کنند.

سمیعی در واکنش به مصاحبه‌های بازیکنان استقلال بعد از بازی با نساجی گفت: ۲۸ هفته ناداوری دیدیم، بازیکنان ما بعد از بازی به دلیل شرایط مسابقه‌ای در وضعیت مناسبی نبودند و صحبت‌هایی مطرح شد، اما ما ناامید نیستیم. با تمامی این موارد، شانس بسیاری برای قهرمانی داریم و در دو بازی آینده برای ۶ امتیاز به میدان می‌رویم ضمن اینکه احتمال می‌دهیم پرسپولیس هم امتیاز از دست بدهد.

وی تصریح کرد: اگر قانونگذار قانون وضع شده را تمام و کمال اجرا کند همه باید تمکین کنند، اما وقتی در مورد یک باشگاه خاص برخورد صورت نمی‌گیرد و چشم پوشی می‌شود همین می‌شود. ما اعتقاد داریم داوری‌ها قطعا عادلانه نبوده و داوران نباید به رنگ لباس بازیکنان نگاه کنند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در واکنش به این که بازیکنان تیمش بار‌ها این جمله را تکرار کرده‌اند که نمی‌خواهند ما قهرمان شویم، گفت: این واژه ما نبوده است، ما کنش نداریم، اما واکنش داریم و در کل فصل، شروع کننده نبودیم. اتفاقات بازی پرسپولیس و اسقلال خوزستان را ببینید، این مسائل روی بازیکنان ما تاثیر گذاشت. این اتفاقات تمرکز داور بازی را به هم می‌ریزد.

سمیعی در مورد حرف‌های نکونام که گفته بود با تاج رئیس فدراسیون فوتبال مشکل دارد، تاکید کرد: به هیچ عنوان اینطور نیست، تاج رابطه بسیار خوبی با نکونام دارد و همیشه رفتار خوبی حاکم بوده است و باشگاه استقلال هیچ موضعی نسبت به رئیس فدراسیون فوتبال ندارد، اما اولین بار است در تاریخ فوتبال ایران و شاید جهان فراخوانی علیه هواداران یک تیم صادر می‌شود و این عجیب است.

وی در مورد حضور سعید فتاحی در کنار زمین و در جریان بازی استقلال و نساجی خاطر نشان کرد: فتاحی در حال حاضر با باشگاه همکاری ندارد، اما شاید در آینده این همکاری ایجاد شود، اگر او در کنار زمین بوده است به باشگاه استقلال مربوط نیست و باید از ناظر بازی این حضور را بررسی کرد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در خصوص بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان گفت: فعلا طبق برنامه قبلی پیش می‌رویم، اگر بازی آخر در قهرمانی موثر باشد قرار است در این خصوص تجدید نظر شود، البته باید محل این بازی در فضایی باشد که از نظر امنیت، امکان برگزاری باشد. در بازی برابر پیکان هم باید جایی باشد که تماشاگران امکان حضور داشته باشند. در اینجا باید از هواداران هم تشکر کنم که تمامی بلیت‌های بازی با هوادار را خریداری کرده‌اند و امیداوریم در پایان فصل با جام قهرمانی از آن‌ها تشکر کنیم.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا