عمومی

راه‌اندازی ۴ نیروگاه گازی با ظرفیت ۲۱ مگاوات در لرستان طی امسال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مهران امیری در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه گازی شهرک صنعتی این شهر سلام وی گفت: به دلیل عدم تولید برق، وزارت نیرو برنامه ریزی می کند سلام حمایت بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار در راستای احداث نیروگاه های پراکنده پیش بینی کرده است و در این زمینه شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان به نمایندگی از شرکت توانیر از سرمایه گذارانی که در این مسیر هستند حمایت خواهد کرد.

وی گفت: امروز همچنان یک کارخانه تولیدی پراکنده در شهرک صنعتی شهرستان وجود دارد سلام افتتاح شد که فاز اول آن با ظرفیت 3.86 مگاوات بهره برداری شد، فاز دوم با ظرفیت 3.86 مگاوات راه اندازی شد و ظرفیت کل این نیروگاه پراکنده به 7.72 مگاوات و مصرف گاز در هر دو خواهد رسید. هزار متر مکعب در ساعت است و این نیروگاه در زمینی به مساحت 2500 متر مربع افتتاح شد.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان افزود: این نیروگاه در طول سال 56 هزار نیروگاه است. عظیم وات-ساعت برق تولید خواهد کرد.

امیری یادآور شد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

وی افزود: با افتتاح این نیروگاه تعداد نیروگاه های گازی استان به هفت نیروگاه با ظرفیت 52.2 مگاوات افزایش یافت. برای امسال، بهره برداری از چهار نیروگاه گازی اضافی با ظرفیت 21 مگاوات. در دستور کار قرار دارد و امیدواریم نیروگاه های گازی در زمان پیک بتواند به شرکت توزیع برق کمک کند.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان افزود: الحاق نیروگاه ترکیبی از اواخر تابستان سال گذشته یکی از اقدامات مهم در صنعت برق بود و تابستان امسال در بخش خصوصی و تجاری خاموشی رخ نداد و خودمان نیز این کار را انجام دادیم. در بخش صنعت دچار وقفه نشوید.

امیری ادامه داد: علاوه بر احداث نیروگاه گازی، تعمیرات نیروگاه های حرارتی نیز به خوبی انجام شده و به سرعت به بهره برداری رسیده است. است و شرکت توانیر در این زمینه به صورت جهادی عمل کرده است که تاکنون هیچ خاموشی در بخش خصوصی و تجاری نداشته ایم و در بخش صنعتی یک روز در هفته با همکاری صنایع اتفاق می افتد.

وی افزود: در بخش کشاورزی همکاری خوبی با شرکت توزیع وجود دارد و پنج ساعت در روز از ساعت 11 تا 18 حدود 25 تا 35 مگاوات صرفه جویی می شود. شادی در این قسمت صورت می گیرد و در قسمت اداری روزانه 9 مگاوات صرفه جویی می شود شادی ما داریم.

دکمه بازگشت به بالا