عمومی

واکسن کرونا، مهم‌ترین مطالبه از رئیس دولت‌ آینده

مطالبات جامعه پزشکی و افراد در زمینه بهداشت از رئیس جمهور آینده به دو دسته اصلی تقسیم می شود ، یکی مربوط به حوزه بهداشت و دیگری غیر مستقیم است.

به گزارش یومیر ، محمدرضا ظفر قندی ، رئیس نظام پزشکی کشور ، در یادداشتی در روزنامه شهروند وی نوشت: “مطالبات جامعه پزشکی و مردم در زمینه بهداشت از رئیس جمهور آینده به دو دسته گسترده تقسیم می شود که یکی مستقیماً با حوزه بهداشت و دیگری به طور غیر مستقیم ارتباط دارد. بخشی که مستقیماً با سلامتی در ارتباط است مسئله تاج است. این بیماری باید در کمترین زمان ممکن در کشور کنترل شود و هیچ راهی برای کنترل آن وجود ندارد جز تزریق واکسن مناسب به مردم. اپیدمی کرونا در ایران تاکنون چهار قله داشته است و پیش بینی ها حاکی از آن است که قله های بیشتری در آینده رخ خواهد داد. بنابراین ، اولویت جامعه پزشکی و مردم باید در حوزه قطع زنجیره شیوع با واکسیناسیون عمومی باشد. واکسن ها باید از هر لحاظ به مردم تحویل داده شود و جامعه باید از این روش کنترل موجود بهره مند شود. در حال حاضر حدود 2٪ از جمعیت ایران واکسینه شده اند. اگر به کشورهای همسایه نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که این میزان واکسیناسیون به هیچ وجه مطلوب نیست. اکثر کشورهای منطقه درصد بالاتری از جمعیت خود را واکسینه کرده اند. مانند امارات متحده عربی ، جایی که واکسیناسیون نزدیک به 70 درصد و ترکیه که 18 درصد دارد. بنابراین ، یکی از برنامه های پیش رو برای رئیس جمهور آینده باید تمرکز بر روی موضوع تهیه واکسن و امنیت مردم باشد. این مسئله باید همراه با افزایش امکانات و کیفیت خدمات پزشکی از جمله تجهیز بیمارستانها و تأمین تخت های بیمارستانی و اکسیژن ساز و غیره و همچنین حمایت از کادر پزشکی باشد که در این مدت از خستگی و خستگی شدید رنج برده اند.

تهیه واکسن و نجات جان انسان ها امری منطقی و شرعی است و باید به نوعی انجام شود. ما نباید خطوط قرمز بی اساس در این زمینه داشته باشیم. خوشبختانه با تلاش محققان ، زیرساخت های تولید واکسن در کشور تحویل داده شده و می تواند طی چند ماه آینده به تولید انبوه برسد. بنابراین ، در ماه سپتامبر ، هنگامی که رئیس جمهور جدید دولت را به دست می گیرد ، می تواند به منابع داخلی اعتماد کند و از طرف دیگر ، پیگیری واکسیناسیون از خارج از کشور چندان دشوار نخواهد بود. البته ، نه تنها واکسن بیماری کرونا مهم است ، بلکه تهیه داروهای لازم و امکانات و تجهیزات بیمارستانی نیز مهم است که در صورت عدم تحویل ، می تواند به نوع دیگری از اپیدمی منجر شود.

ما باید بتوانیم با یک اقتصاد در حال رشد و قابل قبول و همچنین روابط بین الملل خوب ، عاری از تحریم ، سلامت خود را بهبود ببخشیم ، این یکی از مهمترین مواردی است که رئیس جمهور آینده انتظار دارد در رکود کنونی از آن جلوگیری کند. این واقعیت که برخی می گویند واکسن ها و داروها را می توان با خلوص تولید کرد ، امکان پذیر نیست و نباید این تعریف را در سلامتی داشته باشیم. در تمام کشورهای جهان ، یکی از مهمترین موضوعات کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام برنامه های خود در زمینه بهداشت است. در سراسر جهان ، دو موضوع بهداشت و ایمنی دو اصل مهم برای این کشور است. اگر رئیس جمهور برنامه ای در زمینه بهداشت نداشته باشد ، اختیار رئیس جمهور را نیز ندارد و اکنون که ماجرای کرونا رخ داده است ، برنامه های یک نامزد می تواند بر انتخاب وی توسط مردم تأثیر بگذارد یا نه. . فارغ التحصیلان پس از تأیید ، باید بسیار واضح و عملی درباره برنامه های خود ، به ویژه در زمینه رهبری تاجگذاری صحبت کنند و از خواندن شعار خودداری کنند. این یک روش عملی برای بیمه کردن همه یا واکسینه کردن همه در مدت زمان کوتاه نیست. آنها باید دقیقاً بگویند که چند درصد از تولید ناخالص داخلی را برای اقتصاد مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته اند و چه برنامه هایی برای اقتصاد مراقبت های بهداشتی دارند.

قسمت دوم مطالبات رئیس جمهور آینده به موضوعاتی مربوط می شود که غیرمستقیم به سلامت مربوط می شوند. برای تهیه واکسن ها و تجهیزات مورد نیاز ، حداقل باید مشکلات اقتصادی ، موضوع تبادل ارز و تحریم ها و مسائل مربوطه را سازماندهی کنیم. اگر از این بحران خارج نشویم ، در مرحله اول همیشه در تهیه واکسن و تجهیزات با مشکل روبرو خواهیم بود و اگر رشد اقتصادی خوبی نداشته باشیم ، قطعاً در سلامت رکود اقتصادی خواهیم داشت. به دلایل بهداشتی ، ما در حال بررسی مثلثی هستیم که در آن یک حکمرانی خوب می تواند این سه ضلع را به طور جدی سازماندهی کند. یک ضلع این مثلث اقتصاد سلامت است. برای اینکه بتوانیم خدمات با کیفیتی را به مردم ارائه دهیم ، باید بیمه قوی وجود داشته باشد و سهم بهداشت از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد. همه اینها از طریق رشد اقتصادی حاصل می شود. بنابراین ، اولین قدم تسهیل تعامل بین المللی با سایر کشورها ، لغو تحریم ها و اجازه تبادل ارز است. ضلع دیگر این مثلث اجرای و تعریف ساختار مناسب در بحث سلامت است. موضوع سیستم ارجاع و پزشک خانواده و … بارها در قوانین بالادستی تعریف شده است اما عملی نشده است. قبل از انجام این کار ، ضلع اول این مثلث کار نمی کند. ضلع سوم زایمان است. قوانین و مقرراتی که برای این منطقه وضع شده است باعث خستگی و خستگی کادر پزشکی شده است. در مجوز اقامت ، اخیراً شاهد وقایعی هستیم که نشان می دهد این افراد افسردگی زیادی را متحمل شده اند. در صورت عدم حمایت ، از کشور مهاجرت می کنند. در سازمان نظام پزشکی ، ما سالانه 2500 تا 3000 گواهی (بدون سو bad پیشینه) برای ارسال به سایر کشورها داریم. نمی گویم همه متقاضیان این گواهینامه از کشور خارج شده اند یا در حال ترک آن هستند اما درخواست این گواهینامه نیز نشانه خوبی نیست.

به طور کلی ، انتظار رئیس جمهور از جامعه پزشکی در دو دسته تعریف می شود. یکی حمایت کلی از کیفیت خدمات بهداشتی برای مردم است که مستلزم رشد اقتصادی است و دیگری برخورد عادلانه با آنها. ما باید روابط بین المللی خوبی با همه کشورها برقرار کنیم و هزینه های امکانات ، تجهیزات و واکسن ها نیز باید تأمین شود. “اگر این امر به تأخیر بیفتد ، شاهد مرگ بیشتر افراد در اثر بیماری بیماری کرونا قلب خواهیم بود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا