عمومی

۱۱ نکته درباره دمای بدن انسان

محققان گفت: “با استفاده از تصویربرداری حرارتی ، اضطراب ناشی از دراز کشیدن باعث کاهش دمای بینی و افزایش دمای اطراف پیشانی می شود.”

به گزارش یومیر عصر ایران به نقل از اوریدی سلامت ، “دمای بدن شما می تواند اطلاعات زیادی در مورد سلامتی شما نشان دهد.” دمای بدن یکی از چهار نشانه حیاتی است که باید مراقب آن باشید.

یک عفونت می تواند باعث تب شود ، اما دمای بدن شما بسته به سن ، جنس و حتی هنگام دروغ گفتن می تواند نوسان کند.

دمای طبیعی بدن چقدر است؟

طبق کتابخانه ملی پزشکی ، میانگین دمای طبیعی بدن به طور کلی 98.6 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) است. با این وجود ، دمای طبیعی بدن می تواند در محدوده 97 تا 99 درجه فارنهایت (36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد) باشد و آنچه برای شما طبیعی است ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر از میانگین دمای بدن باشد.

بدن همیشه در پاسخ به شرایط محیطی دمای خود را تنظیم می کند. به عنوان مثال ، هنگام ورزش ، دمای بدن شما بالا می رود ، و اگر دما خود را با دماسنج کنترل می کنید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که در اواخر بعد از ظهر و عصر بالاتر از زمان بیدار شدن در صبح است.

کودکان و کودکان نوپا نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان دمای بدن بالاتری دارند زیرا سطح آنها از وزن آنها بزرگتر است و متابولیسم آنها فعال تر است. نوزادان به طور معمول دمای متوسط ​​بدن 5/99 درجه فارنهایت (37.5 درجه سانتیگراد) دارند.

تب چیست؟

تب یک افزایش موقتی در دمای بدن است و اغلب در اثر یک بیماری ایجاد می شود. درجه حرارت در رکتوم ، گوش یا شریان تمپورال (پیشانی) 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا به طور کلی نشانگر تب است. تب معمولاً طی چند روز فروکش می کند. اگر تب دارید ، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید:

– لرزان

– تعریق

– سردرد

– درد عضلانی

– بی اشتهایی

– تحریک پذیری

– کمبود آب بدن

– ضعف عمومی

برای بزرگسالان ، دمای بدن 103 درجه فارنهایت (39.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر می تواند دلیلی برای نگرانی باشد و شما باید با پزشک مشورت کنید. اگر همراه با تب همراه با علائم دیگری مانند سردرد شدید ، بثور غیر طبیعی پوست ، حساسیت غیر طبیعی به نور روشن ، گردن سفت و درد هنگام خم کردن سر به جلو ، گیجی ذهنی ، استفراغ مداوم ، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه ، درد شکم یا درد هنگام ادرار کردن باشد و تشنج دارند. شما باید به پزشک مراجعه کنید.

برای نوزادان و کودکان نوپا ، کمی بالاتر از دمای معمولی بدن می تواند نشانه عفونت جدی باشد. اگر کودک شما کمتر از سه ماه سن داشته باشد و دمای رکتال آن 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر باشد ، او بین سه تا شش ماه سن دارد و دمای رکتال وی به 102 درجه فارنهایت (38.8 درجه سانتیگراد) می رسد . و او به نظر می رسد بی حالی ، تحریک پذیر یا آشفتگی است یا تب بیش از 102 درجه فارنهایت دارد یا بین 6 تا 24 ماه سن دارد و دمای رکتال آن بیش از 102 درجه فارنهایت است که بیش از یک روز طول می کشد. شما باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر فرزند شما دو سال یا بزرگتر است ، اگر تب به مدت سه روز ادامه یابد یا به نظر می رسد که بی حسی است و به خوبی جواب نمی دهد ، به پزشک مراجعه کنید.

کودکان خردسال شش ماه و پنج ساله می توانند دچار تشنج تب شوند ، که معمولاً شامل از دست دادن هوشیاری و لرزش در دو طرف بدن است. اگر تشنج بیش از پنج دقیقه ادامه داشت ، با اورژانس تماس بگیرید یا کودک را در اسرع وقت پس از تعیین تشنج برای تعیین علت ، به بیمارستان منتقل کنید.

تب می تواند به شما در مبارزه با عفونت کمک کند

تب شرایط خوشایند ایجاد نمی کند اما می تواند کمک کننده باشد. داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می توانند به کاهش تب کمک کنند اما گاهی بهتر است که تب را درمان نکنید زیرا به نظر می رسد نقش مهمی در کمک به مبارزه با عفونت ها دارد. اما اگر پزشک شما به عفونت باکتریایی مانند جوش یا گلو درد شک کند ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

دمای بدن برای coronavirus باید چه باشد؟

تب یکی از علائم بیماری Covid-19 است که در اثر ویروس SARS-CoV-2 ایجاد شده است. دمای پایین بدن علامتی از این بیماری نیست.

اگر فکر می کنید ممکن است در معرض کورو ویروس جدید قرار داشته باشید ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که دمای بدن خود را دو بار در روز بررسی کنید تا متوجه شوید تب دارید. این مرکز دارای دمای 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر از تب است. اگر فرزندی زیر چهار سال دارید ، از یک دماسنج تلفنی برای بررسی دمای بدن آنها استفاده کنید ، یا می توانید دماسنج را زیر بغل آنها قرار دهید. اگر دمای زیر بغل کودک 99.4 درجه فارنهایت (37.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر باشد ، تب دارد.

افراد مسن دمای بدن کمتری دارند

اگر دمای بدن همیشه پایین باشد ، حتی در روزهای گرم تابستان ، ممکن است مربوط به سن شما باشد. مطالعات نشان داده اند که با افزایش سن ، میانگین دمای بدن ما اندکی کاهش می یابد. در مطالعه‌ای که در مجله بالینی پرستاری منتشر شده است ، دمای بدن در 133 خانه سالمندان اندازه‌گیری شده است و محققان دریافتند که افراد بین 65 تا 74 سال از دمای طبیعی بدن کمتر بودند. افراد در سنین 75 تا 84 سال دمای بدن حتی پایین داشتند و کمترین درجه حرارت بدن در بین افراد بالای 85 سال وجود دارد که برخی از آنها معمولاً دمای بدن 5/93 درجه فارنهایت (34.1 درجه سانتیگراد) دارند. آنها بودند. آگاهی از این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا افراد مسن ممکن است تب در دماهای پایین تر نسبت به افراد جوان تجربه کنند.

زن و مرد دمای بدن مختلفی دارند

در مطالعه ای که در لنست منتشر شد ، محققان دانشگاه یوتا در Salticocity دریافتند که دمای مرکزی بدن زنان به طور متوسط ​​0.4 درجه بالاتر از مردان است (97.8 در مقابل 97.4 درجه فارنهایت یا 36.5 در مقابل 36). درجه 3 درجه سانتیگراد). اما دست زنان 2.8 درجه فارنهایت سردتر از دست مردان بود – 87.2 در برابر 90 درجه فارنهایت یا 30.6 در برابر 32.2 درجه سانتیگراد.

کلاه همیشه نمی تواند به حفظ گرمای بدن کمک کند

وقتی صحبت از گرمازدگی می شود ، مطالعات نشان داده اند که چیز خاصی در مورد سر انسان وجود ندارد. هر قسمت از بدن که پوشانده نشده ، گرما را از دست می دهد و باعث کاهش درجه حرارت در قسمت مرکزی بدن می شود.

دراز کشیدن می تواند دمای بدن شما را تغییر دهد

در مطالعه‌ای که محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام داده و در شماره ماه آوریل 2018 مجله Journal of Investigative Psychology and Offender Offering منتشر شده است ، محققان از تصویربرداری حرارتی استفاده کردند تا دریابند که ترس از دروغ گفتن ، دماغ بینی را پایین آورده و دمای اطراف پیشانی را بالا می برد. .

فلفل قرمز می تواند درجه حرارت را در قسمت مرکزی بدن افزایش دهد

آیا شما غذای تند دوست دارید؟ این مواد غذایی می توانند دمای بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. تقریباً یک گرم فلفل قرمز در مطالعه‌ای که در مجله فیزیولوژی و رفتار منتشر شد به رژیمهای غذایی شرکت کنندگان اضافه شد. محققان دریافتند که دمای بدن آنها بالا می رود ، اما درجه حرارت پوست پایین تر است. محققان این تئوری را تأیید كرده اند كه افزایش تولید گرما همراه با كاهش اشتها یك مزیت بالقوه برای افرادی است كه سعی در كنترل وزن خود دارند. این امر مخصوصاً برای كسانی كه معمولاً غذای تند نمی خورند صادق است.

قلب سرد می تواند از مغز شما محافظت کند

هیپوترمی درمانی است که بعضی اوقات برای افراد مبتلا به ایست قلبی استفاده می شود. هنگامی که قلب دوباره شروع به ضرب و شتم کرد ، کارکنان از دستگاههای خنک کننده برای پایین آمدن دمای بدن به حدود استفاده می کنند. 89 تا 93 درجه فارنهایت (31.6 تا 33.8 درجه سانتیگراد). پایین آمدن دمای بدن پس از تجربه ایست قلبی می تواند آسیب مغزی را کاهش داده و احتمال بهبودی فرد را افزایش دهد.

دمای بدن می تواند به تعیین زمان مرگ کمک کند

پس از مرگ بدن دیگر گرما ایجاد نمی کند و به آرامی خنک می شود. این فرایند به الگور مورتیس یا Deilt Guilt معروف است. پزشکی قانونی بعد از کشف جسد از گناه مرگ استفاده می کند به عنوان ابزاری برای برآورد زمان فوت ، اما عوامل مختلفی می توانند بر دمای بدن تأثیر بگذارند. “بنابراین اندازه گیری دمای بدن یک روش دقیق و قابل اعتماد نیست.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا