استان ها

واحد شماره دو نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین برای تعمیرات از مدار تولید برق خارج شد

به گزارش خبرگزاری یومیر از قزوین؛ حبیبی شریفی در این باره گفت: واحد 250 مگاواتی شماره 2 نیروگاه شهید رجایی قزوین برای تعمیرات دوره ای از شبکه ملی تولید خارج شد.

شریفی با اشاره به تعمیرات واحد شماره 2 بخاری تا آماده تولید برق در تابستان امسال باشد ، اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده ، واحد شماره دو بخاری این نیروگاه در خارج از شبکه سراسری با هدف دستیابی به اهداف لازم آمادگی برای تولید پایدار برق در تابستان. “برای بررسی تعمیرات به صورت دوره ای.

وی یادآور شد: بازدید از فن های 6.6 کیلوولت ، پمپ ها و موتورهای الکتریکی ، بازدید از مشعل ها و آزمایش شیرهای بای پس ، بازرسی دوره ای فیلترها ، از بین بردن نشتی از برج های برج خنک کننده ، بازرسی های دوره ای لوله های فشار بالا ، در این تعمیرات انجام شده است.

13990919000391_Test_PhotoN

رئیس نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: همچنین از ژنراتور و سیستم تحریک بازدید کنید ، رله های محافظ ترانس را امتحان کنید ، قطع کننده های 6.6 کیلوولت را به همراه بازدید و سرویس قطع کننده های 400 ولت را ببینید ، حفاظت از قطع کننده 400 ولت را آزمایش کنید رله ها این یکی از فعالیتهایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

شریفی اظهار داشت: بازدید ، آزمایش و تنظیم فرستنده های “دبی” و کالیبراسیون ، تنظیم آنالایزرهای جدید و فرستنده های فشار و فرستنده های درام ، انجام آزمایشات و تعمیرات مربوط به تجهیزات و وسایل الکتریکی ، بخشی دیگر از فعالیت های این دوره تعمیرات است. توسط متخصصان این نیروگاه انجام می شود.

به گفته رئیس نیروگاه شهید رجایی قزوین ، تعمیرات به طور منظم توسط واحد تعمیر بخار واحد 2 توسط متخصصان مکانیکی ، برق و تعمیرات ابزار در این نیروگاه انجام می شود تا آمادگی سیزده واحد آن برای تولید برق پایدار در تابستان افزایش یابد. .

در حال حاضر ، حدود پنج درصد از برق مورد نیاز کشور در نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید می شود.

دکمه بازگشت به بالا