عمومی

همه‌ چیز درباره پردرآمدترین ورزشکاران سال جهان

چطور تنیسور سوئیسی مسی و رونالدو را ترک کرد؟

به گزارش یومیر ، این روزنامه اعتماد وی نوشت: “ورزش های حرفه ای از مدت ها قبل با ثبات مالی قابل توجهی فعال بودند.” ارزش صنعت حتی از جنگ ، رکورد اقتصادی یا وقایع 11 سپتامبر نیز فراتر رفته است ، اما همه جا بودن کرونا اوضاع را به طرز چشمگیری تغییر داده است و باعث شده است که ورزشکاران پردرآمد جهان برای اولین بار در چهار سال سقوط کنند. این رقم در سال جاری به 3.6 میلیارد دلار رسیده و انتظار می رود روند نزولی سال آینده ادامه یابد. زیرا تقویم مسابقه نامشخص است و نمی توان به طور قطعی درباره حضور تماشاگران نظر داد. فقط چند روز دیگر صبر کنید و منتظر بمانید. پیامدهای مالی ورزش برای برخی از لیگ ها متفاوت بوده است. دستمزد بازیکنان MLB به شدت کاهش یافته است ، در حالی که بازیکنان NFL هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته اند. برخی از بازیکنان فوتبال در ایالات متحده یا اسپانیا شاهد کاهش 70 درصدی حقوق خود بودند و برخی دیگر حتی پرداخت نشده اند. تیم های سطح پایین حقوق راننده فرمول یک را کاهش داده اند و تیم های ثروتمند هنوز هم دستمزدهای بازیکنان را سرقت نکرده اند. بوکسورهایی مانند کونلو آلوارز و آنتونی جوشوا 30 میلیون دلار از دست دادند. در چنین شرایطی ، راجر فدرر با درآمد 106.3 میلیون دلار در سال گذشته ، به دلیل کاهش حقوق برای مسی و کریس رونالدو ، توانست این دو مرد را پیشی بگیرد و در صدر لیست پردرآمدترین ورزشکاران در سال 2019 قرار بگیرد ، حدود 100 میلیون نفر دلارهای این مبلغ توسط حامیان مالی مانند Nike ، Credit Suisse (شرکت خدمات مالی چند ملیتی) ، Barilla (تجارت مواد غذایی ایتالیایی) و رولکس پرداخت شده است.

ورزش بسکتبال با 35 ورزشکار در 100 کشور برتر ، به همان تعداد سال قبل ، تعداد امتیازات مشابه را کسب می کند ، در حالی که فوتبال 31 بازیکن در این لیست دارد که بیشترین تعداد آنها در 19 سال است. بازیکنان NFL نیز حضور دارند. در جایی که بازیکنان قراردادهای تضمینی را امضا کرده اند که هزینه آنها نزدیک به 4 میلیارد دلار است ، دستمزدهای آنها تحت تأثیر شروع فصل تا پایان سال قرار نخواهد گرفت. با لغو بازی ها جایزه ها و جوایز بازیکنان جایگزین می شود و فقط حقوق اساسی تهدید خواهد شد. MLB (لیگ بیس بال) بزرگترین ضربه را متحمل شده است. تنها بازیکن لیگ که 100 تیم ملی را دریافت می کند ، کلینتون کارشاو مهاجم چلسی داجرز است. سال گذشته 15 بازیکن از این لیگ در این لیست قرار داشتند. دلیل این امر این است که بازیکنان و دارندگان هنوز در حال مذاکره در مورد نحوه پرداخت دستمزد در سال 2020 هستند و این مسابقات وارد دهمین هفته تعویق خود می شود. گرل کول در ماه مه 12 میلیون دلار برای معامله نه ساله ای که با نیویورک یانکی ها امضا کرد ، جیب می کند ، اما او مانند همه بازیکنان کهنه کار ، تنها 286.500 دلار دریافت کرد.

فوتبال آمریكا دارای 14 ورزشكار است ، تنیس 6 ورزشكار ، بوكس ​​و گلف هر كدام 4 ورزشكار دارند و مسابقات اتومبیلرانی 3 ورزشكار در این لیست دارد. ویرات کوهلی با 26 میلیون دلار و کانر مک گرگور با 48 میلیون دلار نمایندگان مستقل کریکت و هنرهای رزمی هستند که برای پنجمین سال متوالی در این لیست قرار گرفته اند. اما هیچ بازیکنی از رانندگان NHL یا NASCAR نمی تواند حداقل درآمد 21.9 میلیون دلاری را برای حضور در این لیست بدست آورد.

راجر فدرر که امسال در صدر این لیست قرار دارد ، اولین تنیسور تاریخ است که موفق به کسب عنوان می شود. این خبر خوبی برای تنیس است ، اما خبرهای بد نیز وجود دارد. بسیاری از کارشناسان و برگزارکنندگان معتقدند امسال هیچ تنیس مسابقه ای در جهان برگزار نمی شود و 400 ورزشکار حرفه ای از بیش از 70 کشور جهان دچار مشکل خواهند شد. در ایالات متحده ، همه در تلاشند راهی برای صرفه جویی در تقویم سالانه تنیس پیدا کنند. برنامه تنیس بازان تا 24 آگوست برنامه ریزی شده است.

پرداخت قابل توجهی در تنیس معمولاً بعد از برگزاری هر سال سه چهار از چهار گرند اسلمز در تاریخ 1 ژوئن هر سال انجام می شود. سال گذشته به هر ورزشکار زن و مرد در تنیس به طور متوسط ​​3.85 میلیون دلار پرداخت می شد.

رافائل نادال از اسپانیا در مصاحبه ای در این ماه گفت: “فکر می کنم سال 2020 عملاً از تنیس گذشته است و امیدوارم سال آینده استرالیا اوپن برگزار شود.”

این کنسل ها باعث کاهش درآمد بازیکنان شده است. عدم حضور یک ورزشکار در مسابقات معتبر که شرکت در هر مرحله درآمد بازیکن را به همراه دارد می تواند به کاهش چشمگیر منجر شود. فقط تعداد معدودی از بازیکنان از این کاهش ها مصون هستند.

گلف بازان ، مانند همتایان تنیس خود ، این روزها فقط در تابلوهای تبلیغاتی دیده می شوند. البته ، همین نمایش های تبلیغاتی به تایگر وودز کمک کردند تا 12 بار لیست فوربس ورزشکاران پردرآمد جهان را به ثبت برساند ، رکورددار. در حالی که قراردادهای بازاریابی در این دو ورزش شبیه به هم هستند ، به لطف فرم بازی در یک زمین بسیار بزرگ و جایی که می توان فاصله اجتماعی را به خوبی حفظ کرد ، گلف نزدیک تر از تنیس است. PGA Tour قرار است از 11 ژوئن در تگزاس از سر گرفته شود.

ورزشکاران از 21 کشور جهان در لیست فوربس قرار دارند. ایالات متحده بیشترین تعداد ورزشکاران را در 68 بازی ، شش مکان نسبت به سال گذشته دارد. LeBron James با 88.2 میلیون دلار پردرآمدترین ورزشکار آمریکایی است.

تایسون فوری ، بوکسور سنگین وزن 57 میلیون دلاری در رده یازدهم و بیش از چهار ورزشکار انگلیسی دیگر در این لیست قرار دارد. اسپانیا همچنین چهار نماینده دارد که به رهبری رافائل نادال با 40 میلیون دلار و در جایگاه 27 ایستاده است. فرانسه سه نماینده دارد که Killian Mbabane مهاجم 19 ساله پاری سن ژرمن 33.8 میلیون دلار درآمد دارد. برزیل ، آلمان و ژاپن هر کدام دو نماینده دارند و 14 کشور دیگر لیست 100 نفر را دارند.

درآمد سال نسبت به سال گذشته بیشتر بود اما 41 نام جدید به دلیل تأثیر کاهش دستمزد به لیست اضافه شده است. بالاترین رتبه تازه وارد ، بازیکن Philadelphia Eagles ، کارسون ونتز است که یک قرارداد چهار ساله به ارزش 128 میلیون دلار دارد و در 12 ماه اول 54 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

راسل ویلسون بیشترین رنج را متحمل شده است. بازیکن سیاتل سال گذشته 80 میلیون دلار درآمد کسب کرد و در رده ششم قرار گرفت. او معامله جدیدی به ارزش 65 میلیون دلار امضا کرده بود ، اما در سال 2020 هیچ رقابتی برگزار نشده بود و او مجبور شد با درآمد 15 میلیون دلاری خود تخفیف 10 میلیون دلاری بپردازد.

لیونل مسی که در پایان ماه مارس با بقیه تیمش در بارسلونا موافقت کرد که حقوق خود را برای 70 درصد بقیه کاهش دهد ، قرارداد تجاری 20 میلیون دلاری امضا کرده است. 100 ورزشکار برتر جهان 1.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. از این 100 نفر ، 51 ورزشکار با نایک قرارداد دارند. یکی از گرانترین قراردادهای نایک ، قرارداد 30 میلیون دلاری آنها با لبرون جیمز است. آدیداس با استفاده از برند Reebok 16 ورزشکار در 100 کشور برتر دارد. فوربس 13 ورزشکار را که تحت حمایت Pepsi ، Gatorade و Mountain Dew هستند شناسایی کرده است. طبق گزارشی که اخیراً توسط شرکت بازاریابی Two Circle انجام شده است ، پیش بینی می شود هزینه های نظامی حامیان مالی امسال 37 درصد کاهش یابد. براساس این گزارش ، معاملات دو ماه گذشته به حالت تعلیق درآمده است و هیچ تصمیمی برای سال آینده اتخاذ نشده است.

در بخش بانوان ، نائومی اوزاکا رکورد درآمدی زنان را تعیین کرد و 37.4 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، از ماریا شاراپووا پیشی گرفت و صدرنشین سرنا ویلیامز شد. این نتیجه در حالی صورت می گیرد که برخی از رشته ها مانند فوتبال بانوان هنوز نتوانسته اند همان درآمد مردان را کسب کنند. اما تنیس به این صورت نیست و دستمزد آقایان و بانوان یکسان نیست ، به همین دلیل ورزشکاران زن در این رشته توانسته اند در این لیست قرار بگیرند. به عنوان مثال ، در NBA ، ورزشکاران مرد 100 برابر بیشتر از همتایان زن خود در بسکتبال آمریکا کسب می کنند.

حضور مشترک اوساکا و ویلیامز در لیست امسال اولین باری است که دو زن همزمان از سال 2016 به طور همزمان حضور دارند. در آن سال ویلیامز و شاراپووا لیست نهایی را تهیه کردند. در سال 2017 و 2019 ویلیامز تنها زن لیست بود. این ورزشکار به دلیل تولد فرزندش در سال 2018 در هیچ دوره ای از مسابقات شرکت نکرد و در رده بندی قرار نگرفت. میانگین سنی 100 کشور برتر دنیا 30 سال است. فیل میکلسون ، یک گلر آمریکایی که سال آینده 50 ساله می شود ، پیرترین است ، پس از آن تایگر وودز ، 44 ساله است. دو بازیکن NFL ، در سنین 42 و 41 سال نیز در این فهرست هستند.

در سن 19 سالگی ، صهیون ویلیامسون جوانترین ورزشکار پردرآمد جهان است که 27.3 میلیون دلار درآمد دارد. او در ژوئیه بیستمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد. 10 از 100 ورزشکار برتر پردرآمد جهان زیر 25 سال سن دارند. موضوع دیگری که تحت تأثیر لیست امسال قرار نگرفته حضور پررنگ ورزشکاران در امور خیریه است. ورزشکاران پردرآمد امسال نسبت به گذشته به دلیل شیوع تاج ، پول بیشتری به خیریه اهدا کردند. ده ها ورزشکار در ایالات متحده در مجموع 52 میلیون دلار برای کمک به تغذیه گرسنه آمریکایی ها پرداخت کردند. “بازیکنان فوتبال آمریکایی و گلف همچنین حدود 800،525،000 دلار در مراسم جداگانه جمع کردند تا به افراد نیازمند کمک کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا