عمومی

همه چیز درباره عرق‌سوز شدن

سرخچه میلاریا ، یک عرق یا بثورات گرما ، یک بیماری پوستی است که همراه با ضایعات خارش دار و غیر التهابی ناشی از انسداد غدد عرق است.

به گزارش یومیر ، “عصرایران” در ادامه نوشت: این وضعیت نه تنها نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد ، به خصوص در مناطق گرم و مرطوب. بثورات گرمایی هنگامی اتفاق می افتد که منافذ مسدود شده عرق را در زیر پوست به دام بیندازد. در نتیجه ، علائم این بیماری از تاول های سطحی تا توده های عمیق و قرمز متغیر است. برخی از انواع بثورات نیز لمس خشن دارند و با احساس خارش شدید همراه هستند.

این بیماری پوستی معمولاً به خودی خود برطرف می شود ، اما اشکال شدید آن نیاز به مراقبت پزشکی دارد. با این حال ، بهترین راه برای تسکین این شرایط جلوگیری از تعریق زیاد و کمک به خنک شدن پوست است.

علائم و انواع

در بزرگسالان ، بثورات در چین و چروک ها و مناطقی که لباس می مالد بیشتر دیده می شود. در نوزادان ، گردن ، شانه ها و سینه در معرض هزاره قرار دارند. گاهی اوقات در کودکان چاق در زیر بغل ، آرنج و کشاله ران جوش ایجاد می شود.

به طور کلی ، علامت اصلی آن اختلال پوستی چیزی نیست جز ضایعات کوچک قرمز رنگ به نام پاپول هایی که تحریک شده و خارش دارند. این شرایط می تواند همزمان از چندین مکان در بدن شروع شود و می تواند مناطق غیر منتظره ای مانند قسمت تحتانی بیضه ها را درگیر کند. البته باید توجه داشت که علائم زونا با زونا اشتباه گرفته نمی شود ، زیرا اگرچه زونا اغلب در یک طرف بدن محدود می شود ، اما ضایعات پوستی آن بسیار شبیه بثورات گرمایی است. همچنین در افراد مبتلا به زونا ، خارش و به خصوص درد می تواند باعث ایجاد ناراحتی زیادی در ناحیه آسیب دیده شود.

اما میلیارد دلار متناسب با کلینیک مایو ، یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی:

خفیف ترین شکل بثورات گرمائی موسوم به “Miliaria crystalina” بر مجاری عرق در لایه فوقانی پوست تأثیر می گذارد. این مدل به دلیل تاول های پر از مایعات و فرورفتگی های شفاف (پاپول) معروف است که به راحتی می شکند.

نوع دیگری که عمدتا در اعماق پوست ایجاد می شود و در بعضی موارد گرمای شدید نامیده می شود “Miliaria rubra” نام دارد. صورت اغلب با خارش و برجستگی های قرمز مشخص می شود.

گاهی کیسه های حاوی مایع (وزیکول) قرمز ، ملتهب و پر از چرک می شوند که به آن “miliaria poschulosa (چرکی)” می گویند.

نوع دیگر کمتر رایج “Miliaria profunda” نام دارد و شامل لایه عمیق تری از پوست ، درم است. در این مدل عرق به دام افتاده غدد عرق به داخل پوست نشت می کند و منجر به تشکیل یک سری ضایعات سفت و گوشتی می شود.

علل و عوامل خطر

اگرچه هنوز مشخص نیست که چرا مجاری عرق مسدود شده اند ، اما به نظر می رسد عوامل خاصی در این امر نقش دارند:

مجاری عرق نارس: به عنوان مثال ، مجاری عرق در نوزادان کاملاً رشد نکرده و به راحتی پاره می شود ، که یکی از پیامدهای اصلی آن به دام افتادن عرق در قسمت تحتانی پوست است.

– آب و هوای گرمسیری: افرادی که در مناطق گرمسیری و دارای آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنند بیشتر دچار بیماری های محیطی می شوند.

فعالیت بدنی: ورزش ، ورزش شدید ، کار سخت یا هر فعالیتی که باعث تعریق بیش از حد شود می تواند منجر به بثورات گرمایی شود و به انواع عمیق تری منجر شود.

گرم شدن بیش از حد: خوابیدن در لباس گرم و استفاده از پتو برقی از دیگر دلایل احتمالی عفونت است.

استراحت طولانی مدت در رختخواب: استراحت طولانی مدت در رختخواب ، به ویژه هنگامی که فرد تب دارد ، می تواند باعث ایجاد بثورات گرمایی شود.

عوامل اصلی خطر نیز شامل سن (احتمال آلودگی نوزادان) ، آب و هوای گرمسیری و فعالیت بدنی است.

رفتار

ممکن است کمی عجیب و ساده به نظر برسد ، اما مهمترین روش درمان بثورات گرما پوشیدن لباس سبک تر و جلوگیری از گرم شدن شدید است. درمان فوری نواحی آسیب دیده پوست همچنین شامل استفاده از یک پماد موضعی تسکین دهنده مانند کالامین است. در برخی موارد ، تالک نیز ممکن است اثر مفیدی داشته باشد.

تعدادی از فرم های موضعی با فعالیت ضد باکتریایی ، از جمله صابون های ضد میکروبی ، نیز توصیه می شوند که می توانند مدت زمان علائم تحریک کننده محیط را کاهش دهند. سایر درمان های پوستی که اثبات شده است مفید است شامل فرمولاسیون حاوی کرم های منتول ، کافور و کورتیکواستروئید است. با این حال ، توصیه می شود از فرمولاسیون هایی با پایه بیشتر آب و چربی کمتر برای جلوگیری از انسداد بیشتر غدد عرق توسط داروهای پوست چرب استفاده کنید.

در بیشتر مناطق گرمسیری ، مردم محلی از ترکیبی از پودر تالک به همراه پروتئین های شیر خشک و تریکلوزان (یک ماده ضد میکروبی) برای مبارزه با هزاران سال استفاده می کنند. از آنجا که پودر موجود در این روش برای مدت طولانی تری روی پوست می ماند و یک منطقه خشک را ایجاد می کند که در آن باکتری ها نمی توانند رشد کنند ، فرمولاسیون عملکرد خوبی را نشان داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا